Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 11:23

Ninette, niet gezien, nu wel ;) als ze op transport gedekt is zou ze inderdaad in mei haar veulen krijgen maar ze zou ook al voor het transport gedekt kunnen zijn en dan hebben we geen indicatie... Ik heb zelf het gevoel dat het veulen wel eerder komt dan mei, ze is echt heel dik, waggelt wijdbeens door de paddock en haar uiers zijn ook al behoorlijk in beweging. Maar misschien zit ik er ook wel helemaal naast en laat het veulen nog wel tot mei op zich wachten.
Nog geen opvallende veranderingen CedricVT, ik plaats zo meteen wel weer even foto's.
Bedankt Anouk_M!
Bedankt voor het mooie overzicht DeMolenhoek! Fijn om zo een beetje te kunnen vergelijken! Ik vind haar uiers nu het meeste op die van 17 dagen van te voren lijken. Ik ben benieuwd hoe lang ze ons nog in spanning houdt!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 12:09

De dame vanochtend:
Afbeelding

Afbeelding

De uiers:
Afbeelding

Afbeelding

En de kling:
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:14

De ene merrie is de andere niet. Er is dus eigenlijk geen pipijl op te trekken. Maar gemiddeld gezien zou ze met dat uier nog wel even moeten. My guess, een maandje. Maar gewoon goed in de gaten houden. Een vol uier staat echt helemaal strak en op spanning.

Deze van.mijn merrie vandaag. Zij is volgende week uitgerekend (gok dat ze over gaat dragen maar wie weet). Haar uier kan nog iets voller en de spenen vullen op het laatst ook, dan gaan de deukjes er een beetje uit.

Afbeelding

Afbeelding

Swift

Re: Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 12:18

Zo dat is inderdaad nog een heel verschil!

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:58

Wat een herkenbaar verhaar. Zit hier met hetzelfde, maar dan met een kwpn merrie. Het is echt zenuwslopend omdat je inderdaad geen indicatie hebt wanneer ze uitgerekend is en de pensionstal waar ze komt te staan geen merrie met veulen kan hebben. Succes Swift. Ik volg dit topic ook even ;)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 11:12

Jij ook heel veel succes ermee JoanneVZ, heb je al een oplossing gevonden qua stalling?
Ik heb onze pony's ook van de pensionstal (waar ik een weiland huurde) terug naar de paddock (met schuilstallen) bij mijn ouders moeten halen vanwege de dracht. Ik ben zo blij dat ik die mogelijkheid in ieder geval wel achter de hand had!

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:18

Ik volg

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:30

Ik volg ook, ik zit in precies dezelfde situatie :j
Een tinker gekocht en bleek drachtig, en natuurlijk geen idee wat er uit komt :+

Je hebt wel een prachtige merrie, komt zeker een mooi veulentje uit :) ben benieuwd!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 12:17

Nog meer lotgenoten, ik ga jou topic ook volgen! Raar he dat je helemaal niet weet wat er uit komt en ook niet wanneer... Het is daardoor zo lastig om een beeld te vormen!
Bedankt voor het compliment over onze merrie, ik vind haar ook echt geweldig! Naast de looks heeft ze ook nog het meest fantastische karakter ooit, ik ben echt helemaal gek op haar.

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 13:56

Vandaag de eigenaar van de pensionstal gesproken en het komt er op neer dat ze er niet op staat te wachten om er een hoogdrachtige merrie daar te hebben staan. Ze wil die verantwoordelijkheid niet. Vandaag maar eens met mijn ouders overleggen of ze daar mag staan, maar dan ben ik de pensionstal kwijt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:08

Ik volg mee, ben benieuwd wat eruit komt. Dit is al de zoveelste dit jaar, jeetje wist niet dat er zóveel tinkers onverwacht drachtig waren. :') Vorig jaar zaten wij ook in hetzelfde schuitje, hebben we toen ook een topic over geopend.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 14:13

Oh wat vervelend Joanne! Wel fijn dat je nog wel achtervang hebt bij je ouders maar wel heel naar dat je dan je plek op de stalling kwijt bent. Kun je niet een bedrag betalen zodat ze de stal voor je vasthouden? Of ben je met een jong veulen ook niet welkom? Sterkte ermee!

Ik las laatst zelfs een uitspraak van iemand die beweerde dat 80% van de import merrie's drachtig zijn :oo Ik weet niet of dat waar is maar nu ik er op let hoor en lees ik heel veel van dit soort verhalen. Ik wist wel dat het voorkwam maar niet dat het op zulke grote schaal was. Ik ga jou topic ook nog even doorlezen!

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:17

Mijn merrie is pas welkom als het veulen afgespeend is. Ze hebben daar geen ruimte veulen.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 14:53

Dat is echt balen zeg! Ik hoop dat je snel een goede oplossing kunt vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:55

Swift schreef:
Oh wat vervelend Joanne! Wel fijn dat je nog wel achtervang hebt bij je ouders maar wel heel naar dat je dan je plek op de stalling kwijt bent. Kun je niet een bedrag betalen zodat ze de stal voor je vasthouden? Of ben je met een jong veulen ook niet welkom? Sterkte ermee!

Ik las laatst zelfs een uitspraak van iemand die beweerde dat 80% van de import merrie's drachtig zijn :oo Ik weet niet of dat waar is maar nu ik er op let hoor en lees ik heel veel van dit soort verhalen. Ik wist wel dat het voorkwam maar niet dat het op zulke grote schaal was. Ik ga jou topic ook nog even doorlezen!

Zou mij niks verbazen als het echt zo is, je hoort het de laatste tijd steeds vaker...

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 15:02

Net jou topic gelezen Yezzi, dat is echt snel gegaan zeg :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:12

Ja dat ging heel snel inderdaad... Merrie had ook niks bijgevoerd gekregen maar zij en het veulen maakten het goed gelukkig...Ze heeft het helemaal alleen gedaan, gelukkig is ze de avond ervoor nog naar een grote stal verhuisd! :oo

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 15:27

Jeetje dan moet je wel heel veel in korte tijd verwerken, ik ben heel blij dat ik in ieder geval nog een beetje voorbereidingstijd heb! Al is het wachten en in de gaten houden en niet weten hoe lang nog ongeveer ook wel zenuwslopend maar dat heb ik toch liever :)

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:51

ik volg ! tinkers zijn nou eenmaal fantastisch :)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 15:56

Leuk dat je volgt CharlotteJay! Sinds we onze Tinker hebben ben ik nog meer fan geworden van het ras, ik vond het altijd al hele mooie paarden maar ze heeft ook nog eens een super karakter wat haar echt heel bijzonder maakt voor ons. Ik ben in de korte tijd dat we haar hebben echt heel gek op haar geworden en de kinderen ook.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:10

Het nadeel van Tinkers is dat een nooit genoeg is O:)
Ik ben benieuwd naar wat jou merrie in haar oventje heeft zitten :D

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 16:16

Hahaha gelukkig hebben we er straks twee moyra :D
Ik ben ook heel erg benieuwd, ik kan bijna niet wachten maar met dit weer hoop ik toch dat ze haar veulentje nog even lekker binnen houdt.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:24

Leuk! Ik volg! :P

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 16:51

Leuk dat je volgt JenW. We gaan straks nog even die kant op, ben benieuwd of er nog veranderingen zijn, volgens mijn moeder was ze wel gewoon rustig.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 18:56

Vanavond vind ik haar buik er ineens ander uitzien qua vorm, wat 'puntiger':
Afbeelding

In een kleddernatte paddock :oo onze paddock kan veel hebben maar dat drama weer van vandaag werd echt te veel... Gelukkig heeft ze ook nog een grote schuilstal en bestrating... Met dit weer hoop ik echt dat ze het veulentje nog even veilig binnen houdt.