[Webcam]Valk welsh merrie x Palomino duitse rijpony ed. 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Welke kleurtje verwachten jullie dit jaar...

Valk hengst
58 (8%)
Valk merrie
95 (14%)
Bruine hengst
13 (1%)
Bruine merrie
14 (2%)
Perlino hengst
45 (6%)
Perlino merrie
73 (11%)
Palomino hengst
54 (8%)
Palomino merrie
70 (10%)
Vos hengst
12 (1%)
Vos merrie
29 (4%)
Cremello hengst
33 (5%)
Cremello merrie
50 (7%)
Smokey Black hengst
11 (1%)
Smokey Black merrie
13 (1%)
Zwarte hengst
3 (0%)
Zwarte merrie
7 (1%)
Smokey Cream hengst
36 (5%)
Smokey Cream merrie
44 (6%)

Totaal aantal stemmen: 660

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 07:21

Het is alleen al een dagtaak om die pillen te tellen. -O-
Gelukkig zie ik de kleine door de stal racen en bokken, met haar gaat het dus wel goed.

Wat een goede tip van de druivesuiker! Hopelijk gaat dat werken!

Sweetgirl1

Re: [Webcam]Valk welsh merrie x Palomino duitse rijpony ed. 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:11

Er staan nu ook op toestemming van Nicole foto's op de vorige pagina onder mijn naam

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:40

Och jeetje Nicole wat een rot nieuws! -O- hopelijk gaat alles snel weer op gang komen!!! Maar 50 pillen jeetje... wie heeft dat bedacht :+

Veel succes!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:02

veel succes :(:)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:24

hee meis,

ik weet dat er ook een middel is via een injectie wat de melk productie doet opvoeren, dat krijgt 1 merrie standaard bij ons op stal, veel makkelijker dan die pillen en dat werkt top! dat spul heet domperidon , toch maar eens informeren!

en ik las dit op internet:

Toedienen van vochtig gemaakte zemelen en een aantal malen een flesje bruin bier door het voer van de merrie helpen ook mee de melkproductie op gang te brengen.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:27

Wat naar zeg... Hopelijk gaan de pillen snel aanslaan. Begrijpelijk hoor dat je niet veel update, stop je tijd en energie in Mierela en de kleine. Succes! :(:) Hopelijk gaat de druivensuiker ook wat helpen!

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:38

JolisaJ schreef:
Wat naar zeg... Hopelijk gaan de pillen snel aanslaan. Begrijpelijk hoor dat je niet veel update, stop je tijd en energie in Mierela en de kleine. Succes! :(:) Hopelijk gaat de druivensuiker ook wat helpen!

Helemaal mee eens! Ik heb er bewondering voor, hoe je het allemaal bolwerkt, het is niet niks zeg!
Heel veel succes met alles, dat het maar gauw de goede kant weer op gaat!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:46

Ach wat jammer zeg! Hopelijk komt de boel gauw op gang.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:10

Wat sneu zeg, die zorgen!

Wat ik me wel afvraag, en dat is niet banketstaaf bedoeld hoor.. Hoeveel kans heeft de merrie gehad om in alle rust aan haar veulen te wennen en een band op te bouwen? Dat is namelijk wel heel belangrijk ook voor de melkgift..
Eerst wordt er steeds al aan het uier getrokken voor die melktests. Merrie deken op deken af. Tijdens de geboorte al veel drukte in de stal, kort na de geboorte wordt veulen al door jullie naar het uier begeleid. Terwijl ik van de oude fokkers uit mijn omgeving heb geleerd dat je er gerust 6 uur op mag wachten voor het veulen gaat drinken. Zo krijg het veulen tijd om te zoeken en de merrie tijd om het veulen naar haar uier te begeleiden, onderschat het instinct van zo'n merrie niet. De natuur regelt veel meer zelf dan je denkt.
En nu is de stress nog hoger opgelopen, veulentje deken op, etc. Allemaal zaken die de rust in de weg staan, om de natuur z'n werk te laten doen. Nu moet je natuurlijk wel ingrijpen, want dat veulen moet gewoon melk binnenkrijgen.

Niet als kritiek bedoeld, want jullie sparen kosten nog moeite om het beste te regelen voor het veulen en jullie handelen ongetwijfeld vanuit de allerbeste zorgen.

Maar wel goed om over na te denken, ook voor andere mensen die een veulentje fokken en hun info van bokt halen. Ik zie hier op bokt meer dat er super veel wordt ingegrepen rondom de geboorte van het veulen, ik hoop niet dat dat 'normaal' gaat worden (uitzonderingen daar gelaten waar het wel noodzakelijk is).

Veel succes en sterkte!
Laatst bijgewerkt door GJ9 op 01-04-16 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:11

Dat bruin bier is achterhaald. Niet doen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:11

Ik snap jouw punt wel GJ9 :j , maar vorig jaar ging het net zo en toen was dat geen enkel probleem bij deze merrie.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:20

Wat vervelend dat de melk gift niet zo goed gaat, Beterschap!

Als ik mijn vermoedens mag noemen aan de hand van weinig foto's zou ik haar Gonna Be Palomino noemen :P

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:27

-O- nee, he bah -O-
Heel veel sterkte en beterschap voor jou en de pony's.
Ik zie dat er met mij een hele hoop lezers mee duimen op een snelle vooruitgang.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 11:42

GJ9 schreef:
Wat sneu zeg, die zorgen!

Wat ik me wel afvraag, en dat is niet banketstaaf bedoeld hoor.. Hoeveel kans heeft de merrie gehad om in alle rust aan haar veulen te wennen en een band op te bouwen? Dat is namelijk wel heel belangrijk ook voor de melkgift..
Eerst wordt er steeds al aan het uier getrokken voor die melktests. Merrie deken op deken af. Tijdens de geboorte al veel drukte in de stal, kort na de geboorte wordt veulen al door jullie naar het uier begeleid. Terwijl ik van de oude fokkers uit mijn omgeving heb geleerd dat je er gerust 6 uur op mag wachten voor het veulen gaat drinken. Zo krijg het veulen tijd om te zoeken en de merrie tijd om het veulen naar haar uier te begeleiden, onderschat het instinct van zo'n merrie niet. De natuur regelt veel meer zelf dan je denkt.
En nu is de stress nog hoger opgelopen, veulentje deken op, etc. Allemaal zaken die de rust in de weg staan, om de natuur z'n werk te laten doen. Nu moet je natuurlijk wel ingrijpen, want dat veulen moet gewoon melk binnenkrijgen.

Niet als kritiek bedoeld, want jullie sparen kosten nog moeite om het beste te regelen voor het veulen en jullie handelen ongetwijfeld vanuit de allerbeste zorgen.

Maar wel goed om over na te denken, ook voor andere mensen die een veulentje fokken en hun info van bokt halen. Ik zie hier op bokt meer dat er super veel wordt ingegrepen rondom de geboorte van het veulen, ik hoop niet dat dat 'normaal' gaat worden (uitzonderingen daar gelaten waar het wel noodzakelijk is).

Veel succes en sterkte!

Eerst al aan de uier getrokken slaat kant nog wal want het was 1 keer daags een beetje om 1 keer te testen dit heeft niks geen effect erop, daarbij gaat dit jaar net zoals vorig jaar. Ook toen s nachts geboren was zijn we in totaal 1.5 uur bij geweest en nadat zelf gedronken heeft naar huis gegaan om te gaan slapen.. En merrie deken op en af is 1 keer gebeurd..... En we waren met de geboorte met 2 man als we niet bij waren geweest had mijn veulen niet geleefd want mierela bleef liggen en was moe en vlies knapte niet.. Als we haar de eerste keren niet begeleid hadden had ze waarschijnlijk nog minder biest binnen gekregen en dan wou ik momenteel niet weten hoe nu dan af zou lopen we krijgen juist van de DA te horen dat we goed handelen met alles. En ja ze heeft een dekentje op wat moet ik anders mijn dier koud laten gaan want ja de natuur doet zijn werk wel, nou dat beetje melk wat we met pijn en moeite erin krijgen en wat ze nog van de merrie krijgt mag ik thank god toch hopen dat ze dan niet gebruikt om warm te blijven. Stress heeft de merrie niet, die kijkt af en toe gewoon boos naar voorbijgaand lopend paard maar ook dit is al minder voor de rest eet en drinkt en slaapt ze goed en heeft ze geen koorts of wat dan ook..

Ik bedoel dit niet aangevallen maar we weten wat we doen en ben blij met tips maar we zijn ook moe, mijn tante haalde tot 5 jaar geleden nog elk seizoen 15 veulens jaren lang dus die weet ook wel hoe of wat.

Ik hoop dat de Domperidon dit weekend nog aanslaat want dan is de ellende hopelijk voor bij

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:46

Heel veel sterkte Nicole! Hoop dat je snel echt zorgeloos kunt gaan genieten!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:52

Gelukkig dat je je niet aangevallen voelt, want zo was mijn post ook zeker niet bedoeld. Deze was bedoeld als vraag en niet als constatering. Die vraag kwam voort uit dat ik merk dat er op bokt de neiging bestaat om gauw in te grijpen, en jij antwoordt nu dat dat niet zo is, dat het niet minder gekund had. En natuurlijk moet je nu het minder goed met ze gaat er alles aan doen om ze er weer bovenop te krijgen.
Succes ermee!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 12:01

GJ9 schreef:
Gelukkig dat je je niet aangevallen voelt, want zo was mijn post ook zeker niet bedoeld. Deze was bedoeld als vraag en niet als constatering. Die vraag kwam voort uit dat ik merk dat er op bokt de neiging bestaat om gauw in te grijpen, en jij antwoordt nu dat dat niet zo is, dat het niet minder gekund had. En natuurlijk moet je nu het minder goed met ze gaat er alles aan doen om ze er weer bovenop te krijgen.
Succes ermee!

Ik hoop het ook heel erg, niemand verwacht of denkt dat ze ineens zal geen ik zelf denk zelf dat het virus wat ze paar dagen voor de bevalling last van had.. Ik zou het niet weten vorig jaar had Famous melk in overvloed..

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:03

Kan ze van het weekend niet lekker het gras op met het mooie weer?
In het gras zitten veel eiwitten en andere gezonde dingen wat misschien wel helpt om op te knappen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 12:04

GJ9 schreef:
Kan ze van het weekend niet lekker het gras op met het mooie weer?
In het gras zitten veel eiwitten en andere gezonde dingen wat misschien wel helpt om op te knappen.

Ja ik ga het wel proberen of het mag van stal.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:09

Arme baby. Hopelijk geeft moeders snel genoeg melk

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:10

Nicole ik wil jullie alle sterkte toewensen en ik ga hard duimen dat het dit weekend allemaal goed komt , denk ook aan je eigen rust !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:35

Ahh waarom heeft ze een dekentje op? Zo koud is het toch niet?

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:37

Omdat de weinige melk die ze binnen krijgt ze gebruikt voor haar warm te houden i.p.v. om te groeien.
Dus met een dekentje hoeft ze daar geen energie meer aan te verspillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:42

Ahaa! Ik dacht altijd dat veulentjes met een wintervacht geboren worden dus zag het nut er niet echt van maar op deze manier snap ik het !

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:23

Nicole, domperidon heb je inderdaad ook in injectievorm, weet niet of dat een optie is? Werkt bij mijn weten (dat is dan bij mensen) sneller dan de tabletvorm en misschien voor jullie wat minder tellen? :')