Zes shetlandveulentjes in de maak.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 21:55

Gisteren geen foto's gemaakt van Sjirkje en Sonneke; dat kán natuurlijk niet hè? :P
Dus om het goed te maken, hoewel maar even snel met de telefoon :o

Afbeelding
Afbeelding
Charmante foto :+
Afbeelding
Afbeelding

En deze van Sjirkje is al van een week of 2 geleden, maar vond 'm te grappig om niet in het eigen topic te plaatsen :D

Afbeelding

Vandaag zit Bonneke op nog 31 dagen te gaan, en Sjirkje nog 32. Maar eens begonnen met de uiertjes checken, maar er is nog maar bar weinig te zien. Nou zegt dat bij onze merries niet al te veel, hoewel ze vorig jaar voor hun doen redelijk wat lieten zien. Die lijn mogen ze wel doorzetten :D
Laatst bijgewerkt door Arianne op 15-03-16 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Re: Zes shetlandveulentjes in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:58

Buiken op pootjes :D

yumi01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:07

Nou zie ik jou pony's ook eens! Mooie pony's en mooie foto,'s! En succes met alle geboortes.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 06:04

Heerlijk die buikjes er breekt zo weer een spannende tijd aan, Sirkje wat een dwarsligger dat wordt vast een karaktertje :D
Weer heel benieuwd naar alle veulens ennnnn keuringsresultaten ;)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 06:56

Wat een mooie buikjes al!
Ik ga weer volgen :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 07:15

Wat een prachtige dames en mooie hengst zeg! Ik volg graag als mooie shetten eigenaresse (mag je wel zeggen van je eigen beestje toch O:) )

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 09:38

Wow Sjirkje!! _/-\o_ _/-\o_

Dat begint echt al netjes te vorderen. Jouw dames lopen op het land (toch?) dus als die uiertjes vullen is dat meestal wel meteen serieus en geen zucht van op stal te staan.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 21:51

Hey Yumi01, leuk je hier ook te 'zien'. Hoe gaat het met jouw toppertjes?
Oh Jobamara, denk dat je gelijk hebt. Sjirkje is hier zelf ook de grote baas, en haar tweejarige dochter heeft ook al ehm... karakter. Laten we het daar maar op houden 8-)
Dankjewel IngridM. En zéker dat je dat van je eigen dieren mag zeggen.
Klopt Pretty, alles loopt hier in de wei. 's Ochtends is het dan ook wel wat meer dan 's avonds, maar niet zoveel verschil als bij degene die op stal staan. En tja, dan hebben we er natuurlijk ook een paar die niets laten zien, behalve dat ze wat aan het lopen gaan als het eraan zit te komen. Blijft feest met eigenwijze shetten :P

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:31

Hoe gaat het ondertussen met de dames? Die foto van Sjirkje _/-\o_

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 15:26

Haha, ja Sjirkje is huge. Blijf dat mooi vinden om te zien.
Het is allemaal nog vrij rustig. Morgen maar weer eens uiers checken en zien of er al wat veranderd. Bij Bonneke gaan ze iets uit elkaar staan, maar verder nog niet gevuld of wat dan ook. Ik word wel heeeel ongeduldig inmiddels, ahum.
Afgelopen zaterdag stamboekopname gehad van de eerste jaargang van Chester. Een driejarige zoon kreeg een iets lagere beoordeling voor beweging, maar wat wil je, als enige man tussen zoveel vrouwen? Dan heb je wel wat ander aan je hoofd dan netjes lopen :D De merries hebben echt top gescoord met mooie lijsten. Alles veterinair goed, dus we kunnen weer verder voorlopig. En onze trots Giddy in de kleine maat; blij! Zij is in 2014 én 2015 nederlands kampioen jeugd kleine maat geworden en dan wil je niet dat ze toch middenmaat is; ze zat echt op het randje. Maar met 92 cm precies goed gekomen. Kreeg een 1 voor behang en een 2 voor hoofduitdrukking (klinkt negatief als je het zo opschrijft, haha).
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:43

Wat een mooie merrie!
Zo dat was weer een topdag dan op de stamboekopname!
Zie je wel,jouw voorgevoelens klopt niks van. }> :P
Van de mijne ook niet trouwens want ik dacht echt dat Nikita een merrietje zou geven. :')

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:49

wat heb je een prachtig stel shetlanders! heerlijk om ook de keuring foto's te zien brengt me echt terug naar de tijd dat ik nog heen ging met mijn toenmalige verzorgshetlanders. Begin het gewoon te missen als ik dit zie :o

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:04

Gefeliciteerd met je opnames!

En wat is Giddy een prachtige merrie! Ik kom toch graag een x bij je op bezoek O:)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 16:10

Ja Pretty, echt met recht onze topper. Zo trots op haar....
Haha nou inderdaad, gelukkig klopte mijn voorgevoel niet. Zal zoiets noooooit meer zeggen :D En had zo gehoopt dat jouw voorgevoel wél klopte!! Grrrr, het is je juist zo gegund.
Dank je Savieralover. Dus jij hebt dat vroeger ook wel gedaan? Leuk! Met welke stal? En kom je toch gewoon een keer kijken dit jaar? ;-)
GoLizz, iedereen is welkom hier. Als de veulentjes er zijn kom je maar eens langs.... Leuk!

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:17

Was meer hobby matig dan een echte stal. Shetten kregen de naam van stal het hemeltje mee als ik mij goed herinner. Tis alweer even geleden. En das wel een goed idee eigenlijk :D

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:19

Oehh Giddy is echt knap! Er hoeft geen stikje om hoor, zo mag ze ook wel geleverd worden :+ Ze is met recht Nederlands kampioen! Lijkt me erg gaaf zo'n keuring, wanneer is er weer een?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 16:33

Mmm, stalnaam zegt me niets, maar sowieso leuk joh. Haha, gewoon doen! Waar gingen jullie destijds heen?
Haha Kashmino, blijft ze wel gezellig in het dorp. Maar ik dénk dat ik haar nog maar even hou :D Zomerkeuringen beginnen nu weer een beetje en vanaf augustus premiekeuringen. Mariënheem / Ambt Delden is het dichtst bij; wij moeten met de onze naar Gendringen.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:35

wij gingen altijd in augustus naar de Beemster ruiters toe voor de premie keuring. Was elk jaar weer erg gezellig met alle bekende gezichten, loslopende veulens en weg rennende shetlanders :+

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:40

Op Giddy mogen jullie zeker trots zijn! Sinds ik haar in het echt heb zien bewegen ben ik ook een fan! Gaaf dier en zeker de 1 en 2 waard voor behang en hoofduitdrukking.

Moet zeggen dat jullie paardjes er altijd top uitzien en goed gepresenteerd worden.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:45

Aah wat zijn ze prachtig in hun wintervachtjes <3
Wat een mooie dikke buikjes al.

Staan ze altijd buiten of de nachten op stal?

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:58

15/16 april, komt al mooi dicht bij! Dit weekend dus al 2 rond 320 dagen! Dan wordt het spannend dus.. Leuk leuk...
Topper Giddy! Die gaat straks mooi met een eerste premie naar huis op de Pk, kan niet missen!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 21:18

Dat zou mooi zijn Petra! Normaal gesproken zou dat wel moeten, maar je weet nooit.
Jaaa gaat echt snel nu. Ik zei vandaag tegen Arnold dat ik uiers had gecheckt en 'nog 24/25 dagen, we mogen ze wel bijna in de wei voor het huis zetten'. Hij keek me aan of hij water zag branden. In dagen leek het blijkbaar wat dichterbij, haha.
Kainda, ze staan altijd buiten. Tegen de tijd dat ze moeten veulenen zetten we ze in een wei die we vanuit het grote huiskamerraam kunnen zien; fijn idee. En als het veulen er is gaan ze een weekje 's nachts op stal.
Dank je WendyShet, wat een mooi compliment! :)

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:35

Ben heel benieuwd naar de veulens.
Was vroeger al gek op shets maar sinds ik ze zelf heb helemaal.
Wat een verschil trouwens tussen keuringsconditie en die lekker wollige wintervacht.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 14:08

Ja hè, wel echt een verschil. Denk dat ze hier altijd redelijk in dezelfde conditie zijn, maar die vachten maken dat ze toch wel heel ander ogen :D
Hoeveel heb je er Nuscaniels?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 16:37

Drachtige dames!
Afbeelding

Afbeelding

De uierfoto's zijn de moeite van het plaatsen nog niet. Dat we ze de laatste dagen checken blijkt wel; dochterlief checkt haar lieveling al vrolijk mee _O-

Afbeelding