Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lynn_FDA schreef:Wat jammer dat iedereen zou negatief is. Ik vind het juist een hele leuke kruising( en het is ook een best wel bekende), terwijl je vaak de gekste kruisingen tegenkomt en niemand die iets zegt. Het is TS haar paardje dus het is haar keuze.
Ik vind het een hele leuke kruising omdat je beste van beide rassen krijgt. Ik vind haffie's heel leuk maar vaak wel erg grof en rijden best wel zwaar. Arabieren zijn naar mijn mening weer iets te licht en fragiel. Maar ik denk dat er samen een mooi rijpaardje uit komt die het goed kan doen in de sport
Sastaic @ [RIJ-ITP] Knappe Brasso op onze 2e wedstrijd
Dit is die van sastaic en die vind ik ook heel leuk!
Ik volg!
princequillo schreef:Ik zie het probleem ook niet zo. Over het algemeen is een Haflo Arabier een goede combinatie. Daarnaast is er niks mis met kruisingen! Juist veel paardenrassen (en raskatten, rashonden etc) hebben vaak een heleboel problemen die ontstaan zijn doordat er selectief gefokt wordt op de kenmerken van het ras die men graag ziet, dus ook een raspaard is niet altijd alles..
Wil er overigens niet mee zeggen dat elk ras verkeerd is of wat dan ook, maar goed, met kruisingen kun je vaak juist de zwakke punten van een ras verbeteren met een ander ras. Zie daar niet het negatieve van in. Is het ras nu altijd zo belangrijk?
Ik vind het ook een hele mooie hengst (en mooie merrie ook trouwens!) dus ik ben benieuwd wat er uit komt. Veel succes!
Ragdollcat schreef:Er zit ook volbloed Arabier in het ras Haflinger, dus kruisingen ervan is niet heel verkeerd hoor.
Vaak komen er leuke en zeer goed gelukte Haflo uit voort.
Ragdollcat schreef:Er zit ook volbloed Arabier in het ras Haflinger, dus kruisingen ervan is niet heel verkeerd hoor.
MaricoGraphy schreef:Ragdollcat schreef:Er zit ook volbloed Arabier in het ras Haflinger, dus kruisingen ervan is niet heel verkeerd hoor.
Dat dacht ik dus ook. Hoe komt het anders dat ze de haflinger hebben kunnen verfijnen? Is ook door AV erdoor te fokke zoals bij vele andere rassen die verfijnd worden.
TS, ik volg in stilte mee wan ik ben ook benieuwd.