Spannend zeg, dat ze drachtig is! Ik weet niet of het echt nodig is, maar misschien moet je bij haar uier wat scheren, aangezien ze wel een lekker lang vachtje heeft. Dat is makkelijker drinken voor het veulen!
Vitaquilla
Geplaatst: 02-02-15 19:24
Gefeliciteerd! Dat is best schrikken, en nu heel spannend!
Ik vind dat je erg veel voert, zeker voor een sober ras.. mijn kwpn merrie 9 maanden drachtig, krijgt per dag 1 schep pavo care for life en 1 schep lucerne. Daarbij voer ik subli fok en opfokmix (supplement verkrijgbaar bij welkoop). Geen brok dus waar veel inzit dat ze niet nodig hebben en alleen maar dik van worden. Slobber is ook een onwijse dikmaker die eigenlijk alleen voor de lekker is. Hooi is altijd goed! Ik zou de brok en slobber achterwege laten. Drachtige merries die vet zijn hebben vaker problemen met de bevalling! En tinkers hebben echt niet veel nodig.
Anoniem
Geplaatst: 02-02-15 19:24
Waar heb je haar vandaan? Uit het buitenland zei iemand, welk land? Ben wel benieuwd.
Rosemarin
Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-15 19:25
de dierenarts voelde het hoofdje en die was al behoorlijk groot, en aan de uier te zien zal ze op de 9/10 maanden zitten. maar het is alsnog afwachten aangezien ik idd niks weet
en het scheren is idd wel een goed idee, als ik tenminste van haar nu nog bij haar uiers mag na vandaag
ik zal dr in voer wat naar beneden zetten dan. Maar ik denk gelijk met mn bezorgde hoofd dat ze moet eten voor 2 nu
Jolandaa_
Geplaatst: 02-02-15 19:30
Bwn heel benieuwd wat er uit komt. Al vind ik ineens van niets naar 2 kg merrie brok erg veel. Mijn verzorg paard kreeg sowieso 1kg brok per dag. Nooit meer merrie brok. Behalve toen het veulen er was.
Jolijn8
Geplaatst: 02-02-15 19:31
Leuk, ik volg ook!
Rosemarin
Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-15 19:31
nee ze heeft ook nog geen merriebrok, dat wou ik nog halen.
maar als het nu nog niet nodig is doe ik het later.
Ikzelf konZ er bij mijn vz tink niets over beslissen.Ze had van mij op de 10e maand merrie brok mogen hebben. Kreeg pas toen veulen 3 weken oud was. Maar ga niet ineens veel voeren. Mijne krijgt nu 1 kg per dag. Vind ik veel te veel. Mag van mij veel meer hooi of kuil zijn en weinig brok. Maar daar heb ik niets over te zeggen.
ponyparadijs
Geplaatst: 02-02-15 19:34
Waarom voer je slobber? Was ze zo mager? Waarom wil je ineens zo veel voeren? Merrie ziet er toch niet slecht uit? Liefst onbeperkt hooi en dan zou wat mij betreft de lucerne ook niet hoeven
Wow, dat is wel een verrassing! Ben heel benieuwd hoe het veulen er gaat uitzien!
Rosemarin
Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-15 19:39
slobber omdat ik het met mineralen poeder meng omdat ze erg aan de diarree is. De poeder kost 45 euro voor 4 kilo en heb er geen zin in dat ze het op de bodem van de bak laat liggen lucerne en meusli geef ik omdat ze dan smiddags ook iets te kauwen heeft, maar dit hoeft dus niet meer. Ik heb helaas geen beschikking over onbeperkt ruwvoer.
En waarom ik veel voer is omdat ze dus aan de diarree zit en zo krijgt ze over de dag heen verdeeld steeds wat binnen.
maar de muesli en lucerne haal ik er wel af en koop na de bevalling wel merriebrok.
okee nu ik het zo even opschreef krijgt ze idd wel erg veel
Anoniem
Geplaatst: 02-02-15 19:41
Rosemarin schreef:
jaa uit de kudde haha
ik zal dr in voer wat naar beneden zetten dan. Maar ik denk gelijk met mn bezorgde hoofd dat ze moet eten voor 2 nu
Hmm dacht ik al. De merrie bij ons op stal kwam ook uit Engeland/Ierland uit een kudde, drachtig. Heb wel meer verhalen gehoord van tinkers uit een kudde die als zijnde niet- drachtig verkocht werden maar het toch wel bleken.
ja heb het tot nu toe ook al veel gelezen, best dom eigenlijk had er op verdacht moeten zijn. Maar ben er alsnog heel blij mee hoor. Ik ben zo benieuwd wat eruit komt haha.