Gefeliciteerd
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

jesss_amigo schreef:Wauw wat een plaatje zeg! Is het nou ook zo dat deze automatisch ook homogyzoot (weet even niet hoe je dat schrijft ) bont is?
Iris82 schreef:jesss_amigo schreef:Wauw wat een plaatje zeg! Is het nou ook zo dat deze automatisch ook homogyzoot (weet even niet hoe je dat schrijft ) bont is?
De vader is homozygoot bont, dus hij heeft 2 bontgenen en zal er altijd 1 meegeven. Van de moeder weet ik het niet maar die is ook bont dus draagt in ieder geval 1 bontgen. Die ze mee kan geven of niet.
Dus mocht de moeder heterozygoot zijn dan is de kans 50% op een homozygoot bont veulen, anders 100%.

Zo bijzonder! Ik heb ook een naam idee die ik supertof vind zelf. Maar ook daar moet ik nog de knoop van doorhakken.
Silly1972 schreef:Elke bont allel geeft 25%, ene geeft er 2 en de ander 1,dat is naar mijn berekening 75% (zo heb ik het geleerd)
Maar weet je, wat doet het er toe, je moet toch testen en kan zomaar in die 25% zitten (of in jouw 50%)
[ [url=m/JZdQcq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Silly1972 schreef:Ook prima haha.
Ik hoop in ieder geval dat hij bont is.
2jaar terug had ik dus een verassingsveulen in februari ... Die had nog beter weer.

Hier was ze 2,5 uur oud... Zoiets? Doorspoelen tot sec 20 ongeveer
. Die springt gewoon even over haar moeder heen. Dat belooft nog wat voor later, haha.
wat een draakje
Wat een knap veulentje
Merrie staat sinds begin dracht al op ruime hoeveelheid vitaminebrok. Verder krijgt ze vrij droge voordroog en luzerne en merriebrok.