Mistery Girl en het avontuur van "de drachtige hackney pony"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 19:24

Ir1ne schreef:
Wow!!!! wat goed dat het nu goed gaat!!!!!!

Hoe gaat het met de dracht?

Uhm volgens mij is ze nu iets van 14/15 weken, vergeet het gewoon helemaal bij te houden :o
Je ziet nu wel toch een aardig buikje komen, maar ja ze vreet op het moment ook enorm dus wat zal het zijn := nee geintje...

Ja de bosritjes zijn super _/-\o_ kan niks anders zeggen, heel af en toe als er iets te veel spanning in zit is het nog een circus paardje maar goed ik neem het haar niet kwalijk.
Ze vertrouwd mij gelukkig wel heel erg, zoals plassen water? de eerste keer vloog ik tegen een boom aan, ging me kar zo'n beetje omslaan en deed ze niks anders dan zover mogelijk ontwijken, waardoor ik dus regelmatig in de bosjes belande :')
twee weken geleden ben ik met een stalgenootje gegaan, haar fries loopt ook voor de wagen en toen die eenmaal door de plassen ging volgde ze gelukkig.
Daarna de eerste keer alleen was het natuurlijk nog wel eng, ze is gewoon heel erg onzeker omdat ze het niet in kan schatten... toen keek ze echt zo achterom van "Baas, je meent het toch niet serieus dat ik door die plassen moet" maar toch deed ze het..
Voel me af en toe zo'n pennykind :Y) en zowel maandag als dinsdag deed ze het gewoon voor me, de eerste 10 springt ze nog soort van overheen nou ja midden in dat het modder je om de oren vliegt...
maar uiteindelijk ging ze in volle draf zonder aarzeling door alle plassen :):)

Het is heerlijk om te zien hoe Mimi veranderd is.. zo was het begin dit jaar nog maar de vraag of ik er veilig mee rond kon rijden, maar 5 weken strafkamp bij lambertus was wel even goed.
Daarna liep het nog niet helemaal lekker omdat ze zo idioot ging doen en het een keer goed mis ging dat ik mezelf al zag verongelukken dat ik zoiets had van ja voor haar 10 andere pony's...
maar me vriend bleef aandringen en stiekem geef ik nu toe dat we toch wel een wereld pony hebben en als ik zie wat ze nu allemaal voor me doet... Daarmee moet ik wel zeggen dat de stal switch ook wonderen heeft gedaan :)

Oeps beetje lang verhaal.... O:)

Ps. Filmpje van dinsdag, we zijn er zeker nog lang niet en we moeten nog aan heel veel dingen werken. maar we moeten eerst maar eens kilometers maken en hoe kan dat mooier dan in een bos waar ik praktisch niemand tegen komen..
we gaan straks mooi wat lesjes volgen om de basis er goed in te krijgen ;)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:36

Nou dat ziet er m.i. echt prima uit!! je ziet wel wat spanning maar geen vluchterig gedrag (maar goed, het is een filmpje he, ik zie natuurlijk niet alles :) ) idd eerst maar eens kilometers maken. Ik sluit me volledig bij je aan.

en ach... plassen water.... er zijn paarden met een bak ervaring die nog steeds niet door het water willen. Het spiegelende effect vinden ze niet fijn omdat ze idd niet kunnen zien wat eronder zit.
In de mensport stond laatst een artikel waarin stond dat je het beste in een rustig drafje op zo'n plas af kunt gaan. :)
Het pennygevoel snap ik helemaal. Het is waanzinnig leuk om te zien wat je hebt bereikt of hoe goed het gaat, dat geeft een gevoel van voldoening, en gaandeweg zullen er nog wel weer kuilen komen maar je zult ook weer hoogtepunten bereiken. En die reis is gewoon heel leuk!!!

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben.......... waarom drong je vriend aan? wat was zijn motivatie om haar te houden? Puur nieuwsgierigheid hoor :D Ik denk overigens dat je gelijk hebt, de moeilijke dieren zijn vaak uiteindelijk werelddieren, omdat je ze van ver weg hebt gehaald en je daar en hele goeie band mee bereikt!!

Hihih maar ze moet nog wel even dus. :Y) :D

NienSCHaap

Re: Mistery Girl en het avontuur van "de drachtige hackney pony"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 08:45

Omdat hij wel wist dat ik er weer plezier in ging krijgen en het voor elkaar zou krijgen met Mimi.
Plus deze dame haar Oma heeft hij zelf ook gehad en moeder gefokt dat dit trutje wel bij ons hoort.

Het woord rustig staan ergens met hele kleine letters in haar woordenboek maar is niet van toepassing, denkt ze.
Ze is heel voorwaarts, dat ritje op de film ging nog rustig lijkt misschien wat hectisch.
Maar ze is nog jong en leert elke dag bij :) en ik net zo hard, me kennis ook weer even onder het stof vandaan halen :o

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:50

Het is te zien dat ze voorwaarts is hoor :) hahaha... heel goed zelfs :+
Dat ze leert is belangrijk :D en samen lessen is zo leuk!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 08:59

Ir1ne schreef:
Het is te zien dat ze voorwaarts is hoor :) hahaha... heel goed zelfs :+
Dat ze leert is belangrijk :D en samen lessen is zo leuk!

Stappen is nog heel erg een dingetje. Soms ben ik wel een kilometer bezig om haar te laten stappen wat dan 10 meter lukt en dan dribbelt ze weer veder :') dat kan nog wel eens wat strijd op leveren waardoor ze dan nog wel eens circus fratsen uithaalt. :+
Opzoek gaan naar de juiste verhouding zonder te veel spanning op te bouwen maar ze is al zóveel minder gespannen komt wel.
We zijn nu ook veel met rechtrichten bezig en weet bij deze pony moet je niet tien dingen te gelijk doen maar stukje bij beetje en de fluwelen handschoenen aanhebben maar ze is leuk *\o/*

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:23

:D ze is idd leuk. Grappig beestje.
Ga je vast heel veel lol aan beleven :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:40

Ah leuk, een volgtopic!
Ik lees dat je ook nog een andere hengst op je lijstje hebt voor de toekomst? Ik ben benieuwd welke hengst. :)
Wat is haar afstamming eigenlijk? Enterprise Fairy x Denny James x Marden Nicholford?
Zo ja, leuk, Denny James bloed! *\o/* Mijn oude rot is ook een Denny James, en wij hebben sinds een paar weken een nieuwe merrie waarvan de moeder ook een Denny James nakomeling is.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 12:54

Haha ja Maaike, denk niet dat ik haar in 2016 weer direct ga dekken maar we dachten aan yahooti.
Althans George hebben we gevraagd voor een hengst keuze, die weet daar allemaal wat meer van.

Mimi is een Henchman's Little Perrybridge x Suprice's Lucky Mathie
En de rest moet ik toch wel even checken in haar paspoort vanavond voor ik verkeerde dingen zeg.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:12

Yahooti dekt niet meer, Joop heeft hem voor het rijden en niet voor het dekken. Dekken in combinatie met rijden werkte niet zo goed, en voor die enkele dekking ging hij het rijden niet opgeven. Zo heb ik het tenminste vernomen.
George heeft Yahooti ook aangeraden voor onze ereklasse merrie. Is een leuke hengst. :j

En een andere Mistery Girl dus, inderdaad Henchman's Little Perrybridge x Suprise's Lucky Mathie x Moonshine Cockade (x Highstone Nicholas x Broompark Sir John x Dainty Echo x Champagne om het helemaal compleet te maken :D).

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 14:46

Oh nou ja George zei dat, ik ben er veder niet achteraan gegaan O:) er zit nu een Rhyme and Reason en daar ben ik ook blij mee :)F
Maar wou het advies mogelijk opvolgen, hij heeft daar toch meer kijk op.
Kan nu al niet wachten *\%/* en daarna mooi mee op concours. :x

Sylvia566

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:31

Wauw super!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 22:23

Zondag gaan we een buitenrit maken van 17 km die georganiseerd is op stal.. merk wel dat haar lichaam veel aan het veranderen is :)) .
Ondanks dat haar buikje groeit was ze ook wel weer afgevallen. >;)
Denk dat ik haar rustig af ge trainen na de buitenrit en dan in november wel grondwerk blijf doen want om haar dan stil te zetten? :Y)
Pffff ik wil ook wel weer makkelijk kunnen op trainen volgend jaar, maar vooral haar energie... Ze lijkt alleen maar meer te krijgen :=

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 20:41

Ons arme pony :(:) stond vanmiddag met koliek in het weiland. Gelijk de dierenarts maar gebeld, paar spuitjes veder.
Maar gelukkig voelde ze zich snel weer beter *\o/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:18

He bah, altijd naar, maar zeker bij een drachtige pony. :(:)
Gelukkig dus weer snel opgeknapt!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:49

Brrrr!!!! heelnaar!!! sterkte!!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 21:57

Ja was echt sneu, Ze had zoveel kramp :(:) ze ging ook soms net staan zoals ze ging plassen maar er dan niks kwam :?
Ik werd toen wel even 30 jaar ouder voor me gevoel.
We voeren voorlopig gekookte lijnzaad erbij (op aanrader van de DA) er zat ook wel zand in haar ontlasting, dus een kuurtje gekregen.
Maar ze stond al weer als een grote te vreten Y)(^)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 20:18

Eindelijk ons trutje weer van de wagen gehad, na dikke twee weken dat dat even absoluut niet meer ging. *\o/*
http://uploadenfoto.nl/pictures/d8b1582 ... 0f5dc7.jpg
De eerste paar honderd meter was ze nog wat heftig maar ze zocht snel me hand snel op en liet zich sturen.
We doen rustig aan ze heeft eigenlijk best al wel een buikje :') zo mooi om te zien.
Ik zal binnenkort eens wat foto's maken van haar.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 20:22

Volgende week maandag hebben we een fotoshoot *\o/* je begint toch al wel een buikje te zien bij haar.
Afbeelding
Ik vond het wel leuk om nu een fotoshoot te doen en dan ergens nog maart volgend jaar ook te doen met haar dikke buik :')

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 23:10

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:41

Ze ziet er goed uit! Wij hebben gisteren een Hackney veulen van 4 maand opgehaald. Nu behalve tuigpaardenconcoursen met onze tuigers straks dus ook over een paar jaartjes met de hackney in de baan, tenminste als hij goed genoeg is hihi.

Ik zal je topic bekijken.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 08:05

KirstenChes schreef:
Ze ziet er goed uit! Wij hebben gisteren een Hackney veulen van 4 maand opgehaald. Nu behalve tuigpaardenconcoursen met onze tuigers straks dus ook over een paar jaartjes met de hackney in de baan, tenminste als hij goed genoeg is hihi.

Leuk, toevallig Morning Star?
Ja over een paar jaar is dat ook wel mijn planning := als Mimi zich een beetje gaat gedragen.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 08:28

Leuk een volg topic, ik volg mee ben benieuwd!
Wat ziet ze er goed uit, ze is echt opgeknapt!

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:17

NienSCHaap schreef:
KirstenChes schreef:

Leuk, toevallig Morning Star?
Ja over een paar jaar is dat ook wel mijn planning := als Mimi zich een beetje gaat gedragen.

Ja klopt :) heeft zo'n mooie zelf houding dus ben benieuwd hoe hij uit groeit

En zijn papier is ook zeker interessant

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:28

wat een prachtige hengst heb je uitgekozen ! Ben heel benieuwd !

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 11:48

Citaat:
Ja klopt :) heeft zo'n mooie zelf houding dus ben benieuwd hoe hij uit groeit

En zijn papier is ook zeker interessant

Leuk ik ben benieuwd naar hoe die uit gaat groeien.

Mioux schreef:
wat een prachtige hengst heb je uitgekozen ! Ben heel benieuwd !

Ja ook een fijne hengst qua karakter en in het tuig zeker niet de minste.