Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Joolien schreef:Je gaat een medisch risico tegemoet maar nee, daar mogen we niks van zeggen?! Ik vind dat ontzettend hypocriet en jammer dat je dit bewust doet, eigenlijk eerder nog schrikbarend dat je er zo 'makkelijk' over denkt, 'spannend hoe dat gaat uitpakken'. En dekken met een cushing merrie, is dat wel verstandig?
Ik vind het bijzonder jammer want het zijn stuk voor stuk knappe dieren om te zien...
tones schreef:Zijn ze getest op PSSM?
Schijnt bij de NAS ook al voor te komen, en een PSSM-er wil je echt niet fokken.
randalinpony schreef:Tinkerbell is een stermerrie van 90cm. Als driejarige is ze reservekampioen bij het NAS geworden. Ze is 7 jaar oud en helaas is er op deze jonge leeftijd bij haar Cushing vastgesteld.
Joolien schreef:Je gaat een medisch risico tegemoet maar nee, daar mogen we niks van zeggen?! Ik vind dat ontzettend hypocriet en jammer dat je dit bewust doet, eigenlijk eerder nog schrikbarend dat je er zo 'makkelijk' over denkt, 'spannend hoe dat gaat uitpakken'. En dekken met een cushing merrie, is dat wel verstandig?
Ik vind het bijzonder jammer want het zijn stuk voor stuk knappe dieren om te zien...
Ymor schreef:Wat heb je toch een prachtige paardjes! Ben heel benieuwd wat er uit gaat komen.
En over het lijnteelt verhaal. Vroeger bij de Shetlanders en misschien nog wel werd dit altijd gedaan om sterke genen vast te leggen. Het is een gok maar er kan juist ook iets heel moois uitkomen. En iets heel bruikbaars voor de fokkerij. Ik zou de gok ook hebben genomen.
Geniet er van adinda!