Een onverwacht kado van het leven.... :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esaqar

Re: Een onverwacht kado van het leven.... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:49

Gave foto's en een heel gaaf paard! Komt vast een prachtig veulen uit, spannend! Als je een volgtopic maakt graag even melden in het 3 april topic haha! :)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:46

Wat een gave foto's en een heerlijk paard!! Ik ben jaloers :o

Ik ben enorm benieuwd wat er uit komt rollen :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:52

Misschien wel een muildiertje :=

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 11:10

Britta31 schreef:
Misschien wel een muildiertje :=

hi hi hi dat zou pas gaaf zijn ... een Cruzada (? schrijf ik dat goed ? ) muildier *D

Esaqar schreef:
Gave foto's en een heel gaaf paard! Komt vast een prachtig veulen uit, spannend! Als je een volgtopic maakt graag even melden in het 3 april topic haha! :)

Ja wij zijn ook heel nieuwsgierig.. en je vind je eigen kinderen altijd het mooiste toch <3
En als er geen foto's meer van onze meeting komen zal ik doen wat iemand op pag. 1 had voorgesteld. Om de moderators te vragen het topic om te zetten.. ik weet alleen niet naar wat of welk deel van dit forum (nog niet geen digi-beet) hi hi hi

EdkingEnzo schreef:
Wat een gave foto's en een heerlijk paard!! Ik ben jaloers :o

Ik ben enorm benieuwd wat er uit komt rollen :D

hi hi hi nou jaloers moet je ook niet zijn met die prachtige bruine macho die je thuis hebt hi hi hi hi.. en we waren helemaal niet voorbereid op een veulentje en behalve dat we het hart verwarmend vinden zijn we ook stiekem wel ongerust.. op FB en bokt en andere sites lees je soms van die verdrietige dingen.. en dan ben ik bang dat het niet goed gaat of dat de merrie iets krijgt door het veulen.. of dat er iets aan het veulen niet goed is tijdens de geboorte.... of daarna.. nou ja... dus maar focussen op hart verwarmend.

En Shirley, dank je wel voor het berichtje, wat ontzettend leuk om de foto van Amanda in uitgelicht te zien staan :)
Iedereen bedankt voor het aanklikken {:}

Afbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:12

Graag gedaan hoor! :D

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:14

Wat een ontzettend gaaf paard heb je!
Daar komt vast en zeker een mooi veulentje uit :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:54

Spannend ik volg natuurlijk ook!

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:04

Wat een prachtige merrie! Daar kan inderdaad alleen maar een superleuk veulen uitkomen!
Mag ik vragen wat voor zadel je op haar liggen hebt? Lijkt me een aangenaam kort zadeltje te zijn!

Happyfeet2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:50

Ik heb je topic al voorbij zien komen maar vandaag nog eens en ik moet zeggen; wat een prachtig dier! Heerlijk buikje en je kunt natuurlijk niet wachten totdat het veulen er is :D Veel succes en plezier, ook ik volg!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:07

Jeetje wat een droompaardje......en dan ook nog als cadeautje een veulentje toe, geweldig. Je gaf aan dat het wellicht niet goed uit kwam. Ik weet niet of je hiermee financieel bedoelt, maar ik duim sowieso voor je dat alles soepeltjes verloopt zodat de onkosten laag blijven en dat jullie er samen heel erg van kunnen genieten. En natuurlijk zou dat ook het fijnste zijn voor de merrie en voor het veulen.....

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:50

Wat super gaaf paard heb je en wat een leuke verassing. Ben benieuwd wat eruit komt.

horsefriend9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:02

wat een prachtig paard <3 er komt vast een mooi kleintje uit :j ;)

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:55

Wauw leuk!!!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:59

Prachtige merrie zeg ! :oo Komt vast iets leuks uit :D Spannend hoor.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:10

Wat spannend! :)

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:04

wauw , wat een buik al op die foto's in het water!! veel succes en ..ik volg ook!

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 22:03

Lienie_F schreef:
Wat een ontzettend gaaf paard heb je!
Daar komt vast en zeker een mooi veulentje uit :)

Dank je wel... ik duim heel hard met je mee hoor :j

L_Rivaldo schreef:
Spannend ik volg natuurlijk ook!

Wat top, ik hoop zo dat ik je in Epe weer zie.... en dat ik dan niet peentjes zit te zweten
in afwachting van wat kome gaat hi hi hi hi
Maar dat ik je dan lastig kan vallen met oooo en aaaaa <3

Hammeke schreef:
Wat een prachtige merrie! Daar kan inderdaad alleen maar een superleuk veulen uitkomen!
Mag ik vragen wat voor zadel je op haar liggen hebt? Lijkt me een aangenaam kort zadeltje te zijn!

Hoi Hammeke dank je wel.. en ja hoor dat mag je zeker vragen.. en ik ben er ook erg blij mee.
Ik heb alleen wel een kale boom fit bij de horsman outfitter moete laten doen om het goed passend te krijgen.. Maar dat was het zeker waard.. ik geef je even een link.. maar je kan er op het internet nog veel meer info over vinden. Het is een Endurance equifelex 131.
http://www.wayoutwest.info/start/index. ... Itemid=110
En, http://www.trekkingsaddles.nl/shopcache.htm .. ik heb het geluk gehad om hem tweedehands te kunnen kopen. En je hebt gelijk.. het is inderdaad een heerlijk kort zadel. Hij past ook heel goed op mijn wat korte Arabiertje.

Happyfeet2 schreef:
Ik heb je topic al voorbij zien komen maar vandaag nog eens en ik moet zeggen; wat een prachtig dier! Heerlijk buikje en je kunt natuurlijk niet wachten totdat het veulen er is :D Veel succes en plezier, ook ik volg!

dank je wel .. en je hebt gelijk .. ik kan bijna niet wachte tot het geboren is.. maar ook omdat ik me wel een beetje zorgen maak... want stel je voor dat het geboren word als ik op mijn werk zit.. als als als als als ... ik heb daar nu toch wat meer zorgen dan een hele tijd terug toen we een gepland veulen hadden... toen wist ik ongeveer wanneer het komen zou. En had ik vakantie opgenomen.. een geboorte melder zou een idee zijn. maar ze heeft toch wel wat last van het grote veulen en ligt heel vaak .. zowel op stal als in de wei.. (ook op haar zijde) dat zou betekenen dat de geboorte melder heel vaak af gaat... anderzijds is het voorpret traject van nieuw leven inderdaad een feestje <3

XLeandrosX schreef:
Jeetje wat een droompaardje......en dan ook nog als cadeautje een veulentje toe, geweldig. Je gaf aan dat het wellicht niet goed uit kwam. Ik weet niet of je hiermee financieel bedoelt, maar ik duim sowieso voor je dat alles soepeltjes verloopt zodat de onkosten laag blijven en dat jullie er samen heel erg van kunnen genieten. En natuurlijk zou dat ook het fijnste zijn voor de merrie en voor het veulen.....

dank je wel, het niet zo goed uitkomen van een merrie die gaat veulenen in een periode van je leven waarin je juist van sportpaarden naar recreatie gaat omdat je geen tijd meer kan vinden om de training's kilometers te gaan maken de komende jaren.. en je, jezelf een beetje erbij hebt neergelegd dat je meer als mantelzorger zal gaan doen.. en minder tijd aan je baan en je eigen privé gaat besteden maakt dat je soms wat onzeker kan zijn over je mogelijkheden.. en een veulentje komt wanneer zijn of haar tijd is... Maar desalniettemin is het welkom... en geeft het ook een hoop plezier ..
en de ontdekking van de gezelligheid bij de recreatie ritten zoals Epe, Tubergen, etc maakt dat er voor het veulen in de toekomst ook nog genoeg gezellige evenementen zijn te bedenken waar het in zijn of haar volwassen leven, mee naar toe mag *D en ik ga en hoop ook maar dat het soepeltjes gaat in de aanloop, naar en de bevalling zelf... en dat wat daarna komt.

denisewinter schreef:
Wat super gaaf paard heb je en wat een leuke verassing. Ben benieuwd wat eruit komt.

&
xApple schreef:
Prachtige merrie zeg ! :oo Komt vast iets leuks uit :D Spannend hoor.

&
horsefriend9 schreef:
wat een prachtig paard <3 er komt vast een mooi kleintje uit :j ;)

&

Eline91 schreef:
Wat spannend! :)

dank jullie wel, ik zei vanmiddag nog tegen mijn vriendin (A - :o ) dat ik er toch nog steeds een beetje beduusd van ben.... hi hi hi hi... ik ga jullie zeker op de hoogte houden.

Moonshine schreef:
Wauw leuk!!!

Ja dat is het.. en het was zo leuk om voor de shoot te bedenken wat je allemaal op haar buik kon maken en tekenen... hi hi hi... was jij er nou ook bij 3 april in Havelte ? (ja ik kan het zo terugzien in het topic hi hi hi... maar ik ben eerlijk gezegd nog te moe om het te doen hi hi hi) . ..

De eerste melk begint zich nu zichtbaar op te hopen / vullen
En haar uier word nu toch duidelijk stiekem steeds wat voller.
De onderstaande 3 foto's zijn van vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En,
nikysa90 schreef:
wauw , wat een buik al op die foto's in het water!! veel succes en ..ik volg ook!

Ja echt king size :')
En als ze haar achterbenen extra onderbrengt, dan is het helemaal een enorme buik..
Ik moet eerlijk zeggen toen ik de foto's zag.. schrok ik toch wel een beetje.. de buik was al zoveel meer gegroeid dan ik dacht dat hij was gegroeid.. een foto geeft toch een heel waardevol beeld.. je kijkt door de ogen van iemand anders naar je eigen paardje... het was ook meteen de laatste keer dat ik er op heb gezeten.. vanaf nu ... alleen nog maar wandelen en overdag lekker op de wei.

Afbeelding
Op de foto hier onder (van Amanda Melchior 3 april) kan je zien dat ze in de andere beenzetting plotseling weer een veel kleiner buikje heeft...
En ik vraag me dan meteen af... waar laat ze (Breca) die enorme inhoud ????
Afbeelding
Ps Amanda dank voor de mooie foto's van 3 april.

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:40

Wat een prachtige dame!
Ben zelf nogal kieskeurig wat ik mooi/aantrekkelijk vind bij paarden, maar ik vind haar echt heel erg knap!
vanuit deze nieuwschierigheid ga ik dit topic ook volgen!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 07:18

Wat dapper dat je de zorg van iemand op je neemt en daarvoor zoveel andere dingen laat schieten. Jij verdient het dat er een pracht veulen uit komt!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:25

leuk maris! blijf je nu wel echt op de camping ipv steeds heen en weer?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:08

:oo Wauw wat een verrassing!
Ze is echt een prachtig paard, vind het ontzettend fijn om je weer in het zadel te zien. De koets stond je goed hoor, maar dit staat je toch ook wel érrug goed... 8-)

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:39

Nee ik was alleen bij 27 februari . Hoe gaat het nu met haar??

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 12:51

Maximus91 schreef:
Wat een prachtige dame!
Ben zelf nogal kieskeurig wat ik mooi/aantrekkelijk vind bij paarden, maar ik vind haar echt heel erg knap!
vanuit deze nieuwschierigheid ga ik dit topic ook volgen!

Dank je wel, ik ben er nog steeds verliefd op.. geloof dat ze overal mee weg komt met de vanille ogen hi hi hi
En leuk dat je volgt :)

XLeandrosX schreef:
Wat dapper dat je de zorg van iemand op je neemt en daarvoor zoveel andere dingen laat schieten. Jij verdient het dat er een pracht veulen uit komt!

Dank je wel.. daar word ik wel een beetje verlegen van hoor.. ik denk dat iedereen het zou doen voor de mensen waar we van houden...

L_Rivaldo schreef:
leuk maris! blijf je nu wel echt op de camping ipv steeds heen en weer?

Ik ga het wel proberen hoor Laura, Amanda is er in ieder geval ook en we hebben geboekt en we gaan ervoor.. maar als ze gaat kegelen word het wel even lastig...
Maar ik ben wel weer begonnen met poontje om haar in conditie te krijgen zodat ze Amanda en mij mee kan nemen... en de dame die Breca voor me gevonden heeft gaat op zoek naar een paardje wat ik vertrouwt een dagje mee kan nemen om te rijden... Want je begrijpt.. Amanda wil natuurlijk weer van die prachtige foto's maken van iedereen in Epe....
Ps ik zie er zo naar uit om jou en bonte boeven weer te zien...

Muurp schreef:
:oo Wauw wat een verrassing!
Ze is echt een prachtig paard, vind het ontzettend fijn om je weer in het zadel te zien. De koets stond je goed hoor, maar dit staat je toch ook wel érrug goed... 8-)

Dank je wel Muriëlle.. ik merk nu ook al weer dat ik het enorm mis.. het is dat ik mijn rechter arm even niet voldoende kan gebruiken om te rijden... en met dit heerlijke weer ha ha ha... En Breca is een heel fijn paard.. nou heb ik toch altijd al iets met merries... want ik vind Poontje ook zo een karakter... maar ik blijf bijde doen hoor :) En we gaan ook zeker nog een keer samen op pad maar nu toch maar even rustig aan :)

Moonshine schreef:
Nee ik was alleen bij 27 februari . Hoe gaat het nu met haar??

Jij had 27 april ook van die mooie foto's van haar gemaakt *D
En toen vonden we er gewoon nog erg rond hi hi hi.... en daarna begon het grote/snelle groeien pas goed hi hi hi hi....
Deze foto maakte je op 27 april :j
Afbeelding

En deze onderstaande zijn van vandaag :j
Eerst even een niet zo buikige foto *D vanuit deze hoek lijkt de buik wat bescheidener (wat minder schrikwekkend hi hi hi)
Afbeelding

De achterhand begint te veranderen van vorm... of dat verbeeld ik me... omdat ik haar zoveel aai en aan haar friemel (dat vind ze zooo lekker) verbeeld ik me dat ze een wat afhangend kruis krijgt... maar wellicht had ze dat altijd al.... hi hi hi
Afbeelding

En vanuit 2 verschillende hoeken haar uier... op de 1 vind ik hem toch al weer wat gegroeid en op de ander valt me voornamelijk op dat de huidplooi naar de uier toe (op haar buik zo groeit)...
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

En nog deze 2 omdat ze zo vreselijk lief kan kijken..
Afbeelding

Het valt haar niet mee... maar ze vind het heerlijk om aangeraakt te worden... geaait te worden... gemasseerd te worden... en ze staat heel vaak met haar ogen dicht... ik dacht als ze zo rustig is durf ik het smalle paadje naast mijn huis wel op om even vlug een bloezem foto te maken wink-emoticon
Afbeelding

ouzzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:06

Leuk topic met mooie foto s, .. en in ieder geval een zeer gewenst veulen.

Wordt een "vervolg" topic ...

Arianaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:29

Gave foto's en leuke merrie :)