daar zit wel wat in ja,en uier lijkt ook op gang te komen.
janflicka
Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-15 16:49
Ik zag inderdaad ook een klein verschil met de oude foto van haar spenen. Er lijkt iets meer ruimte te onstaan. De foto's maken is al een klus...ik een wortel voor haar neus,en manlief met foon tussen haar minibeentjes
opoelen ij zulke kleine shets is ook gevaarlijk vriendin had het een keer laten doen en die is dus als gevolg overleden
janflicka
Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-15 21:38
Behalve het eventuele risico van opvoelen...wil ik haar de stress niet aandoen Ze is type dat wat ze niet wil,wil ze niet..dus gaat dan erg stressen. In noodgevallen zal ze wel moeten uiteraard...maar zie dit niet als noodgeval Maar uitwendig voelen gaat wel lukken met wat lekkers erbij..Dus we zien wel wat er te ontdekken is. En anders wachten we rustig af. (Nouja..rustig?)
Dierenarts kwam uiteindelijk niet ivm een aantal spoedgevallen. Dus komt nu morgen als het goed is. We hebben sinds een klein weekje een hengstje op stal,maar daar moet ze niets van hebben. Zelfs als we gaan wandelen met zn allen,en hij komt dichter dan 2 meter in de buurt...wil ze hem aanvallen. Dus ben heel benieuwd wat de dierenarts ervan denkt morgen!
Dierenarts kwam helaas niet,omdat het paardje van mn stalgenootje opgeknapt is. (Gelukkig natuurlijk voor het beestje!). Maar inmiddels twijfel ik zelf niet meer...zie duidelijk beweging in die buik,en voelde laatst het bewegen ook Gister leek haar buik ineens een stuk minder maar wel lager te hangen. Ze is al die tijd al een pitbull pony...maar hoorde dat ze vandaag heel lief en rustig is. Dat is vreemd,want ze was echt niet te genieten laatste weken?
Zal morgen weer even uier nakijken en foto maken. hier wat foto's van gister...en een overzichtje van haar uier van febr tot verleden week.
janflicka
Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-15 15:36
Oeps...uier foto vergeten! Hier alsnog Morgen weer even een nieuwe maken.
De uier lijkt inderdaad wat te veranderen. Heb je nog het plan om een VA te laten komen? Ik ben benieuwd.
janflicka
Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-15 00:39
Dierenarts laat ik maar voor wat het is. Maar omdat die toevallig op stal zou komen,dacht ik dan laat ik even een blik op dr werpen. Maar dat feest ging dus niet door. Ben inmiddels zelf wel overtuigd dat er wat inzit,dus we houden het in de gaten Wil haar niet gaan stressen verder. Hoop dat ze tekenen geeft als het eraan komt,dan ga ik maar even op stal bivakeren
k_m
Geplaatst: 20-03-15 00:44
Oh sorry maar laat gewoon even de dierenarts komen meid komop. Dan heb je zekerheid, kan hij mss schatten hoe lang de dracht nog gaat zijn, en even chekken of ze volledig gezond is..
Een beetje stress gaat ze echt niet dood van gaan, en dan heb je zekerheid. Ze kunnen tegenwoordig gewoon scannen langs buiten, dat wilt niks zeggen. En van zo een mini beentjes mag een DA naar mijn mening niet te bang zijn
Het is niet zomaar even een veulen erbij, niet grof bedoeld maar wees voorbereid! Ze ziet er trouwens wel fijn uit, mooie ruime stal. Komt vast wel goed maar gewoon even een chekup is toch het minste qua voorbereiding
janflicka
Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-15 00:54
Ik neem het echt niet te licht op Maar een echte meerwaarde in een bezoek van de VA zie ik op dit moment niet. De merrie is kerngezond,en ik zie dracht niet als ziekte Dierenarts kan hooguit zeggen of ze drachtig is...maar dat zal vanzelf ook wel blijken. Zelf ben ik inmiddels wel ervan overtuigd,en zoniet ook prima Ook een dierenarts kan me niet exact vertellen wanneer het geboren word,dus het is en blijft een kwestie van in de gaten houden,en dat doen we al Bewaar mn centjes dan liever voor het geval dat er tijdens of na de geboorte iets misgaat.
Groot gelijk meid,uier zit al verandering in dus heel lang hoef je niet te wachten.
Het van buitenaf scannen doen ze ook niet overal en zo scannen is ook niet prettig dus waarom de pony pesten om bevestiging te krijgen van iets wat je al weet.
Als ik dat filmpje zie dan vind ik het ook verdacht. Maar als je dit weer ziet, leg je hand er eens op en geef eens een duwtje, meeste veulens trappen terug (soms moet je beetje geduld hebben). En die uier zal vanzelf veranderen als ze drachtig is, dus houd die gewoon in de gaten.
Linnie050
Geplaatst: 22-03-15 00:28
Spannend komende tijd. Ik volg. Hoop dat alles goed verloopt.
janflicka
Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-15 00:42
Annelies...Chica is geen merrie waarbij je simpelweg even een duwtje kan geven Ze is van zichzelf al pittig....maar als je nu in de buurt van haar uier of buik durft te komen,staat dat gelijk aan zelfmoord Met veel moeite kan ik met mijn mobiel haar uier in de gaten houden
janflicka
Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-15 00:44
Hoop ik ook Linnie....ik vind het allemaal maar eng,maar sta voor het feit nu eenmaal. En eraan twijfelen dat ze drachtig is,doe ik echt niet meer