Vandaag is mijn nog geen 3 jarige merrie hoogdrachtig gescan

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letje01

Berichten: 283
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: Op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:52

Ik ken je verhaal... Ik kocht mijn eerste pony en 5 maanden later stond er een vos klein ding naast... Promise was net 4, ik was ze net aan het doorrijden en heb 6 maanden met 2 paarden gestaan waar ik (bijna) niets mee kon. Nu 6 jaar later zijn ze beide nog steeds bij mij, maar ik had het toch liever anders gezien...

Ik wist trouwens 2 weken voor de bevalling dat ze drachtig was. Ik heb ze steeds blijven rijden (door onwetendheid) tot dan, daarna enkel nog rondjes gestapt in de piste. Ook nadat ze bevallen was, lange tijd niet gereden en daarna samen met het veulen in de piste gereden (of beter gezegd gebold).

Nu moet ik zeggen dat ze telkens ze nu een hengst ziet, ze nog steeds ongelofelijk kwaad kan reageren. Ze duldt geen hengsten in haar buurt.

nine1987

Berichten: 8366
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Vandaag is mijn nog geen 3 jarige merrie hoogdrachtig gescan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 09:56

Nja parel dus blijkbaar oom niet.. Terwijl ze met haar ruinenvriend alles samen doet.. Zodra ze terugkomt op de paddock beginnen ze ook altijd meteen te kriebelen met elkaar.. Ze eten samen.. Doen alles samen..

Daarom schrok ik wel.. Ze is altijd behoorlijk sociaal..

EngeltjeS

Berichten: 16658
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:56

Gefeliciteerd met je toekomstige pony <3 Ik hoop dat hij/zij gezond ter wereld komt en dat de merrie er goed door heen komt.

Wel goed van je dat je het nog hebt gecheckt, nu kan je er op voorbereiden in plaats van je laten voeden door twijfels.

Ik doe een gokje: 1 April, hengstveulen :)

nine1987

Berichten: 8366
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Vandaag is mijn nog geen 3 jarige merrie hoogdrachtig gescan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 09:58

Dankjewel..
Heb een supplement meegekregen van DA.. Redflex.. Dat zou ook weer met vanalles moeten helpen.. Laat t nu maar allemaal gebeuren.. Kan niks eraan doen haha.. :p

EngeltjeS

Berichten: 16658
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Vandaag is mijn nog geen 3 jarige merrie hoogdrachtig gescan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:02

Even offtopic trouwens: Wat heb je een prachtige pony <3 Mooie kleur!
Ben razend benieuwd wat er uit komt! :D

nine1987

Berichten: 8366
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 10:04

Dankjewel.. Zal vanmiddag proberen wat meer foto's te maken..

Suusje1986

Berichten: 1172
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:18

Oei dat is even omschakelen!! Maar ook wel weer super leuk natuurlijk. Hoop dat je er van kunt gaan genieten!

Ben super benieuwd wat er uit gaat komen :) Succes!!

En fijn voor je pony dat je toch even bent gaan checken zodat je haar nu de nodige rust kunt geven +:)+

marjo1996
Berichten: 828
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Vandaag is mijn nog geen 3 jarige merrie hoogdrachtig gescan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:20

Wat vervelend dat je er niks van wist en zeker met zo'n jonge merrie! Heel erg veel succes de komende tijd! :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33928
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vandaag is mijn nog geen 3 jarige merrie hoogdrachtig gescan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:08

Ze is wel een mooie mams! <3
Kan je niet te weten komen wat voor hengsten er op die stal stonden?

nine1987

Berichten: 8366
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Vandaag is mijn nog geen 3 jarige merrie hoogdrachtig gescan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 12:11

Nee helaas niet, want er zouden geen hengsten zijn.. Dus ik vermoed OF een klophengst.. OF een bezoekje van/aan de buurman.. OF de waarheid werd me niet verteld.. Al denk ik niet dat dit laatste waar is.. Althans.. Dat hoop ik..

Anoniem

Re: Vandaag is mijn nog geen 3 jarige merrie hoogdrachtig gescan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:13

Frustrerend dat hij doet alsof zijn neus bloed

nine1987

Berichten: 8366
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Vandaag is mijn nog geen 3 jarige merrie hoogdrachtig gescan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 12:17

T is nu idd gewoon oliebol.. Maar ik weet ook niet goed waar ik goed aan doe.. Niks meer doen? Of over een paar weken toch weer terug naar de kliniek voor een nieuwe poging op een oogmeting?

Dit wil ik eigenlijk niet ivm trailerstress.. Maargoed.. Nu tasten we ook in t duister..

BigOne
Berichten: 38697
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:17

Heeft de vorige eigenaar ook gezegd hoelang ze van haar is geweest?? Kan me zo voorstellen dat zij haar ook maar een poosje heeft gehad en dus al drachtig was. Misschien de eigenaar voor haar proberen op te sporen. Al was het alleen maar om achter de papa te komen.
En wat betreft in het duister tasten, huur een birthalarm dan slaap je wat rustiger.

nine1987

Berichten: 8366
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Vandaag is mijn nog geen 3 jarige merrie hoogdrachtig gescan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 12:21

Daarin was er juist zoveel vaagheid.. Eerst had ze haar al lang.. Daarna (gisteren) had ze 'bij een vrouwtje op de wei gestaan' en zou ze nog kijkem of ze daar wat info van kon krijgen..

Maar vandaag heb ik via dyonne hier op bokt de originele fokker gevonden en gesproken.. En die zegt dat ze als jaarling is verkocht naar een man in noord duitsland.. Dus ergens rammelt er vanalles aan t verhaal van verkopers kant..

Ik kan er koek noch taart van maken op dit moment.. :n

Martie

Berichten: 2399
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:25

Ik zou inderdaad nog even vriendelijk doorvragen. Geef aan dat je er geen problemen over wilt maken maar vooral graag informatie over de hengst wil, ook om te kijken om er tzt misschien nog een papier aangevraagd kan worden. Soms wordt er dan beter meegewerkt.
Gedane zaken nemen geen keer maar kan me goed voorstellen dat dit geen fijne verrassing was!

Happiness91

Berichten: 468
Geregistreerd: 10-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:28

t zou je maar overkomen!
ik duim mee voor een gezond veulen en een goede bevalling.
mama is in ieder geval een beauty! hopen dat ze er aan toe is.
komt vast goed!

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:36

nine1987 schreef:
Daarin was er juist zoveel vaagheid.. Eerst had ze haar al lang.. Daarna (gisteren) had ze 'bij een vrouwtje op de wei gestaan' en zou ze nog kijkem of ze daar wat info van kon krijgen..

Maar vandaag heb ik via dyonne hier op bokt de originele fokker gevonden en gesproken.. En die zegt dat ze als jaarling is verkocht naar een man in noord duitsland.. Dus ergens rammelt er vanalles aan t verhaal van verkopers kant..

Ik kan er koek noch taart van maken op dit moment.. :n


klinkt een beetje als
auto is van omaatje geweest en heeft altijd binnen gestaan.

denk dat deze verkoper het paard gewoon via de handel heeft verkregen en geen flauw idee heeft verder.

maar zelfs al heeft hij op een weitje gestaan. als er een hengst in het weitje ernaast staat maakt een hek erg weinig uit.. Wij hadden vroeger een niemandal mini shet hengstje staan.. en de c'tjes van de buren (wel leuke papieren) geen braaf met hun gezwollen appelflap tegen het hek gedrukt staan door de knietjes, zodat meneer ze dwars door het hek heen kon dekken

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: Vandaag is mijn nog geen 3 jarige merrie hoogdrachtig gescan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:04

Jeetje, dat is wel even 'schrikken' en een verandering in je planning! Ik hoop dat alles goed gaat en ben wel nieuwsgierig wat er uit komt :)

nine1987

Berichten: 8366
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 13:18

elenaMM77 schreef:
nine1987 schreef:
Daarin was er juist zoveel vaagheid.. Eerst had ze haar al lang.. Daarna (gisteren) had ze 'bij een vrouwtje op de wei gestaan' en zou ze nog kijkem of ze daar wat info van kon krijgen..

Maar vandaag heb ik via dyonne hier op bokt de originele fokker gevonden en gesproken.. En die zegt dat ze als jaarling is verkocht naar een man in noord duitsland.. Dus ergens rammelt er vanalles aan t verhaal van verkopers kant..

Ik kan er koek noch taart van maken op dit moment.. :n


klinkt een beetje als
auto is van omaatje geweest en heeft altijd binnen gestaan.

denk dat deze verkoper het paard gewoon via de handel heeft verkregen en geen flauw idee heeft verder.

maar zelfs al heeft hij op een weitje gestaan. als er een hengst in het weitje ernaast staat maakt een hek erg weinig uit.. Wij hadden vroeger een niemandal mini shet hengstje staan.. en de c'tjes van de buren (wel leuke papieren) geen braaf met hun gezwollen appelflap tegen het hek gedrukt staan door de knietjes, zodat meneer ze dwars door het hek heen kon dekken


Ik denk dst t dit ook een beetje is.. Nja we gaan t allemaal meemaken.. Ga zometeen weer erheen.. Zwangerschapsfotos maken.. :')

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:02

nine1987 schreef:
anneliesdj schreef:
Nou lekker dan! Toch maar weer contact opnemen met de verkoper? Ze moet toch ergens bij hebben gelopen en het is wel fijn om te weten wat je kunt verwachten.
Maar goed, je hebt er nu wel 2 voor de prijs van één :P

Maar wat heeft jouw dierenarts een vreemde werkwijze :s


Ze weet helaas nergens van..
Hoezo, als ik vragen mag? Ik heb er namelijk totaal geen ervaring mee.. :o
Ben bij DAP Bodegraven geweest.. Ben altijd heel erg tevreden over ze.. Nu eigenlijk ook.. Ze heeft heel veel vragen beantwoord en is heel rustig gebleven, terwijl ik bijna tegen t plafond vloog.. :))

Omdat je eerst langs de hengst moest en haar ervoor moest parkeren.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:07

nine1987 schreef:
Dankjewel.. Heb verkoper gebeld.. Zij wist van niks.. Ze had haar wel bij een ander vrouwtje gestald zei ze, maar daar zou ze ook geen contact hebben gehad met een hengst.. Dus het hoe en wat blijft erg vaag allemaal..

Wellicht een veulen of jaarling hengst? Veel mensen hebben geen idee dat die ook al vruchtbaar kunnen zijn.
Ik zou gewoon even bellen met diegene waar ze heeft gestaan en dan gewoon zeggen dat je 't geen probleem vind, maar dat je wel graag wilt weten wie de potentiele vader zou zijn.
Er zal toch heus wel een vader zijn ;)

Bloemmeke

Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Re: Vandaag is mijn nog geen 3 jarige merrie hoogdrachtig gescan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:13

Ojee, wat een verhaal! Ik ga zeker even volgen.

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:16

Vervelend voor de jonge pony, ik hoop voor jullie dat alles goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:19

Goh dat is ook wel even schrikken!
Ik heb mijn mini gekocht toen ze net 3 was, ze was toen al hoogdrachtig. Ik wist wel dat ze drachtig was, omdat ik haar al haar hele leven verzorgde, maar was het er natuurlijk niet mee eens dat ze op haar 2e al gedekt werd. We hadden ook geen idee wanneer ze was uitgerekend,waardoor ze heeft het veulen helemaal zelf ter wereld heeft gebracht. Helaas is ons verhaal wat minder mooi afgelopen, want helaas is het veulen 3 weken later overleden aan een hartafwijking. Ik hoop dat je merrie maar een mooi en gezond veulentje mag krijgen. Heel veel succes de komende tijd, en met die goede zorg van jou moet dat zeker goed komen! +:)+

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:26