Eindelijk onderweg: Pinassa!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pirouette66

Re: Eindelijk onderweg: Pinassa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 14:26

Ik volg mee, mooie combinatie!! En wat ziet ze er goed uit :)

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:32

bella24 schreef:
Ik volg ook! Heb net een veulen van Picasso gekocht <3 (Pico Bello) dus ben benieuwd naar familie :D

Ik hoop bruinbont hengstje, op 4 juli?

Dat heb jij goed gedaan K!!! ;)Zo,n mooi veulentje..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 10:28

Oh wat leuk zeg en wat een knap kereltje, gefeliciteerd!
Picasso fokt zo mooi, ben echt zo benieuwd wat Nas er van aan het bakken is :D

Afbeelding
Op 130 dagen, in die 10 dagen tussen de foto's lijkt ze toch flink gegroeid :=
Ze wordt ook al gekker :') Dribbelen en wegschieten... harde wind helpt natuurlijk niet erg, maar daar had ze eerder nooit last van. Nu schrok ze van de week van een paar emmers die omvielen, niks voor Nas! Wel heel grappig, brengt wat leven in de brouwerij zo :D
Van haar fokker begreep ik dat haar moeder ook zo wakker werd van de dracht dus dat heeft ze echt van mams!

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:10

ik ga je volgen! knappe merrie <3

Arianaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:11

Ik ga ook volgen !
Super mooie merrie

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:28

Hoe gaat het nu met haar?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 19:51

Leuk dat jullie volgen :D

Ik vergeet steeds te updaten :o
Ze groeit nog steeds flink door! Van de week had ze behoorlijk zucht (vocht) onder haar buik, maar afgezien van wat maf lopen met haar achterbenen had ze daar geen last van verder en heeft ze heel blij springbalken vermoord (want dat is veeel leuker dan er gewoon overheen stappen :') ).

Omdat ze al flink zwaar is en toch al niet serieus in conditie was voor het rijden zijn we intussen bezig met zwangerschapsgym :D die grote buik is toch flink wat gewicht dat ze extra mee moet torsen dus ohz doen we vooral lekker stappen/gymnastiseren en verder zijn we bezig met grondwerk en vooral veel plezier maken. Voetballen is nieuwe favoriet, zal kijken of ik het filmpje geupload krijg :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 20:04

De Nassiebal met een voetbal! 10 minuten eerder maakte ze voor het eerst kennis met een bal, heerlijk dier, er meteen lekker op meppen, totaal niet onder de indruk!
Ze kijkt er niet heel blij bij, maar das nas....Je bent immers prinses of je bent het niet. En als echte prinses kun je niet tonen dat je zoiets banaals als voetballen leuk vindt :+

Edit:
En dit krijg je er nou van... :') trekt wel heel goed op het hout aan, maar gelukkig hebben we geen springambities verder :') :')
Laatst bijgewerkt door amyz op 07-02-16 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:10

Wat een knappe merrie! Ik volg! Volgens mij komt daar een ontzettend leuk veulentje uit :D Ik kan mij voorstellen dat jij na alle teleurstellingen ook niet kan wachten... :D

Volgens mij had de ruiter die aan het rijden was in de bak op het moment van het filmpj eeen beetje moeite :o

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 20:25

Ik ben echt zooooo benieuwd wat ze er van aan het bakken is idd! :D vooralsnog vliegt de tijd (we zitten vandaag al op 197 dagen!) maar de laatste loodjes zullen zonder twijfel het zwaarst gaan wegen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 17:20

Afbeelding

Leuk artikel over babydaddy Picasso!
Hoop dat het een beetje te lezen is :P

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:53

Leuk stukje, he? Had het ook al gezien. Mijn Picasso zoon is net afgespeend en staat sinds 3 weken bij me. Wat een heerlijk ongecompliceerd karakter, ik weet niet wat ik meemaak!

Ben wel erg benieuwd naar jouw veulen hoor!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 15:11

Afbeelding
Vandaag alweer 200 dagen *\o/*

Oh wat heerlijk zeg dat je 'm nu thuis hebt! Super als ze dan al zo'n nuchter karakter hebben, zal een heerlijk paard worden om mee te werken!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:57

amyz schreef:
Riel het zijn ook gewoon fantastische paarden :D Voor mij nooit meer anders <3 Zo eerlijk en nuchter en mensgericht.... Ik vind het altijd een feest om met ze in de weer te zijn. Ze houden je scherp (want ze zijn verdraaid slim én houden je een spiegel voor) maar als je eerlijk naar ze bent en ze respecteert, doen ze alles voor je. Gewoon eens naar een show komen of bij een fokker bij je in de buurt langs gaan hoor, zit je sneller in het wereldje dan je denkt :D

Misschien moet ik dat maar eens gaan doen :-).

Je merrie doet het super! Nog even geduld en dan kan je genieten van een super knap veulen :):)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 12:28

Gisteren zaten we alweer op 210 dagen *\o/*

Afbeelding

Inmiddels zo'n dikke buik dat de singel steeds onder haar oksels belandt (en ik maar denken: wat loopt ze raar.. :') ) dus tenzij we met een andere singel nog even voort kunnen wordt het zwangerschapsgym zonder zadel. En ik was zo blij met m'n boomloze zadel....hoefde ik me nergens druk om te maken :')

Vanaf ongeveer deze periode zal Pinassa een flinke groeispurt in gaan zetten. Ik moet intussen al opletten dat ik dr staldeur goed open schuif, dus ik hoop dat ze er over een tijdje nog doorheen past :+

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:56

Super dat alles zo goed loopt *\o/*

Ik kan niet wachten op foto's van het veulentje :):)

Arianaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:04

*\o/*

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 18:52

Zal denk ik toch effe gek zijn als ie er eindelijk naast staat. 11 maanden lang die buik zien groeien en dan ineens is er zomaar een nieuw leventje... :))

Ze heeft het af en toe wel moeilijk hoor... Toen pinassa nog baantjes kon trekken door de baarmoeder verschoot Nas af en toe echt en moest ze rondjes lopen tot ie weer goed lag := Nu is dat gelukkig over maar die grooooote buik is af en toe wel lastig voor d'r. Toch een heel gewicht wat ze mee moet torsen :+ osteo was er vorige week bij en die zei ook dat ik er goed aan deed om haar nu al op zwangerschapsgym te doen, ze kon aan d'r merken dat ze het er best zwaar mee heeft. Ze heeft ook al best een tijd af en toe behoorlijk zucht. :(:) Heeft ze in feite natuurlijk geen last van, maar soms loopt ze er achter een beetje apart van en het is natuurlijk wel gevoelig.
Vandaag had ze ook een gevoelige buik. Hoort er allemaal bij natuurlijk :P
Ze doet het allemaal super hoor maar 't is wel een flinke puzzel met voer en supplementen om haar in optimale conditie te houden :D

Maar goed....Los van de ongemakjes is ze hartstikke happy pregnant :D Door de hormonen weet ze af en toe zelf niet meer wat ze wil haha. Ze vond het altijd heerlijk als ze alleen in de bak is met rijden maar nu komen er steeds zielige hinnikjes uit naar andere paarden. En als er dan wél andere paarden in de bak zijn doet ze daar heel lelijk tegen :') :') ach....Je zal ook maar zwanger zijn :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:36

Ik volg ook :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 14:42

We hebben een dwarsligger!
Was al die tijd al trouw foto's van de achterkant aan het maken maar Nas droeg zo mooi onder d'r buik dat er niks te zien viel. Tot ze net van me af liep :+

Links 3 dagen geleden, rechts vandaag :D

Afbeelding

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:24

Oeh! Ik volgde je al op fb maar nu hier ook maar! Kan niet wachten om te zien wat die 2 ervan gemaakt hebben! :D

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:15

Hehe, die buik heeft inderdaad een groeispurt gemaakt :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 17:41

Was de volgende dag ook weer keurig teruggedraaid, kennelijk toch geen dwarsligger :D :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:50

Ik uhmmm...heb Pinassa nog niet voorbij zien komen in het dikke buiken topic? Vind jij jezelf te goed voor ons oergezellige baby topic? >;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 19:15

Ik ben gewoon heel erg slecht in hk-topics -O- ik houd t nooit allemaal bij en dan kan ik niet op iedereen reageren en en en.....en dan geef ik het dus maar op :')