shetlanderveulentje op komst! (waarschijnlijk)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:22

Ik vind het allemaal best hoor, het zijn in (alle) topics veelal goed bedoelde adviezen. Als dat veulen ter wereld komt trekt het veulen aan het kortste eind, maar dan komt er van heel veel mensen een 'zie je nou wel!' ;)

Ik heb het één keer eerder tegengekomen en de DA kon aan het veulen zien dat er iets mis was door middel van de scan. Toen het veulen ter wereld kwam hebben ze het meteen moeten laten inslapen. Met voor de merrie alle gevolgen van dien.

Nogmaals, goedbedoelde adviezen.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:24

@KimD en Britta1, ik heb TeM gedaan... jullie reactie slaat nergens op, er staat een duidelijke beschrijving van TS. Dit zijn precies de soort bokkers die bokt verpesten. Jammer hoor!!

@TS, gewoon hopen dat alles goed gaat, een ongelukje is snel gemaakt met een hengst en een merrie!! Als beide ouders gezond zijn zal het vast wel goed gaan. idd het veulen heeft meer inteeltpercentage maar dit betekend niet meteen dat er iets mee is hoor!! ik ben benieuwd op de paardenmarkt hoeveel inteelt beesten daar niet staan!! idd kan je nog een keer bij de eigenaar aangeven dat er een DA moet komen voor de zekerheid, aan de andere kant bevestigd die alleen als er een veulen in zit. Ik zou niet teveel discusseren tegen de eigenaar, jij kan er alleen zijn voor de pony en die helpen bij de dracht met goede poetsbeurten, snoepjes wandelen etc. :)

Blijf je ons op de hoogte houden TS?

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:25

Ik weet dat het goed bedoeld is. En ik zou lekker mee zeuren als de TS de verantwoordelijkheid had over de pony. Maar aangezien ze dat nu heeft is het in mijn ogen nutteloos. En daarmee wordt het er ook niet leuker op

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:31

KimD schreef:
Ik vind het allemaal best hoor, het zijn in (alle) topics veelal goed bedoelde adviezen. Als dat veulen ter wereld komt trekt het veulen aan het kortste eind, maar dan komt er van heel veel mensen een 'zie je nou wel!' ;)

Ik heb het één keer eerder tegengekomen en de DA kon aan het veulen zien dat er iets mis was door middel van de scan. Toen het veulen ter wereld kwam hebben ze het meteen moeten laten inslapen. Met voor de merrie alle gevolgen van dien.

Nogmaals, goedbedoelde adviezen.

Voor goed bedoelde adviezen ben je behoorlijk aan het doorzagen!! Je mening is duidelijk en meerdere keren genoemd.

Het is jammer dat jij een negatieve ervaring hebt mee gemaakt, maar dat is geen garantie dat het in geval van TS idem dito zal zijn.

Mouzs_engel

Re: shetlanderveulentje op komst! (waarschijnlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:35

ik denk dat het gwn een gezond veulentje komt.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:37

Waar ik moeite mee heb is dat TS maar vol blijft houden dat ze drachtig is...maar bij een merrie die 4/5 mnd drachtig is is de buik nog niet gevoelig, je kan dan nog niks voelen en dan staat de buik nog niet strak. Op basis van deze dingen denken ze dat ze drachtig is... Lijkt mij dat er iets heel anders aan de gang is en t dus niet geheel onverstandig om er een DA bij te halen

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 20:38

@Calanddra Dat van gevoelig op de buik, ze was toen gewoon in een kribbige bui, de dag erna deed ze dat niet meer. Ik blijf niet volhouden dat ze drachtig is, ik ben gewoon op zoek naar een oplossing.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:42

Volgens mij had ik het 2 keer eerder gezegd in de vorige topics maar hier nogmaals.

Een zoon op moeder geeft niet gauw problemen, het geeft wel problemen als je dit vaker gaat doen. Voor de rest, kijk eerst eens of ze uberhaupt wel zwanger is of dat er iets mis is. Zo mijn goed bedoelde adviezen voor vandaag weer.

Oja en een merrie die zwanger is meestal aanhankelijker. En pijn aan de buik kan van alles zijn. Mijn merrie haar buik is ook gevoelig maar die is niet zwanger. Wel is ze gezond. Ik zou zeggen: om 100% zeker te weten dat ze zwanger is en niks ernstigs laat alsjeblieft een DA komen.

Maar hoe ben jij erachter gekomen dat ze 100% zwanger is?
Laatst bijgewerkt door Samblabla op 30-01-14 20:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:42

Je hebt in t topic nergens gezegd dat t maar 1 dag was, t is ook meerdere dagen besproken. Plus je vriendin zou wat gevoekd hebben.

Ik zie nergens staan dat je n oplossing zoekt, alleen dat je weer zegt dat je erachter bent gekimen dat ze drachtig is. Staat in t begin van de openingspost.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:48

heeft ze nou een onderbeet?

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:49

Calanddra schreef:
Waar ik moeite mee heb is dat TS maar vol blijft houden dat ze drachtig is...maar bij een merrie die 4/5 mnd drachtig is is de buik nog niet gevoelig, je kan dan nog niks voelen en dan staat de buik nog niet strak. Op basis van deze dingen denken ze dat ze drachtig is... Lijkt mij dat er iets heel anders aan de gang is en t dus niet geheel onverstandig om er een DA bij te halen

TS geeft aan dat ze 1 keer per week naar de pony toe gaat, vindt jij het op basis daarvan realistisch beeldvorming om er dan nu direct vanuit te gaan dat er iets heel anders aan de hand is, waardoor er een dierenarts bij moet komen?

Neem aan dat wanneer de pony zich vreemd zou gedragen de eigenaar ook wel aan de bel trekt en zijn verantwoordelijkheden neemt. Toch?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:51

linda_arnold schreef:
Calanddra schreef:

TS geeft aan dat ze 1 keer per week naar de pony toe gaat, vindt jij het op basis daarvan realistisch beeldvorming om er dan nu direct vanuit te gaan dat er iets heel anders aan de hand is, waardoor er een dierenarts bij moet komen?

Neem aan dat wanneer de pony zich vreemd zou gedragen de eigenaar ook wel aan de bel trekt en zijn verantwoordelijkheden neemt. Toch?

Ts gaf anders wel aan dat pony gevoelig is aan de buik, meerdere malen. Als die normaal niet daar gevoelig is moet er toch even naar gekeken worden.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:54

Gaaaaaan we weer :roll:

TS, net als in je andere topic:
Geniet er van! :)

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 21:08

@Samblabla: ik heb het maar 1x aangegeven, en die dag was ze een beetje schagerijnig.

xElienx ja dat heeft ze inderdaad ! haha

@Calanddra: het kon ook haar spijsvertering zijn, ze had namelijk net wat gegeten, heb ik ook aangegeven.

@Samblabla: ik heb nooooit gezegd dat ik het 100% weet!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 03-02-14 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 01:02

Moderatoropmerking:
Even een paar vragen van TeMs uitleggen in het topic, dan hoeven daar geen nieuwe TeMs op te komen :)
Er is een eerder topic, er zit bijna een week tussen het openen ervan, we gaan dit topic dan ook open laten voor nieuwe updates.
Het vorige topic hoeft niet gesloten te worden, als er niet meer in gepost wordt, zakt het vanzelf weg.
TS xNoaFredje, als je een topic opent, kun je niet bepalen wat voor reacties je niet wilt krijgen, in principe mag iemand zijn mening ook geven als die niet overeen komt met die van jou.
@ de rest van de topicgenoten: dit is wel bedoeld als volgtopic, voor mensen die het leuk vinden om mee te leven. Het feit dat je je mening mag geven over een situatie, wil niet zeggen dat iedereen dit ook eindeloos moet blijven doen, als iets al vaak gezegd is. Bij deze dus de vraag om het topic wel leuk te houden voor iedereen en vooral te laten gaan over de updates over de merrie.
Houd daarbij vooral in gedachten dat TS geen zeggenschap heeft over de zorg voor deze pony.
Bedankt :)

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 01:32

TS, hoe gaat het met de merrie? Al meer sympthonen van dr zwangerschap? :)