Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getty_Maan

Re: Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:25

Natuurlijk volg ik!

Je fokt prachtige paardjes, als ik een pot met goud had, was ik zeker even langs gekomen om een mooi paardje te kopen.
Ze zijn stuk voor stuk knap en ben heel benieuwd wat voor moois je volgend jaar hebt.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:48

Natuurlijk volg ik !!!!
Uit Mellow x Pjotr verwacht ik een valk appaloosa hengstveulen ;)
Uit Mabelle x Nimroos (voelt stiekem wel een beetje als een 'eigen' veulentje :+ ) een valk fewspot merrie :j :D

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:54

Ik volg ook! Ben ontzettend benieuwd naar alle Nimroos veulens, vind hem zo'n gaaf ding.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:17

Manda, mijn dochter van 2 1/2 is nu gewoonweg nog echt te jong voor een pony, ze moet eerst even wat ouder worden, dan een beetje verzorgen en daarna als ze het echt leuk vindt dan wil ik pas een pony voor haar kopen, nu is echt te vroeg. maar volgens mij wonen we vlakbij dus we komen graag eens kijken en wellicht zoek je straks wel een verzorgstertje inclusief mama (ik dus) die haar in de gaten houdt, dan kunnen we in de toekomst zelf zien of er een pony bij haar past en welke dat dan is ;)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 22:21

Ik zie je berichtje nu pas!

Nee joh had niet direct verwacht dat je haar kwam ophalen haha. Bedoelde het gewoon algemeen :-).

Hopelijk wordt je dochtertje echt een paardenmeisje dan :D. Mijn dochter is net 8 geworden en heeft amper interesse in de pony's helaas, denk dat het bij ons wat te rustig is op stal (prive stal, komen geen andere mensen, enkel familie) daarom ga ik haar toch maar op de manege op les laten gaan, gezellig met veel andere kinderen op stal en samen rijden, misschien is er dan nog hoop haha

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:21

Mijn meisje gaat straks ook eerst 1x per week op de manege rijden ;) Maar eerst maar eens naar school. Nu gaat ze nog met mij mee naar stal en vindt ze aaien nog heel leuk en wortels geven, maar erop zitten wil ze bijvoorbeeld nog niet. Ach misschien wil ze straks wel voetballen of iets anders.

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:21

Jaaaa ik volg weer!!!! Mooie combinaties!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:28

ik volg ook weer :)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 01:02

Gezellig :) :)

Emma heeft trouwens een prachtige 5de plaats bij de veulenverkiezing gehaald!!! *\o/* *\o/* met deze plaatsing krijgt ze ook een plekje in de bokt wiki dus erg leuk!!!
Bedankt stemmers!!! :)

Zondag zal Emma worden afgespeend, ze is dan ruim 7 maanden. Ik ga haar naar huis halen (Mellow blijft nog op de ponyclub zolang ze de lesjes volhoudt), altijd wel even triest om moeder en kind uit elkaar te halen....

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:21

Succes zondag! Ik ben 1x bij afspenen geweest het veulen had er totaal niks van en moeders na een paar x hinniken ook niet meer hopelijk gaat het bij jou ook zo soepel.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:43

Wat een prachtpaarden allemaal. Ik heb altijd een zwak gehad voor welshes <3

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 15:29

Het afspenen van Emma is helemaal goed gegaan :), ze heeft al direct een vriendin hier, mijn twentertje, en ze staat ook nog bij twee oude dames waarvan in ieder geval eentje echt een moedertype is voor jonge paardjes dus daar kan ze altijd gaan schuilen :D

Ik heb een topic gemaakt: [KS-ITP] Valk veulentje Emma weg bij mama

Afbeelding

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:43

gelukkig maar dat het afspenen goed is gegaan. Ze heeft lekker lang bij haar moeder gelopen. Dronk ze nog bij haar? Bestaat er een kans dat de moeder nu borstontsteking kan krijgen?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 21:20

Ja ze dronk nog bij de moeder... vlak voordat we haar meenamen heeft ze nog lekker lang gedronken. Moeder zal wel even flink stuwing hebben maar dat trekt wel bij... Bij pech is een borstontsteking wel mogelijk ja maar dat houden ze goed in de gaten :-)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:57

Oh het blijft zo'n heerlijk dier he ;) Welke ponyclub loopt Mellow?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 00:13

Ponyclub zuidoostbeemster, echt een geweldige ponyclub en zo jammer dat het een uur rijden voor ons is anders had ik mijn dochtertje daar echt heel graag op gewild... Bij ons heb je ook een ponyclub maar niet zo geweldig als die in zuidoostbeemster, als ik wil dat mijn dochtertje gaat rijden zal ik toch naar de manege hier moeten gaan, en dit gaan we volgende week eens doen :D, kijken of ze het leuk vind daar en of er nog een toekomst als paardenmeisje inzit hihi.
Anders ook echt geen probleem hoor, ze mag doen wat ze leuk vind :)

Met Emma gaat het super, ze was al gauw ontspannen en gewend zonder moeder en nu mag ze snachts ook gezellig samen met de twenter in de grote box (nog zo'n stuk box achter mij :-)).

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:07

Wauw wat hebben ze het goed bij jou! Ik zou ze graag eens in het echt willen bewonderen <3 En zuidoost Beemster is inderdaad een heel eind weg vanaf hier. Ik heb zelf in Zaandam gewoond en mijn vorige paard heb ik daar laten beleren.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 13:55

Altijd welkom om hier de paardjes eens te komen bewonderen :), laatst was er ook iemand om te kijken of Pjotr wat is voor hun merrie, ik vind dat juist altijd wel leuk dat mensen er zo goed overna denken en eerst komen kijken.
En gewoon langskomen mag natuurlijk ook, alleen is het in de lente/ zomer wel wat leuker omdat ze dan wat netter eruit zien en lekker op de weides staan en niet van die verregende zanderige wolbaaltjes zijn hihi

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:05

Ik wilde net zeggen. In het echt zijn ze nog tien keer leuker! En je wordt warm ontvangen :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 16:37

Nog niet zoveel nieuws hier, ze zijn rond en gezond :D

Wel wat recente foto's van Emma (volle zus van het veulen dat Mellow nu verwacht), ze is nu 8 maanden en groeit echt als kool!! Lekker wollig en dik in de vacht maar blijft zo'n prachtig luxe poppetje om te zien <3

Afbeelding

Afbeelding

:)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 15:35

Ik dacht ik haal dit topic maar weer eens naar boven :).

Met mijn beide drachtige merries gaat het super, ze groeien goed en worden nog bereden. Ik zal binnenkort een buikfoto's plaatsen!

De camera zal binnenkort weer geïnstalleerd worden, ik wil alleen dit jaar een ander soort camera omdat ik niet zo tevreden was over hoe die het vorig jaar deed, de wifi verbinding viel vaak weg...
Ook heb ik een tweede halster alarm erbij gekocht waar ik super blij mee ben, nu kan ik er een verhuren aan merrie's gedekt met mijn hengsten want ik merkte dat daar toch best vraag naar was en leek me een mooie optie om te kunnen aanbieden aan mensen die voor mijn hengsten kiezen :D

Van veulentje Emma heb ik wel al recentere foto's om te kunnen laten zien! Van gisteren! Nog helemaal wollig maar zo duidelijk te zien dat ze een dochter van Pjotr is, hetzelfde prachtige front en mooie kleine hoofdje <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook ben ik al bezig met combinatie keuzes voor dit jaar en daar zit zo'n leuke aparte bij hihi, eens heel wat anders!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:55

Wauwie, wat een prachtig dier. Dat hoofdje <3 Ben benieuwd naar diens broertje/zusje!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:07

Wat is Emma mooi, duidelijk een kind van Pjotr. Vindt dat je het gelijk ziet bij zijn kinderen.

Begin erg nieuwsgierig naar het kindje van dit jaar!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:14

Oh waauw wat blijft die emma mooi <3

Ik volg ook!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:24

Emma blijft prachtig, ik blijf erbij dat ik gelijk teken voor een kopietje!
Wat een fijne service ook, dat je de mogelijkheid gaat bieden tot huren van halsteralarm.

Ben erg benieuwd naar de Pjotr creaties van dit jaar. Hier zijn we nog steeds campagne aan het voeren voor een Pjotr veulen, was erg van hem onder de indruk :D .