Gisteren was de fjordenHK, waar Lavi, mijn eerste gefokte veulentje uit mijn merrie Hinde x Gio (zelfde combi dus als dit jaar) het kwam proberen Lavi wordt in mei 3. Ik was zo trots dat hij daar stond, glunderde gewoon Goedkeuring zou geweldig zijn, maar het feit dat hij daar stond was voor mij al om trots op te zijn. Hij presenteerde zich geweldig en ik ben blij met zijn eigenaresse want die heeft er natuurlijk voor gezorgd dat hij daar stond met al haar harde werk en goede zorgen!
De uitslag.. Zenuwen.... Op exterieur goedgekeurd met 39 punten! 9-8-7-7-8! Dat geven ze niet snel! Ik moest gewoon huilen van blijdschap! Ongelofelijk!!! Heb ik niet snel maar ik was zo trots Daarbij kreeg hij van het Belgische stamboek, welke ook aanwezig waren die dag, een extra vermelding.
Hengsteneigenaar (Amber van Gio), merrie eigenaar en de eigenaar van Lavi zelf
Bedankt ! Nu kriebelt het helemaal om de volle broer/zus te verwelkomen
emilyslaluna
Geplaatst: 08-04-18 09:56
Gefeliciteerd! Lijkt die nu als veulen de rode kleur te hebben en nu als 3 jarige niet meer? (ik weet niet hoe die kleuren officieel heten )
Maris_
Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-18 10:03
Veel veulens worden met rode maantjes geboren. Niet allemaal hoor, maar in het geval van Lavi komt dit door zijn vader Gio, die is rood, waardoor Lavi dus ook het rode gen (vosgen) draagt en ook een rode gloed over zich heeft meegekregen
Als ik toen in de tijd dat die foto genomen is, de manen helemaal eraf had gehaald dan zag je meteen alleen nog maar wit en zwart. van de manenkam.
Edit: De kleur die je bedoeld is rødblakk, in fjordentermen. Veulens die deze kleur hebben worden áltijd met witte hoeven geboren. Je kan dus meteen al aan het veulen zien of het deze kleur is bij geboorte.
Voorbeeld van mijn Lysne als veulen, waar je die witte hoeven goed kunt zien: