Eindelijk de eerste kleine mijlpaal voor Mausi, vandaag 100 dagen drachtig
Nog niks te zien natuurlijk, maar toch even een foto ter vergelijking voor later. Gelukkig heeft ze de kilo's die ze de week rond de jaarwisseling verloren had er inmiddels weer bij Helaas vandaag een stuk minder lekker weer dan gisteren, en het heeft hier vannacht flink geregend, dus helaas veel water in de bak vandaag, waar hij normaal vrijwel altijd droog is.
Ik weet niet of Amirat homo- of heterozygoot schimmel is, en ook van Mausi weet ik het niet. Ik ga dus uit van schimmel, die kans is sowieso het grootst, maar mochten ze beide heterozygoot schimmel blijken te zijn, is er ook nog 25% kans op kleur.
Dat zou ik stiekem wel geinig vinden! Als er uit twee schimmels een kleurtje kwam.
Al_Zawraa
Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-15 12:20
Dan moet je mijn andere topic even volgen, van Aziza. Die is heterozygoot schimmel en drachtig van een heterozygote schimmelhengst en zij heeft inmiddels al 3x een bruin veulen gegeven van een heterozygote schimmelhengst, en maar 1x een schimmel (en 1x een schimmel van een homozygoot schimmelhengst en een vos van een voshengst). Dus ben heel benieuwd wat zij deze keer gaat geven, weer een gekleurd veulen zou mij niet verbazen.
Ook deze ga ik even volgen. Een erg mooie combi zeg!
Al_Zawraa
Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-15 21:19
Thanks! Ben zelf ook héél erg benieuwd naar deze combi. Helaas moeten we daar nog heel lang op wachten. Maar gelukkig kan ik nu eerst lekker genieten van Aziez haar beeb
Ik kom ook graag volgen hier Wat een prachtige dish heeft papa!
Al_Zawraa
Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-15 21:57
Vandaag een hele kleine mijlpaal, Mausi 150 dagen drachtig En een voorzichtig buikje wordt inmiddels zichtbaar. Zelfs mijn DA zei het vandaag uit zichzelf, terwijl hij normaal altijd pas aan het eind van de dracht iets meent te zien
Wel raar hoor, mijn andere veulen Amir is al 2,5 week oud en Mausi pas op 150 dagen
Set_Elkol
Geplaatst: 09-03-15 22:02
ze is zo mooi! duidelijk een klein buikje, vooral op de laatste foto.
Al_Zawraa
Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-15 13:39
Even een update-je; weer een kleine mijlpaal, vandaag is Mausi op 169 dagen dracht, dus we zijn eindelijk over de helft
Pff, Mausi liet me gisteren even schrikken! Ik liet haar en Aleeyah in de paddock naast Fardani (sinds een maand gecastreerde hengst), omdat ze aan elkaar moeten wennen, omdat ik Mausi eigenlijk weer samen met Fardani wil zetten totdat ze moet bevallen. Maar waar ze 's ochtends heel zenuwachtig werd en naar hem sloeg, ging ze 's middags staan te plassen Dan begin je toch spontaan even te twijfelen. Maar gelukkig vanochtend het veulen voor het eerst kunnen voelen en ik geloof dat het verschil met een paar weken geleden ook wel duidelijk zichtbaar is
ze laat je ook elke keer weer schrikken he pismerrie (maar wel een heule mooie)
Al_Zawraa
Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-15 21:09
Ik heb ooit nog eens zo'n merrie gehad, Hala toonde echt de hele dracht door hengstig Dat wilde mijn DA nooit geloven en die vond het steeds maar stom dat ik weer liet scannen. Totdat ze eens op stal ging staan plassen, en hij toch wel toe moest geven dat ze er wel erg hengstig uitzag
Dus wat dat betreft valt Mausi nog best mee Al weet jij ook hoe ze was met schouwen, rond een dag of 20, echt helemaal duidelijk is ze nooit