Het avontuur naar 3 mini-veulentjes in 2017!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

P_Tries

Re: Het avontuur naar 3 mini-veulentjes in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:13

Wat zijn ze rond!! :oo Wel ontzettend leuk om weer een update te zien!

Ik wil ook een exemplaar van de map! :D Altijd goed om ervaringen te lezen.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:32

Wooww wat zijn ze rond! Ik ben benieuwd naar de baby's :D

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 16:27

Ik zal eens kijken of ik de map binnenkort kan inscannen :j

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 18:54

Eindelijk eens rustig de tijd gehad om de drachtige dames uit de wei te halen en met hun baby-buikjes op de foto te zetten *-:)

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook eens even foto’s er bij gezocht van eerdere veulens. Dan heb ik alleen de veulens genomen die bij ons geboren zijn van de merries, alleen die van Roza is niet bij ons geboren maar vond het leuk om er van haar ook een veulen bij te zetten aangezien ze hier nog geen veulen heeft gehad ;)
Links boven is een merrieveulen van Noa. Dan rechts boven het veulen van Roza. En de twee veulens onder van Violetta, de rechter is van dit jaar.

Afbeelding

Helaas heb ik nog geen tijd gehad om de map in te scannen, maar ga ik nog wel doen hoor! Verder is er aan voorbereidingen nog niet veel gebeurd. Ik ben blij als het januari is, dan is het rustiger op het werk, krijg ik weer wat meer rust/tijd en hopelijk energie, dus dan zal het wel beginnen te kriebelen om alles voor te gaan bereiden :D

Wel ben ik al een beetje aan het denken over namen zo af en toe, maar oh wat is dat lastig >;) Dus als iemand leuke ideeën heeft mogen ze altijd genoemd worden!

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:00

Lekkere bolletjes wol! Leuk die foto's van hoe ze er nu uit zien. Ik vind Roza het meest knap, maar de andere 2 dames mogen er zeker ook zijn.
De foto's van de vorige veulens zijn ook erg leuk! Ben zeer benieuwd wat ze aan het bakken zijn.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:35

leuke foto's weer, wat zijn ze al rond, ben heel benieuwd naar de veulentjes, de papa is alvast een knapperd :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:36

Ik vind Roza stiekem ook de leukste.
Leuke foto's ook zeg! Wat maak je er toch een werk van! Tof!

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 18:44

Bedankt voor jullie leuke reacties! Ze zijn allemaal zo anders leuk :j Wel leuk om misschien wat over ze te vertellen.

Roza is heel aanhankelijk en houd van aandacht. Ze is heel kalm/rustig maar kan soms ook zomaar opeens een pittige tante zijn, een hele leuk combinatie vind ik zelf. Verandering van de dracht merk ik wel; ze is wat in zichzelf gekeerd en ligt veel.

Noa is zo'n brave tante, zo makkelijk. Ik kan ook echt met een gerust hart kinderen met haar laten wandelen en gekke dingen doen, maar echt van uren lang poetsen/aandacht houd ze niet. Verandering van de dracht is ook wel heel duidelijk; ze zondert zich van de andere pony's af en staat vaker te dromen op afstand van de rest terwijl ze normaal de kudde nog wel eens even wil opschudden voor een opstandje := Ze heeft bij ons eerder 1 veulen gehad en was een hele relaxte moeder die veel goed vond.

Violetta is een geval apart. Ze is eigenlijk een hele bange pony (ze was heel schuw/bang toen ik haar kocht, waarom weet ik niet), ondanks dat ze weet dat ze me kan vertrouwen en dat ook wel doet. In de wei kan ik haar pakken, ik weet precies hoe ik haar goed kan benaderen, maar iemand anders zal het niet snel lukken. Daarnaast is ze wel een ontzettende lieve pony, als je haar vast hebt kan ze heerlijk genieten van bv haar manen vlechten en staat ze rustig bij je stil. Ze heeft bij ons twee veulens gehad en is een hele zorgzame moeder. :j De eerste dagen moet je haar en veulen met rust laten, maar daarna laat ze contact met het veulen goed toe terwijl ze wel alart toekijkt. Ze zal haar veulen nooit uit het oog verliezen!

Linda, ja fotograferen is toch wel een hobby van me ook al maak ik er weinig tijd voor. Dus de pony's vind ik dan erg leuk om te doen. En ook gewoon alles terug kijken, hun gedrag veranderingen noteren enzo. Ik ben wel iemand van het overzicht/netjes willen hebben :D

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:50

Ik volg ook nog steeds :)

Misschien in 2017 dan al jou schattige veulentjes voor de lens :D

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 11:32

Dat zou leuk zijn Kimley :j Vind het altijd leuk foto's van de pony's/veulens, zeker als je ze zelf niet gemaakt hebt. Fotografen zijn daar toch een stuk beter in dan dat je zelf in de wei zit, vind het zo lastig soms :+

Het was zulk lekker fris weer vanmorgen en ik wilde de kudde eens met wat actie op de foto zetten. Ze waren lekker wakker en fris, zelfs de dikke buiken wilden wel een sprintje wilden trekken! Alleen Violetta hield het al snel voor gezien, haar dikke buik zat vandaag te veel in de weg denk ik :Y) Maar Noa en Roza hebben echt de beentje los gegooid met bokken en sprintjes trekken. Vooral Roza kan me soms verbazen, als ze echt los gaat kan ze opeens best leuk bewegen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 13:49

Nou ik doe het ook voor hobby hoor :j

Ik ben benieuwd naar die kleintjes!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 14:36

Aahh wat een leuke blije frisse plaatjes :)

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:49

Gezellige foto's Pandakaas! Heerlijk om te zien!

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 21:45

Ik kwam een tijd geleden dit interessante filmpje tegen over hoe het veulen ligt tijdens de geboorte, ook in 3d gezien en een stukje keizersnede. Ik vond het zeker waard te delen, erg leerzaam het eens zo te zien :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 11:08

Heel leerzaam filmpje!! :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 07:39

GEFELICITEERD met je verjaardag Y)(^)

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 07:41

Ook namens mij gefeliciteerd!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 07:42

Gefeliciteerd!!!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 10:57

interessant filmpje :j

gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:55

Nou dat is grappig, kom ik binnenvallen op je verjaardag. Ik volg ook weer graag mee. Voornamelijk een stille volger denk ik hihihi.

Leuke combi's ben benieuwd naar de veulentjes.

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 21:00

Wat leuk hier felicitaties, bedankt!! :D :D Een digitaal stukje taart voor jullie Y)(^)

Welkom stal_HD,leuk dat je net als vorig jaar weer volgt!

Zijn er ook mensen die gokjes durven te doen, datum/kleur/geslacht? Vind dat altijd wel leuk om terug te kijken of uiteindelijk iemand het juist geraden heeft :j

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 23:56

Pandakaas schreef:
Zijn er ook mensen die gokjes durven te doen, datum/kleur/geslacht? Vind dat altijd wel leuk om terug te kijken of uiteindelijk iemand het juist geraden heeft :j

Gefelicipeerd!

Oef.. daar wil ik morgen wel even voor gaan zitten!

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 06:21

Jaaaaa.... ik heb gisteren het veulen van Violetta voor het eerst voelen bewegen *\o/*
Normaal voel ik eigenlijk nooit vlak voor de uier, maar gewoon als ik het zag bewegen in de flanken. Maar gisteren stonden we te wachten voor een tandarts bezoekje, dus ach ik gaf het een poging eens te proberen. En tada, ik was er helemaal gelukkig van <3 :D

Daarnaast hebben dus alle pony's gisteren een tandarts check gehad, een snelle blik van de dierenarts en begin van de maand was de hoefsmid al geweest. Ze zijn dus weer helemaal fris en klaar om goed het nieuwe jaar in te gaan, fijn gevoel :j

De dierenarts vond Roza en Noa goed vol zeg maar, en dan bedoelde ze niet van het veulen :') Maar dat was niet heel erg, gezien het winter is en ze straks meer aan het veulen moeten geven. Dan zijn ze het ook zo weer kwijt. Alleen Violetta, ondanks haar mega baby buik en haar, vond ze wel al veel invallen op de rug dus gaan we beginnen met merrie muesli voeren :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 06:26

Altijd prettig om ze weer up-to-date te hebben :j
En wat leuk dat je het veulentje hebt gevoeld!!

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:26

Leuk zeg dat je het gevoeld heb! En de APK is weer helemaal in orde! Lekker! Op naar het veulenseizoen.