Mini kudde geldersen in de maak voor 2016 !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Mini kudde geldersen in de maak voor 2016 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 08:54

Dat is wel wat we willen fokken hier in ieder geval, betrouwbare koele paarden waar je toch fijn de sport mee in kunt op veelzijdig niveau :j Karakter vind ik echt ontzettend belangrijk :j Dat blijft met een correct gelders model toch echt mijn prio 1 in het fokken

Ben er zeker trots op, dank je wel <3

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:27

Volg (stalk) nu ook via FB. Ik rij voor het eerst een halve Gelder. Wel echt Gelders type, ontzettend nuchter en werkt graag. Maar vooral mijn vriend is helemaal weg van het type en karakter dus wie weet is hij ooit over te halen voor een Gelders-gezinslid ;)

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 10:33

Dee_Es schreef:
Volg (stalk) nu ook via FB. Ik rij voor het eerst een halve Gelder. Wel echt Gelders type, ontzettend nuchter en werkt graag. Maar vooral mijn vriend is helemaal weg van het type en karakter dus wie weet is hij ooit over te halen voor een Gelders-gezinslid ;)

haha helemaal leuk *\o/* Mochten jullie ooit wat zoeken : trek maar aan de bel :j

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:33

Leuk, ik volg ook!

Tot anderhalf jaar geleden een poos de bijrijder/amazone van de Gelderse Dodessa mogen zijn en zo echt wel gek geworden op het karakter. Heerlijk nuchter, maar toch een fijn dressuurpaard (of welke richting dan ook ;) ) De eigenaar had nog 2 Gelderse, waaronder toen (nu 3) een jaarling van Danser en stuk voor stuk heel nieuwsgierig maar zo braaf.

Ik vind het hele fijne paarden en vind je kudde dan ook prachtig :)

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 10:54

Superleuk Birgit !!!

Dodessa is een bekende ! lijkt me een fijne merrie in het werk :j

Het karakter in combinatie met het vaak 'stoere' robuuste uiterlijk is precies waar ik 10 jaar geleden voor gevallen ben, ben dan ook ontzettend blij dat we inmiddels dit op hebben mogen bouwen <3

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:15

Na die mooie foto's vanmorgen in het DBT ga ik toch ook volgen!

Erg knappe paardjes hoor, vooral die donkere vos! En ondanks die chique rijpony's van mij, hou ik stiekem wel van die mooie robuuste paarden! Ooit één Gelderse gereden, maar dat was een beetje een draak :o Mijn oude wedstrijdpaard kwam met zijn klassieke springbloed ook wel in de buurt ervan ;)

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 10:13

Leuk AniekR :D ! Weet je zo nog de afstamming van de gelderse die je gereden hebt ?

Sas_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 23:19

Wat leuk om dit allemaal te zien en te lezen! Sinds een week ben ik de trotse eigenaar van een Gelders paard. Guiness (Sirius x Laurentz).
Het is een ontzettend lief paard, en zo enorm cool in zijn koppie. Hij staat er nu een week en is zo relaxed. En zo heerlijk veelzijdig :)

Sorry, ik heb geen echte nuttige toevoeging in dit topic. Gewoon even gluren bij knappe paardjes ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 23:24

Leuk, ik volg ook.
Mijn paard staat op een boerderij gestald, waar ze zelf al jaren enkele Gelderse merries hebben waar ze mee fokken.
Ze doen het goed ook, ze waren laatst naar één of andere keuring geweest met een veulen en een 2 jarige en beiden hoog geklasseerd en mijn staleigenaar was fokker van de dag geworden. :D
Ik vind het prachtige paarden, wel heel wakker en alert, maar heel eerlijk.
Een vriendin van me heeft ook een Gelderse merrie (voorlopig keur en reservekampioen in Ermelo) en die is nu drachtig van Alexandro P.
Het is dus meer mijn omgeving waardoor ik er in geïnteresseerd ben. :D
Dus ik ben benieuwd naar jouw paarden en naar de toekomstige veulens.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 07:23

Sas_88 schreef:
Wat leuk om dit allemaal te zien en te lezen! Sinds een week ben ik de trotse eigenaar van een Gelders paard. Guiness (Sirius x Laurentz).
Het is een ontzettend lief paard, en zo enorm cool in zijn koppie. Hij staat er nu een week en is zo relaxed. En zo heerlijk veelzijdig :)

Sorry, ik heb geen echte nuttige toevoeging in dit topic. Gewoon even gluren bij knappe paardjes ;)

Kom je meekletsen als trotse Gelders paard bezitter? :D
[HK] Gelderse paarden deel 9 !!

Sas_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 09:40

Ja, dat wil ik :) Maar mocht niet, omdat ik nog geen 25 berichten heb geplaatst haha. Dus bericht 26 zal zeker in dat topic zijn haha. Ben nog nieuw hier, dus weet nog niet goed hoe alles werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 09:43

Ik volg mee, ook op facebook :j Als ik het zo zie gaat het toch wel kriebelen hoor.. Misschien later :=

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 10:33

Sas_88 schreef:
Ja, dat wil ik :) Maar mocht niet, omdat ik nog geen 25 berichten heb geplaatst haha. Dus bericht 26 zal zeker in dat topic zijn haha. Ben nog nieuw hier, dus weet nog niet goed hoe alles werkt.

:+ :+ :+ Flink posten en dan tot later!

Anoniem schreef:
Ik volg mee, ook op facebook :j Als ik het zo zie gaat het toch wel kriebelen hoor.. Misschien later :=

Dat heb ik nou ook altijd als ik de kudde van Chey zie *D

Sas_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 11:21

Olympia96 schreef:
Sas_88 schreef:

:+ :+ :+ Flink posten en dan tot later!

*D

Ben er druk mee bezig ;) Maar het schiet zo al op haha.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 12:41

Welkom Sas_88 <3 !! En een sirius ! Wat leuk ! Heb je een foto? En kun je iets meer vertellen ? Ik ben helemaal weg van de nakomelingen, dan ook erg blij dat ik dit jaar met hem gedekt heb :j !!

Super leuk Gast3289 !!! :D Welkom :D

En om maar gelijk met de deur in huis te vallen, vandaag 18 dagen scan Dance gehad en ze is nog steeds drachtig *\o/* zo blij ! Hopelijk dus 2 Siriusjes volgens jaar in de weide huppelen :):) :):) :):) nu de 30 dagen scan afwachten, waar ik waarschijnlijk zelf niet bij kan zijn maar hopelijk wel weer positief nieuws kan melden :D !!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:43

Gefeliciteerd!!!

Sas_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:00

Ohhh wat leuk! Gefeliciteerd!
Ik heb uiteraard al wat foto's, maar weet nog niet hoe ik ze hier moet plaatsen :$

Hij is net 4 jaar (juni) en kent van alles de basis. Samen gaan we nu (uiteraard met begeleiding) verder rijden. Hij is van mij met mijn vader. Mijn vader gaat er mee mennen! Morgen gaan we hem voor het eerst inspannen.

Het fijne aan hem is dat hij werkelijk zo cool in zijn hoofd is. Nu een weekje op stal en hij trotseert werkelijk alles. Hier en daar wel kijkerig, maar niet meer dan dat. Ben al helemaal verliefd <3 <3 Hebben al wat lessen gehad en de eerste buitenrit is ook gemaakt. Gister langs de drukke weg gewandeld :)
Maar goed ik mag vast niet dit topic vervuilen met mijn blijheid ;) Nog een paar berichten en ik spam jullie topic vol :P

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 13:20

Je kunt ze uploaden via mijnalbum.nl bijvoorbeeld :j ! Hij klinkt superleuk en ben erg benieuwd naar foto's :D ! Ik heb een wilson x sirius in mijn bezit gehad en werkelijk waar, gouden karakter <3

Dit was hij op 4 jarige leeftijd , ook G jaargang :
Afbeelding

Afbeelding

En ken ook een paar andere Sirius nakomelingen, allemaal cool in de kop en graag willen werken <3

Ik ben erg benieuwd hoe die van jullie zich gaat ontwikkelen ! :D En spam het topic maar vol hoor, het is tenslotte familie van de toekomstige spruiten en altijd leuk om die in de gaten te kunnen houden ;)

Sas_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:33

Even kijken of het zo lukt! (Heb nu gewoon op de knop foto's toevoegen geklikt) Ik zal is even gaan kijken hoe het werkt met mijn album :o

Hij staat nu pas een weekje hier, dus ga gauw aan de slag met wat mooiere foto's! Foto in stal was toen hij net aankwam en voor het eerst zijn buurman zag ;)
De foto waar ik bij sta was op zijn 3e dag bij ons & na onze eerste les.
Let niet op zijn stand op de laatste foto, hij wilde graag doorlopen naar meer gras ;)

http://beta.myalbum.com/album/82Cwyp4KpW3o
Laatst bijgewerkt door Sas_88 op 11-09-15 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:35

Wat een mooie merrie's!
Olga herrinnert mij aan mijn Gelderse schone. Zo'n waanzinnig lieve blik heeft die merrie :)

Ik mis mijn Gelderse dame nog dagelijks. Mocht er een derde paard komen dan wordt het zeker een Gelderse. Het is gewoon de ultieme combinatie! Heerlijk zo'n paard wat voor alles inzetbaar is :D

Ben benieuwd naar de veulens!

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 13:44

Een typische Sirius Sas_88 :j !!! Ben heel erg benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen, hij is leuk :D !!!

@ Selka : Dat is het zeker, heerlijk om een veelzijdig paard te hebben !!! Olga is ook echt een onwijs fijne merrie, ook super inzetbaar bij mensen met een handicap of beperking, die vertrouw ik echt 100 % ermee :j Hoop stiekem echt op een merrieveulentje volgend jaar

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:56

Cheytjuh schreef:
Leuk AniekR :D ! Weet je zo nog de afstamming van de gelderse die je gereden hebt ?

Dat was een Koss. Stukje elastiek, maar ook heel hectisch.

En top van de 18 dagen scan! *\o/* Hopen dat alles nu mooi blijft zitten!

Sas_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:09

Die foto's van jou <3 Wat een plaatje!! En een heerlijk karakter, dat lees ik ook overal. Ben heeeel benieuwd naar de veulentjes die gaan komen :D

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 14:19

Sas_88 schreef:
Die foto's van jou <3 Wat een plaatje!! En een heerlijk karakter, dat lees ik ook overal. Ben heeeel benieuwd naar de veulentjes die gaan komen :D

Helaas heb ik hem dit jaar in moeten laten slapen, maar oh wat had ik er veel voor over gehad om nog 1 dag van zijn fijne karakter te mogen genieten :j wat kon dat paard je een vertrouwen geven, die ging voor je door het vuur als je eenmaal zijn vertrouwen had <3

Hoop ook echt dat de hengst de komende jaren meer merries gaat krijgen en meer waardering, dat verdient hij :j

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:40

Cheytjuh schreef:
Welkom Sas_88 <3 !! En een sirius ! Wat leuk ! Heb je een foto? En kun je iets meer vertellen ? Ik ben helemaal weg van de nakomelingen, dan ook erg blij dat ik dit jaar met hem gedekt heb :j !!

Super leuk Gast3289 !!! :D Welkom :D

En om maar gelijk met de deur in huis te vallen, vandaag 18 dagen scan Dance gehad en ze is nog steeds drachtig *\o/* zo blij ! Hopelijk dus 2 Siriusjes volgens jaar in de weide huppelen :):) :):) :):) nu de 30 dagen scan afwachten, waar ik waarschijnlijk zelf niet bij kan zijn maar hopelijk wel weer positief nieuws kan melden :D !!

Woehoeeeeeee!!!!! Toppie!
Ze wil gewoon alleen maar late veulens.