Heleboel ukkies in de maak

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Heleboel ukkies in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:41

Wat een gave combinaties! Ben ook zeer benieuwd hoe dit gaat uitpakken, ik volg graag mee. :D Ze zijn echt ontzettend knap! Gaat opzoeken hoever je van me af woont... :')

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:11

Joolien schreef:
Ik vind het bijzonder jammer want het zijn stuk voor stuk knappe dieren om te zien...

:j

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:20

Spannend zoveel ukkies op komst, dat worden veel slapeloze nachten!

Ik ben erg benieuwd naar wat faramir doorgeeft,helemaal omdat hij dezelfde paps heeft als mijn Zowie.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:18

Mooie Faramir, wat heeft hij stuk voor stuk knappe dames gekregen! Dat verdiende hij wel na zijn knappe prestaties op de NAS en NMPRS keuringen. Succes met zijn nakomelingen, hopelijk worden het net zo'n kanjers.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:01

Faramir is echt prachtig maar ik vind Bambi ook wel heel erg mooi !
Sterkte komende lente :-)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:05

Zijn ze getest op PSSM?
Schijnt bij de NAS ook al voor te komen, en een PSSM-er wil je echt niet fokken.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:10

Joolien schreef:
Je gaat een medisch risico tegemoet maar nee, daar mogen we niks van zeggen?! Ik vind dat ontzettend hypocriet en jammer dat je dit bewust doet, eigenlijk eerder nog schrikbarend dat je er zo 'makkelijk' over denkt, 'spannend hoe dat gaat uitpakken'. En dekken met een cushing merrie, is dat wel verstandig?

Ik vind het bijzonder jammer want het zijn stuk voor stuk knappe dieren om te zien...

Dacht al dat ik de enige was die deze mening had.. :=

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 21:32

tones schreef:
Zijn ze getest op PSSM?
Schijnt bij de NAS ook al voor te komen, en een PSSM-er wil je echt niet fokken.

Zou je je alsjeblieft in de fokkerij willen verdiepen voor je zoiets roept?

En ja, het NAS heeft voorzorgmaatregelen tegen deze afwijking zover ik weet, is alleen niet op mijn pony's van toepassing omdat die geen PSSM dieren in hun voorouders hebben. Het zijn minis. ;)

Joolien, schets voor mij even precies de medische risico's wil je? :) Maar dan wel in dat topic op FZ.

Ik hoor het wel van je als je dat hebt geopend.

Verder ga ik niet meer hier in op dit soort opmerkingen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 21:35

Verder bedankt voor alle leuke reacties. :)

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:46

jeetje dat zijn er veel! ik ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:59

Zo, dat worden veel veulentjes! Wel een hele mooie hengst zeg <3

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:05

Ik ga ook volgen! Spannend!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:18

Wauw wat een mooie hengst, dek je er ook andermans merries mee? Wij hebben ook een appaloossa gebakje lopen. Geen verstand van het ras verder maar ik vind ze zoo leuk en zon leuk karakter hebben die beestjes, alweer heel anders dan een shetlander.

luuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:26

Wat een gave kleur die hengst! Ik volg ook, benieuwd wat eruit gaat komen!

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:34

Gave combi's! Benieuwd wat er allemaal uit gaat komen!!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:34

Wauw wat leuk ! Dit topic ga ik ook volgen. Succes ! Ben echt benieuwd wat voor kleurencombinaties eruit komen :j

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 02:10

randalinpony schreef:
Tinkerbell is een stermerrie van 90cm. Als driejarige is ze reservekampioen bij het NAS geworden. Ze is 7 jaar oud en helaas is er op deze jonge leeftijd bij haar Cushing vastgesteld.

Ze is pas 7 en er is Cushing vastgesteld. En daar ga je mee fokken?

Je weet toch wel iets over Cushing? Dat hoop ik toch
Cushing komt vooral voor bij oudere paarden, de gemiddelde leeftijd van paarden met Cushing is 20 jaar. Gevallen onder de 7 jaar komen vrijwel nooit voor.

En of het nou wel of niet erfelijk is zou voor mij niet uitmaken. Met een Cushing-paard ga je niet fokken vermeerderen. De risico's zijn gewoon te groot.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:02

Wat heb je toch een prachtige paardjes! Ben heel benieuwd wat er uit gaat komen.

En over het lijnteelt verhaal. Vroeger bij de Shetlanders en misschien nog wel werd dit altijd gedaan om sterke genen vast te leggen. Het is een gok maar er kan juist ook iets heel moois uitkomen. En iets heel bruikbaars voor de fokkerij. Ik zou de gok ook hebben genomen.

Geniet er van adinda!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 10:25

Dank je Ymor!

piezze, of we komend jaar uit dekken weten we nog niet, dat komt nog wel in dit topic te staan. :) De appies hebben inderdaad ontzettend leuke karakters, heel werkwillig en zacht. :j

Bedankt voor alle leuke reacties.

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:51

Joolien schreef:
Je gaat een medisch risico tegemoet maar nee, daar mogen we niks van zeggen?! Ik vind dat ontzettend hypocriet en jammer dat je dit bewust doet, eigenlijk eerder nog schrikbarend dat je er zo 'makkelijk' over denkt, 'spannend hoe dat gaat uitpakken'. En dekken met een cushing merrie, is dat wel verstandig?

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik hier volledig mee eens ben. Het zijn mooie paardjes, en er zal vast wat moois uit kunnen komen maar de instelling staat mij gewoon niet aan. Een paard met cushing is niet gezond, en dus moet je daar in mijn ogen niet mee fokken. En over de lijnteelt kan ik een heel verhaal houden, maar in geloof dat het verspilde energie zou zijn.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:01

Gave combi TS!
Ik ben erg benieuwd wat eruit komt, desondanks de gok. Ik hoop dat alles gezond en wel is, en dat er prachtige mini's uitkomen. Ik vind de hengst geweldig.

TS, heeft tevens niet aangegeven wanneer de cushing is vastgesteld. Op deze jonge leeftijd. Misschien was de merrie al drachtig toen het werd vastgesteld? Of stond ze toen al bij de hengst? Overigens geeft TS aan dat dit haar laatste veulen zal zijn, dus ze is zich er van bewust.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:05

Ymor schreef:
Wat heb je toch een prachtige paardjes! Ben heel benieuwd wat er uit gaat komen.

En over het lijnteelt verhaal. Vroeger bij de Shetlanders en misschien nog wel werd dit altijd gedaan om sterke genen vast te leggen. Het is een gok maar er kan juist ook iets heel moois uitkomen. En iets heel bruikbaars voor de fokkerij. Ik zou de gok ook hebben genomen.

Geniet er van adinda!

En ook bij de shetlander heeft inteelt (want dit is geen lijnenteelt maar gewoon pure inteelt) de nodige schade toegebracht. Ik heb ze er zat tussen zien lopen hoor.
Ik kan niet anders zeggen als dat ik het met de kritische reacties eens ben. Fokken, prima, maar ga er ook verantwoordelijk mee om.
Ik snap best dat je je hengst graag door het nakomelingenonderzoek wil loodsen, maar om hem nou overal op te zetten, inclusief een jonge merrie met cushing en zijn oma, neuh..

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:24

Wow dat worden een hoop korte nachtjes.
Maar daar ga je met deze combi een hoop moois uit krijgen.
Spannend

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:24

Ik ben zeer benieuwd wat er uit deze prachtige combinaties gaat komen. Je hengst is echt super gaaf, erg jammer dat je niet bij mij in de buurt woont!

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:56

Ik volg ook! Vind Faramir een prachtige hengst! Maar Bambi mag ook altijd naar hier komen hoor ;) !!!