mijn haflinger merrie drachtig van ea jameel:)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: mijn haflinger merrie drachtig van ea jameel:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:15

F-AM --> KS-MK

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:21

Ik vind het een geweldige combi, laat iedereen maar kletsen. Wij fokken al jaren kruisingen van een fjord x nrps, we krijgen daaruit super fijne pony's, die zeer geschikt zijn voor sport en recreatie, heerlijke pony's voor kinderen!

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 09:24

Ja ik ben zelf blij met mijn keuze. Had eerst vooreen andere bruine Arabier gekozen met zwarte benen en manen. Maar die had zich nog niet bewezen was nog maar 4. En zou twee weken voor de deking pas goedgekeurd worden. Tog uit eindelijk nog voor een meer ervaren hengst gekozen die al heel veel goeie nakomelingen had. En zich al had bewezen. Heb daar aantal van zijn zonen en dochters gezien stuk voor stuk plaatjes en heel lief en mens gericht. Met zwart heb ik ook meer kans op zwart of bruin. En t minst op vos.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:46

Ik heb járen op Haflo's gereden !! Wat een geweldige veelzijdige pony's !
Ik heb gereden in Hilvesum bij Tante Roos, zij heeft het ras ooit bedacht en laten registreren.
Mijn Haflo was ook ingeschrevein een sub-afdeling van het AVS destijds maar dat is er niet meer.
Het zijn geweldige dieren !!! En zeker niet "zomaar" een kruising.
Waarom zou een Quarab ( arabier x Quarter) of een Arabo-Fries wel mogen en een Haflo niet ???
Ik weet zeker dat jer er een geweldige pony aan krijgt !

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:53

Leuke combinatie, ik volg ook :j

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:13

Wat jammer dat iedereen zou negatief is. Ik vind het juist een hele leuke kruising( en het is ook een best wel bekende), terwijl je vaak de gekste kruisingen tegenkomt en niemand die iets zegt. Het is TS haar paardje dus het is haar keuze.

Ik vind het een hele leuke kruising omdat je beste van beide rassen krijgt. Ik vind haffie's heel leuk maar vaak wel erg grof en rijden best wel zwaar. Arabieren zijn naar mijn mening weer iets te licht en fragiel. Maar ik denk dat er samen een mooi rijpaardje uit komt die het goed kan doen in de sport :)
Sastaic @ [RIJ-ITP] Knappe Brasso op onze 2e wedstrijd
Dit is die van sastaic en die vind ik ook heel leuk!

Ik volg! :D

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 13:11

Net ff gekeke en leuk paardje inderdaad! Leuk dat je mijn topic volgt :)
Lynn_FDA schreef:
Wat jammer dat iedereen zou negatief is. Ik vind het juist een hele leuke kruising( en het is ook een best wel bekende), terwijl je vaak de gekste kruisingen tegenkomt en niemand die iets zegt. Het is TS haar paardje dus het is haar keuze.

Ik vind het een hele leuke kruising omdat je beste van beide rassen krijgt. Ik vind haffie's heel leuk maar vaak wel erg grof en rijden best wel zwaar. Arabieren zijn naar mijn mening weer iets te licht en fragiel. Maar ik denk dat er samen een mooi rijpaardje uit komt die het goed kan doen in de sport :)
Sastaic @ [RIJ-ITP] Knappe Brasso op onze 2e wedstrijd
Dit is die van sastaic en die vind ik ook heel leuk!

Ik volg! :D

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:37

Ik vind het ook een hele leuke combi hoor !!! Haflinger x arabier is toch ook een meer gebruikte combinatie en volgens mij best gewild, ik vind het helemaal niet ondoordacht... (is er zelfs niet een stamboek van in Duitsland of klets ik nu uit mijn nek).

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 13:39

Ja ik kan in Oostenrijk ook nog een haflo stamboek papier aanvragen als t goed is met wen bepaalde naam. Maar vond nrps simpeler.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:44

Wat leuk een volgtopic van je merrie! Ben erg benieuwd naar wat er uit deze combinatie komt. Ik heb een stipje bij je topic dus zal het vanaf een afstandje volgen. :D

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:09

Ik volg ook, ben heel benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:37

Ik vind het ook juist een leuke kruising!
Ben onwijs benieuwd hoe het veulentje eruit komt te zien. :j

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 18:38

Ik had zelfs al iemand die mijn ongebore veulen wou kopen. Die was op zoek naar een haflo. En hoorde via de HH dat ik een haflo veulen verwachte. Dus die wou mijn toekomstige veulen al van me kopen. Maar dat kon ik niet over mn hart verkrijgen. Maar ja zo zie je maar. Ze zijn best gewild

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:56

ik volg ook :D

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 19:20

Shilady leuk dat je volgt :)

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:38

Ik zie het probleem ook niet zo. Over het algemeen is een Haflo Arabier een goede combinatie. Daarnaast is er niks mis met kruisingen! Juist veel paardenrassen (en raskatten, rashonden etc) hebben vaak een heleboel problemen die ontstaan zijn doordat er selectief gefokt wordt op de kenmerken van het ras die men graag ziet, dus ook een raspaard is niet altijd alles..

Wil er overigens niet mee zeggen dat elk ras verkeerd is of wat dan ook, maar goed, met kruisingen kun je vaak juist de zwakke punten van een ras verbeteren met een ander ras. Zie daar niet het negatieve van in. Is het ras nu altijd zo belangrijk?

Ik vind het ook een hele mooie hengst (en mooie merrie ook trouwens!) dus ik ben benieuwd wat er uit komt. Veel succes!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:09

Er zit ook volbloed Arabier in het ras Haflinger, dus kruisingen ervan is niet heel verkeerd hoor.

Vaak komen er leuke en zeer goed gelukte Haflo uit voort.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 20:12

Dankjewel voor je positieviteid. :) en bedankt dat je mijn merrie mooi vind:) het is echt mijn trots
princequillo schreef:
Ik zie het probleem ook niet zo. Over het algemeen is een Haflo Arabier een goede combinatie. Daarnaast is er niks mis met kruisingen! Juist veel paardenrassen (en raskatten, rashonden etc) hebben vaak een heleboel problemen die ontstaan zijn doordat er selectief gefokt wordt op de kenmerken van het ras die men graag ziet, dus ook een raspaard is niet altijd alles..

Wil er overigens niet mee zeggen dat elk ras verkeerd is of wat dan ook, maar goed, met kruisingen kun je vaak juist de zwakke punten van een ras verbeteren met een ander ras. Zie daar niet het negatieve van in. Is het ras nu altijd zo belangrijk?

Ik vind het ook een hele mooie hengst (en mooie merrie ook trouwens!) dus ik ben benieuwd wat er uit komt. Veel succes!

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 20:15

Ja in Anne haar stamboom papier staat 3,25 procent vreemd bloed. Dit is arabiesch bloed. Want ander bloed is niet toegestaan in het kvth. En maximaal 12% bij een merrie dacht ik. Is toegestaan. Bij hengsten mag er geen vreemd bloed aanwezig zijn om goedgekeurd te worden dacht ik

Ragdollcat schreef:
Er zit ook volbloed Arabier in het ras Haflinger, dus kruisingen ervan is niet heel verkeerd hoor.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:15

Ragdollcat schreef:

Dat dacht ik dus ook. Hoe komt het anders dat ze de haflinger hebben kunnen verfijnen? Is ook door AV erdoor te fokke zoals bij vele andere rassen die verfijnd worden.

TS, ik volg in stilte mee wan ik ben ook benieuwd.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:25

AV heeft ervoor gezorgd dat ze harde benen en een sprekende hoofd hebben, het heeft de plaatselijke paard verbeterd en het ras Haflinger is ontstaan.

Ik heb weleens Haflo gezien en ook Fjorden x AV en dat is ook zeer goed gelukt vind ik.
Niks verkeerd aan.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:31

MaricoGraphy schreef:
Ragdollcat schreef:

Dat dacht ik dus ook. Hoe komt het anders dat ze de haflinger hebben kunnen verfijnen? Is ook door AV erdoor te fokke zoals bij vele andere rassen die verfijnd worden.

TS, ik volg in stilte mee wan ik ben ook benieuwd.

Dat is niet volledig correct volgens mij. Er zijn meer dan voldoende moderne haflingers zonder ook maar een tikkeltje vreemd bloed er in.
Maar goed, dat is een volledig ander verhaal en waarschijnlijk kunnen een hoop haflingerkenners daar nog meer uitleg over geven.
Ik heb het dan niet over het ontstaan van de haflinger, maar over de 'recente' ontwikkeling van het verfijnen van de haflinger.

TS, leuke merrie heb je! Wordt vast een heel fijn veulen waar je later alle kanten mee op kan :j . Mocht je ooit je willen verdiepen in de haflingerhengsten die er momenteel zijn, zijn er vast genoeg mensen op bokt die je daar mee willen helpen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:36

Haflo-arabier is een veel gemaakte kruising net als de arabofries. Niks zonde aan en is absoluut een doelgroep voor en zelfs hier in Oostenrijk is er een speciaal stamboek voor net als in Duitsland.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Haflo-Arabier

Ik weet niet of de hengst ook een vosgen draagt zo niet is de kans op een bruine erg groot. veel Haflingers dragen agouti of zelfs 2x zodat je met een zwarte basis een bruin paard krijgt.
Ik ben heel benieuwd wat daar volgend jaar voor moois uit komt rollen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:55

In elke hedendaagse haf zit AV bloed, maar het percentage is tegenwoordig vaak te verwaarlozen

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:43

Ik heb de stamboom van mijn new forestje zijn moeder uitgepluisd gehad. En ook daarin komt in een ver verleden andere rassen in voor. Ik denk dat er geen enkel ras puur is hoor. Buiten heel misschien de AV zelf?
Bij de moderne hafjes is er natuurlijk maar een klein % in het bloed aanwezig door selectief te fokken. Zo is dat bij de arabo-fries ook. Er is maar een bepaald % bloed van de fries en av toegestaan in het stamboek.