Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Peterina schreef:Bianca41 schreef:Dan is het eigenlijk vergelijkbaar met het apaloosa en word er alleen op kleur gefokt?Een kleurstamboek. en is in feite de hengst een kruising?
Misschien eerst verdiepen voor dat je zoiets neer zet?!
R.B.P. is helemaal niet te vergelijken met appaloosa en er wordt niet alleen op kleur gefokt. Kleur is gewoon de kers op de taart.
R.B.P. is niet alleen een EU-erkend stamboek die volgend jaar zijn 40 jarige bestaan viert, maar is ook erkend als 'Rassen' Stamboeken in Belgie, en daardoor ook op EU vlak erkend als zijnde.
Je zou natuurlijk ook kunnen leren lezen vraagtekens zijn vragen.Dar betekent dat iemand iets niet weet en er naar vraagt.
Van dit stamboek vol kruisingen heb ik nog nooit gehoord,dus dan mag ik vragen wat het precies is.Sommige mensen zijn namelijk niet te oud om nog iets bij te leren en hebben intresse in paarden.
En ja ... hengst is een kruising ... net zoals de meeste KWPN, BWP, NRPS hengsten ... kruising van verschillende 'rassen' om een homogeen iets te krijgen.
Het kwam op mij ook een beetje aanvallend over eerlijk gezegd.
Maar als je het zo niet bedoelde niks aan het handje toch. 
Pret moest er van zuchten!
Als 't een hyper ding is kan je ook nog voor Red Bull gaan... hahaha. Beetje flauw sorry. 
In feite heb je dan van uitzicht "gewoon" een hele donkerbruine... 
leuk ik ben echt heel erg benieuwd.
Ik hoop dat Peterina gelijk krijgt. 

)
)
Shan en ik zijn druk aan het brainstormen...
Als deze zich ook naar zijn naam zou gaan gedragen ben ik gezegend..
Kunnen ze tegen elkaar arrogant gaan doen..
) en vind dat een onmogelijk kleurtje om dingen mee te combineren.
Maar ze staat ook helemaal niet meer in training wat ook niet mee helpt aan bespiering houden natuurlijk. Ben de merriebrok en de luzerne wel aan het opvoeren inmiddels omdat ik haar inderdaad ook te veel vind terug vallen.

Maar nu stonden ze gewoon bij elkaar te kijken.