[Webcam]Valk welsh merrie x Palomino duitse rijpony ed. 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Welke kleurtje verwachten jullie dit jaar...

Valk hengst
58 (8%)
Valk merrie
95 (14%)
Bruine hengst
13 (1%)
Bruine merrie
14 (2%)
Perlino hengst
45 (6%)
Perlino merrie
73 (11%)
Palomino hengst
54 (8%)
Palomino merrie
70 (10%)
Vos hengst
12 (1%)
Vos merrie
29 (4%)
Cremello hengst
33 (5%)
Cremello merrie
50 (7%)
Smokey Black hengst
11 (1%)
Smokey Black merrie
13 (1%)
Zwarte hengst
3 (0%)
Zwarte merrie
7 (1%)
Smokey Cream hengst
36 (5%)
Smokey Cream merrie
44 (6%)

Totaal aantal stemmen: 660

MissBmx

Re: [Webcam]Valk welsh merrie x Palomino duitse rijpony ed. 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:07

Heel veel succes en hopelijk krijgt ze gauw weer een volle uier en kan de kleine " Gonna be nameless" weer goed hard gaan groeien

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 23:09

De reden dat ze momenteel veel binnen staan is op advies van de dierenarts, helaas gaat mierela heel erg veel rennen buiten en in de aanval op elk paard er om heen. Maar door rennen slinkt haar uier nog meer en nog meer en geeft ze nog minder, komende dagen moeten ze binnen blijven zo min mogelijk stress en minder beweging dat alles weer op gang is zoals hoort.. Als alles straks is zoals moet gaan ze heerlijk naar buiten maar helaas wegens deze omstandigheden zit er even niks anders op.. :( ik heb ze het liefst ook niet zo.

(Al ga ik ze zaterdag en zondag wel stiekem buiten zetten met dat mooie weer) :D
Laatst bijgewerkt door Nicole op 31-03-16 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:11

Wat jammer van dit minder goede nieuws ;( zou dat misschien toch ook te maken hebben gehad ook met dat virusje wat ze vermoedelijk vlak voor de geboorte heeft gehad?
Nou ja, ze is in ieder geval in goede handen !

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 23:12

Jaime_ schreef:
Wat jammer van dit minder goede nieuws ;( zou dat misschien toch ook te maken hebben gehad ook met dat virusje wat ze vermoedelijk vlak voor de geboorte heeft gehad?
Nou ja, ze is in ieder geval in goede handen !

Ja het kan maar zo idd! Als ze toch eens kon praten.. Voor de rest is mierela goed fit en geen koorts en eet ze als een bouwvakker

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:19

Fijn dat ze zelf wel fit oogt, maar toch gek, dan lijkt die verminderde melkproductie zo tegenstrijdig. Ook sneu voor 'Gonna be nameless ' dat ze nu niet kan krijgen wat ze wil en nodig heeft. Hebben jullie al verschillende soorten spenen op de fles geprobeerd? Soms helpt dat ook nog iets. Wat wij ooit eens gedaan hebben was druivensuiker toevoegen aan de fles-melk om die lekkerder te maken voor het veulentje, dat hielp toen wel icm met een smallere speen.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:19

Ik ga de foto's van Nicole plaatsen voor jullie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sweetgirl1 op 31-03-16 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:20

Ik lees al lang mee!
Prachtig veulen, gave kleur!
Wij hebben een cremello merrie op punt van veulenen.

Zou het iets zijn om evt ook contact op te nemen met kliniek Dennenoord?
Zij maken pleegmerries klaar, en op zo'n manier dat er volop melk is. Misschien hebben ze tips erbij?
Gewoon een tip! Want geloof absoluut dat je dierenarts kundig is.

Succes, ik lees weer fijn mee in het topic!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:20

Jeetje Nicole wat een narigheid :(
Hopen dat Mier toch gauw melk gaat geven.

Overigens vind ik Gonna be Nameless een geweldige naam _O-

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:21

Minder leuke update.. Kan me goed voorstellen dat je je handen vol hebt en je zorgen maakt om Gonna be a Fighter (dat naamloos klinkt zo naamloos :')) en Mier.. Toch wel gek dat die uier eerst zo vol was dat de melk eruit liep en dat er nu ineens amper wat uit komt. En dat ze de flesvoeding dan ook niet goed oppakt is wel klote zeg! -O-

Maar ze zijn beide in geweldig goede handen bij jullie, dus komt vast helemaal goed! Heel veel succes en sterkte!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 23:25

watnou1 schreef:
Ik lees al lang mee!
Prachtig veulen, gave kleur!
Wij hebben een cremello merrie op punt van veulenen.

Zou het iets zijn om evt ook contact op te nemen met kliniek Dennenoord?
Zij maken pleegmerries klaar, en op zo'n manier dat er volop melk is. Misschien hebben ze tips erbij?
Gewoon een tip! Want geloof absoluut dat je dierenarts kundig is.

Succes, ik lees weer fijn mee in het topic!

Ja die ga ik morgen ochtend inderdaad al bellen kijken wat die zeggen hoe haar melk snelste op gang kan krijgen. Ik zit zelf bij de dierenkliniek Emmeloord gelukkig ook niet de minste (vind mijn bankrekening ook _O- ) maar ze zijn gelukkig wel goed

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 23:25

Dank je wel iedereen <3

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:38

Weet niet of jullie druivensuiker (dextrose) in de kunstmelk al geprobeerd hebben? Heb dat meerdere malen als de oplossing meegemaakt.. komt omdat kunstmelk minder zoet is dan de melk van Mierela, dus ranja versus water zeg maar :P

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:39

Pff, jeetje! Hopelijk komt de melkproductie gauw weer op gang. Ik vind dat je er alles aan doet en je bent echt goed voor je dames! Veel sterkte en succes!

Over als het topic de 100 pagina's behaald heeft; ik dacht dat je dan een huiskamer-topic kan aanmaken, omdat de merrie al geveulend heeft. Maar zeker weten doe ik het niet.

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:41

Och wat sneu....ik hoop dat de melk snel op gang komt....ik duim voor jullie...
Wij geven de fles als dat nodig is altijd tussen de benen van de merrie bij de uier dan pakken ze hem meestal wel aan.....
Laatst bijgewerkt door vuurtoren op 31-03-16 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:46

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 23:50

Jaime_ schreef:
Weet niet of jullie druivensuiker (dextrose) in de kunstmelk al geprobeerd hebben? Heb dat meerdere malen als de oplossing meegemaakt.. komt omdat kunstmelk minder zoet is dan de melk van Mierela, dus ranja versus water zeg maar :P

Ik zat idd vanavond een bericht te lezen over moederloze veulens en melk laten drinken en zag ik ook voorbij komen, ik ga morgen ochtend kopen kijken of het werkt

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 23:53

vuurtoren schreef:
Och wat sneu....ik hoop dat de melk snel op gang komt....ik duim voor jullie...
Wij geven de fles als dat nodig is altijd tussen de benen van de merrie bij de uier dan pakken ze hem meestal wel aan.....

Doen we ook helaas trapt madam daar niet in.. Mierela blijft gelukkig braaf staan als we bezig zijn.

Jaime_ schreef:
Ik vind Mier trouwens ineens ook oncomfortabel ogen op de cam? Of verbeeld ik me nu iets?

https://www.youtube.com/watch?v=h1UuE3xitMI

Rond welk tijdstip dan kijk ik even terug

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:56

Ze is inderdaad een beetje narrig....staat te stampen af en toe met haar voorbenen en schud haar hoofd....maar ik weet niet of er muggen of vliegjes haar plagen....

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 00:00

Eh denk paar minuten voordat ik dat typte in dit topic, kijk niet constant maar zo af en toe een minuutje tussendoor, en toen leek ze echt geirriteerd ofzo, wiegen van linkervoorbeen naar rechtervoorbeen, geïrriteerd achterom kijken. Rond 10.45 op de cam, maar nu ik het terugkijk lijkt het idd meer last van een vlieg o.i.d.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 00:06

Oei balen zeg! Hopelijk komt het gauw goed met haar. Wat een plaatje van een veulen heeft ze toch op de wereld gezet <3

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 00:07

Nu weer rustig....

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 00:28

Ik was er al bang voor dat het geen leuke update zou zijn, aangezien je ineens erg stil was. Ik hoop dat 'gonna be a winning star' vind nameless zo cru klinken in deze situatie, het ondanks dat ze weinig melk krijgt het wel goed blijft doen en dat Mier snel in staat is om meer melk te geven. Veel sterkte de komende tijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 01:31

Jeetje wat een rot update , 30 pillen := :oo jeetje .. Nieuw voor mij dat merrie stopt met melk maken , Gonna Be Nameless is een eigenwijse tuthola ook nog eens. Hopelijk accepteert ze gauw de levensreddende flesjes .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 06:34

2 x daags 50 pillen toch?
Jeetje, wat een opgave! Hopelijk komt de productie toch weer op gang komt!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 06:44

50 pillen per keer, nondeknetter... ik hoop echt dat Mierela snel meer melk gaat maken. Wel goed dat de kleine meid vaak de uier stimuleert, dat zou de eerste en grootste trigger moeten zijn. Er zijn wel voedingsmiddelen die melkafgifte tegen gaan of stimuleren (salie werkt bij mensen melkafgifte tegen en anijs, zoals de muisjes op beschuit, stimuleert het juist), maar of dat bij paarden ook zo werkt, weet ik niet. En dan nog zal er in paardenmuesli niets zitten wat de melkproductie tegen gaat...

Veel succes met het kleine eigenwijze ding en haar mooie mams, Nicole. "Wij bokkers" kunnen gerust even wachten tot je weer wat meer tijd hebt. De dames zijn belangrijker.