Zo hèhè.. Even weer de tijd en rust gevonden om een update te plaatsen.
Helaas dit weekend nog meer pech gehad.. Ik neem mijn 12 jarige Friese stabij altijd mee naar stal. Hij is nog behoorlijk fit en geniet hier enorm van. Helaas ging dit zaterdag helemaal mis.. Ik lette 1 tel niet op en hoorde hem ineens onwijs hard gillen. Hij kreeg een flinke trap van een paard en raakte hierbij in shock. Het bloed spoot uit zijn neus en hij reageerde helemaal nergens meer op .
Hij heeft even aan het infuus gelegen, waarna hij weer wat opknapte. Ik heb hem mee naar huis gekregen met medicatie en moest hem de eerste nacht een paar keer wakker maken. Het lijkt inmiddels wat beter te gaan maar de schrik zit er nog goed in .
Gisteren belde de kliniek met goed nieuws voor Elin. De wond zag er gelukkig opnieuw beter uit en ze mag waarschijnlijk zaterdag naar huis . De arts vond het op dit moment niet nodig om nog een foto te maken omdat de ontstekingen afnemen en ze het been weer beter belast. Morgen een laatste verband wissel en als het er weer goed uit ziet, is ze klaar om thuis op te knappen!
Daarnaast nog even de beloofde 'Dikke buiken' vergelijk update;
Lenthe ; 238 dagen drachtig.
Ze heeft een bescheiden buikje. In het echt wel iets meer als op de foto maar nog niet mega.
Jolyne (foto van vorige week) ; 198 dagen drachtig.
Aardig buikje maar zij is van zichzelf ook wat steviger dan Lenthe.
Ice ; 189 dagen drachtig.
Ice lijkt alweer op een kerstbal . Je zou eerder denken dat zij als eerste is uitgerekend ipv de laatste.
Fleur (haar bijrijdster) heeft alvast leuke kerstfoto's met haar gemaakt
Volg ook nog steeds. Wat een leuke foto's maar ook wat een pech heb jij de laatste tijd. Gelukkig komt Elin weer snel naar huis. Nog even duimen voor je lieve hond. Ben trouwens echt fan van Ice!
En toch zie je dat de wond echt mooi aan het genezen is. De huid erom heen is mooi roze, je ziet wel nog wat pus eruit komen maar dit is alleen maar goed. Beter eruit dan het zich naar binnen verspreid.
Ik ben positief over het verloop nu.
Ik zou even met de kliniek overleggen of je met honingzalf mag gaan smeren nu het " dicht" is. Dit help echt de wond sneller en beter te genezen.
Felien; Ik ga er vanuit dat ze gewoon naar huis kan. Straks maar even horen.. meestal bellen ze rond 16:00uur.
Gezellig dat je komt volgen Ramona.
Ice vond het nodig om mij nog even een hartverzakking te geven . Inmiddels weer los gezaagd en het lijkt gelukkig goed met haar te gaan. Dat paard kost mij een aantal levensjaren denk ik
Alles nagekeken en, op een klein schaafwondje na, lijkt ze in orde te zijn.. pff.....