DA is vandaag met spoed gekomen voor Dani en hopelijk heeft ze haar vruchtje niet verloren ivm de verdoving die ze gehad heeft..ze heeft namelijk verdoving gehad voor 2 pony's van haar gewicht, ze wou zich anders absoluut niet laten hechten. We troffen haar aan met een serieuze wond aan haar schouder, gelijk laten hechten. Enkele weken stalrust want haar spier is door.
Het is zeer moeilijk geweest, ze deed enorm lastig en kwam razendsnel uit de verdoving waardoor we steeds moesten bijspuiten..hadden eerst met heel lage dosis geprobeerd omdat ze maar 44 dagen drachtig is, dus zeer risicovol. Morgen en overmorgen komt de DA weer en over 10 dagen word ze gescand.
Idee hoe het kwam? Hopelijk heeft ze morgen het vruchtje nog sterkte!
CharIsabella
Geplaatst: 03-07-16 22:08
wooowwww hoe komt ze daar nou aan ?? Door het draad gelopen ? ik duim voor je dat alles oke is
Memere
Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-16 22:30
We weten niet hoe het komt, helemaal niets te bespeuren waar ze zich aan kon verwonden. Heel groot vraagteken dus! Ze stond in de tuin samen met mijn andere merrie, daar is helemaal niets scherps en omheind met hoge panelen en aan andere kant hoge haag. Ik vermoed dat er toch een geschil zou geweest zijn in de groep.. Morgen word ze niet gescand hoor, maar pas over 10 dagen..morgen is het voor controle van de hechtingen en nog eens AB ontstekingsremmers in te spuiten.
En dat is dan het 2e slechte nieuws gezien we van Enjoy geen veulen zullen verwachten en ze verkocht moet worden. Ze heeft een follikel dat niet wilt springen, hiervoor zou ze behandeld moeten worden met een bepaalde injectie die ervoor zorgt dat deze springt. Maar gezien de fokmerries niet enkel van mij zijn, heb ik niet de volledige inspraak en hoort deze door ons samen uit te komen.
Ianrowan2009
Geplaatst: 05-07-16 14:13
O nee, dit is niet wat ik verwachtte terug te lezen wat een diepe wond was dat zeg! Dat gaat nog lang duren voordat die spier weer geheel herstelt is. Hopelijk is het vruchtje netjes blijven zitten ondanks de toch wel heftige verdoving. Ik hoop heel erg met je mee TS! Vooral omdat het met ENJOY niet meer gaat gebeuren. Pittig nieuws allemaal hoor. Sterkte komende dagen want wat zal jij nerveus zijn voor de 13e
Natuurlijk gaat de gezondheid van Dani voor, maar zou toch wel fijner zijn als het vruchtje blijft zitten.
We hebben met de DA afgesproken dat ze de 19e komt scannen omdat er dan nog 2 andere merries gescand moet worden. Ik kan nu ook echt zeggen dat de DA de enige persoon is die Dani haat, ze zag de DA afkomen met haar stethoscoop en draaide gelijk haar kont. Vind het zo zielig dat dat ze nu binnen moet staan
Memere
Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-16 18:09
De vakantie kan niet slechter beginnen het gaat van 3 naar 1 veulen voor 2017, misschien zelfs 2 maar dat valt af te wachten. Is Dani nog steeds drachtig en ons andere merrie (die hier nog niet aangekondigd is) drachtig gescand de 19e, dan verwachten we er 2.