Verrassings-mini op komst?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:24

Vannacht was het nog best koud, dus die kleine jumper zal wel binnen gebleven zijn :D

Utixo

Re: Verrassings-mini op komst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:08

Zodra het melkkleurig word gaat het snel. Dat moet, met die buik.

Ik leef met je mee, ik heb een tinkermerrie van een pensionklant staan, drachtig uit Engeland gekomen en dus geen idee wanneer ze is uitgerekend. Zelfde verhaal, tonnetje rond en flinke uiers, maar wel nog alleen vocht eruit. Je weet dat het dan nog niet voor dezelfde nacht is, en toch kun je het niet laten om tot in de nacht op de camera te kijken. Ondanks dat ik al tig veulens ter wereld heb geholpen en de signalen echt wel herken. Maar ze zal naar met in die paar uur dat ik niet heb gecontroleerd, vaart gemaakt hebben >;)

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 13:32

Utixo schreef:

Ik leef met je mee, ik heb een tinkermerrie van een pensionklant staan, drachtig uit Engeland gekomen en dus geen idee wanneer ze is uitgerekend. Zelfde verhaal, tonnetje rond en flinke uiers, maar wel nog alleen vocht eruit. Je weet dat het dan nog niet voor dezelfde nacht is, en toch kun je het niet laten om tot in de nacht op de camera te kijken. Ondanks dat ik al tig veulens ter wereld heb geholpen en de signalen echt wel herken. Maar ze zal naar met in die paar uur dat ik niet heb gecontroleerd, vaart gemaakt hebben >;)

Ja dit dus inderdaad! Ik ben zo bang dat ze het toch opeens gaat doen wanneer ik niet kijk :')

Uier stond weer mooi gespannen, vocht druppelde er weer uit, maar nog steeds troebel, geen melk.

MaritGalindaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:48

Utixo schreef:

Onze merrie had ook alleen nog vocht eruit en ze beviel diezelfde nacht :)
Merries :+

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:49

Enige voordeel aan dat lange wachten is dat het veulen straks al zadelmak is.

Paardenjacq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:56

maaike1994 schreef:
Utixo schreef:

Ja dit dus inderdaad! Ik ben zo bang dat ze het toch opeens gaat doen wanneer ik niet kijk :')

Uier stond weer mooi gespannen, vocht druppelde er weer uit, maar nog steeds troebel, geen melk.

Hahaha, dat heb ik dus ook. Ben ook bang dat mijn merrie ineens gaat bevallen zonder dat ik kijk.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:57

Xyris schreef:
Enige voordeel aan dat lange wachten is dat het veulen straks al zadelmak is.

lol :') :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:01

Ach....ligt ook ad merrie. Mijn oom wilde ooit persé de bevalling zien en toen de geboorte op handen leek bleef hij in de stallen. Vrouw bracht het eten. Alleen voor de grote boodschapjes ging hij naar binnen naar de wc.
Dit duurde paar dagen zo. Dus oomlief bivakeerde letterlijk vlak bij de merrie.
Alles leek rustig, dus oom vliegt het huis in, doet in no time een boodschap op de wc, en binnen 5 minuutjes weer terug.

Zo zielig,.....alles gemist. Het veulen lag haar. Mams had het gewoon bij zich gehouden. Er zijn merries die echt alleen bevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:04

Wij hebben zo een merrie die niet wil bevallen in stal. Die houd het gewoon rustig op. Eenmaal buiten (‘s nachts) gaat ze rustig bevallen. Die zet ik dus ook niet meer ‘s nachts op stal als ze is uitgerekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:06

Leuk hoor, ben benieuwd naar het veulen, dus ik volg

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:30

MaritGalinda schreef:
Utixo schreef:

Onze merrie had ook alleen nog vocht eruit en ze beviel diezelfde nacht :)
Merries :+

Hou op hoor. Dat was gewoon die paar uur waar ik op doelde. :+.

Het rotte is ook dat de PH echt al een paar dagen tussen de 6 en 7 schommelt. Nu heb ik alleen ervaring met PH meten bij echte melk, niet het vocht, dus ik weet niet hoe realistisch deze waarde is. Het enige wat ik weer is dat de voorgaande merries waarbij ik de PH strips gebruikte echt keurig zichzelf hielden aan de "PH =6, veulen binnen 24 uur" regel. Dus helemaal gerust ben ik er niet op.

Cennin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:17

Mijn merrie is zaterdag bevallen met een ph van 7,5. Had geen hars, kegelde niet en stond heel de avond gewoon rustig te eten en te slapen. Half 1 nog op decamera gekeken, stond mevrouw te slapen en 1 uur weer gekeken en toen lag het er net naast :+ ph dus ook niet altijd betrouwbaar :=

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:14

Ik heb die ph strips ook een zwiep gegeven.
Al 2 keer gefopt.
Als de wortel truc niet helpt is het laatste redmiddel de ontstopper.
Je zou ze er het liefste uitkijken.
Ik hoop echt voor jou dat de kleine er voor maandag is

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:32

De mijne heeft zich ook niet aan de voorschriften gehouden :+ Weinig uier, géén hars, geen andere voortekenen en toch bevallen gisterochtend. Was dag 351 dus mocht ook onderhand wel :D

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 17:42

Haha door jullie ervaringen met bevallingen zonder melk en met hoge ph durf ik zeker geen oog meer dicht doen :')

Skye loopt overdag buiten samen met mijn ruin, snachts sluit ik haar op maar ze heeft een stal v 3m x4m dus ruim genoeg voor een mini denk ik :')
Ik merk ook dat ze snachts telkens het meeste last heeft, dus ik vermoed dat het veulen wel in de nacht zal geboren worden.

Pien wat rot voor je oom. Maar wij kijken via camera dus op zich heeft de merrie er geen last van dat we kijken :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:09

[quote] Pien wat rot voor je oom. Maar wij kijken via camera dus op zich heeft de merrie er geen last van dat we kijken 
[quote]

Joh ben je gek ...is al zo lang geleden (50 jaar?), ik was nog een kind. Hij is zo geplaagd.....

Mischa_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:25

Ohh Ik volg graag op het allerlaatste moment mee, Heb die 9 pagina's gelezen jeetje zeg!
Ik hoop voor de moeder dat i vanavond/vannacht komt. Ik heb nog niet veel ervaring met veulens en drachtige mama's (ja op onze manege een paar keer veulens gehad, zo schattig <3 ) maar ik zou ook zo zeggen dat het er 2 worden... Ben super benieuwd!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:36

Gewoon vannacht in de stal zetten met een zadeltje op, en dan heel heel strak aansingelen, dan ploept hij er vannacht zo uit! :+ :')

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:54

Het probleem is dat het veulen al zadelmak is, die komt er met zadel en al uit, daarom dat het zo moeizaam gaat.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:02

Kimberley_ schreef:
Serieus?? 9 pagina's gelezen en nog geen baby :P

Inmiddels 10 pagina's :+

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 23:27

Ik vind jullie allemaal stom, met jullie verhalen over merries die zich niet aan de spelregels houden.

Hier wordt het een kort nachtje, merrie loopt veel rondjes, ligt veel en kort.
Tis vast niets, maar toch blijven staren naar de cam.

Hoe is jouw merrie vandaag, TS?

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 13:14

Nog steeds geen veulen...

Deze voormiddag had ze het wel even lastig, maar nu loopt ze rustig buiten.

En dan keek ik even de beelden na van deze nacht en zie ik tot mijn grote verbazing dat ze iets voor 4u ook neergelegen heeft! Zowel ik als mijn mama hebben afwisselend bijna heel de nacht op de cam gekeken en beiden hadden we het gemist :+

Er kwam bij het ph testen meteen een straal uitgespoten, ik schrok me rot ( ik lig half onder haar om het te meten, dus ik was nat :') ) Wel nog steeds Ph 7 ...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:19

Fijn he, die spanning?
Ik heb besluiten dat ik het toch veel praktischer vind om een dekdatum te weten :+. De tinker had vandaag wel serieuze harsdruppels en zodra ik deze weghaalde druppelde ze flink, maar ik doe het eens anders, ik ga nog niet heel positief zijn. Ook niet na vannacht. Dan kan het alleen maar meevallen.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 13:21

Oh dat klinkt wel hoopgevend Utixo! Hier hingen er ook hele mini mini 'korstjes' aan haar tepels daarstraks, maar durf het niet echt hars noemen. Maar v zodra ik aan de uier kom, drupt het ook wel enorm, maar tis nog geen melk..

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:24

Utixo schreef:
Fijn he, die spanning?
Ik heb besluiten dat ik het toch veel praktischer vind om een dekdatum te weten :+. De tinker had vandaag wel serieuze harsdruppels en zodra ik deze weghaalde druppelde ze flink, maar ik doe het eens anders, ik ga nog niet heel positief zijn. Ook niet na vannacht. Dan kan het alleen maar meevallen.

Dit was bij mijn merrie ook en ongeveer 3 uur later is ze bevallen.
Natuurlijk midden op de dag toen ik net was gaan douchen