Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
chevax schreef:Er is inderdaad geen meldingsplicht voor rhino; niet voor dierenartsen en niet voor stalhouders. Op de stal waar ik stond, was rhino. Als de stalhouder dat eerlijk had gezegd, had ik nog even gewacht met mijn paard naar daar te brengen. Maar toen ik belde, kon ik meteen komen. Gevolg: neurologische rhino en alsof dat nog niet erg genoeg was een heleboel heibel met de stalhouder, die alles buiten de publiciteit wilde houden. "Er zijn alleen wat paarden met koorts geweest", vertelde de stalhouder doodleuk. Ik heb dit toen helemaal uitgeplozen (welke dierenarts het aanvankelijk had geconstateerd) en bleek dat er op het moment dat mijn paard daar kwam, vier bewezen gevallen van rhino waren en vier paarden die niet waren getest, maar waarbij door de symptomen en de omstandigheden mocht worden aangenomen dat het rhino was.
Naar aanleiding van dit hele gedoe is er hier in de regio veel aandacht geweest voor rhino en zelfs een info-avond op de club waar dierenartsen uitleg gaven.
Moraal van dit verhaal: een stalhouder hoeft zich niet te schamen voor rhino op stal, maar moet wel zo fatsoenlijk zijn om het te melden.
jobamara schreef:Fijn nieuws Grommie, betekend dat het contact verbeterd en dat is ook fijn. Maar op stal zou ik alleen doen als het echt verschrikkelijk but weer is, zou dat wel eng vinden. We duimen verder dat het nieuws positief blijft. Veel sterkte en succes!
Het aanbod uit de pb blijft staan he, mocht je er wat aan hebben om te lenen.