Lief klein spanjaardje in de maak! (PRE)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wat denken jullie dat het wordt?

Zwart merrieveulen
72 (30%)
Vos merrieveulen
42 (17%)
Zwart hengstenveulen
93 (39%)
Vos hengstenveulen
27 (11%)

Totaal aantal stemmen: 234

Crines

Re: Lief klein spanjaardje in de maak! (PRE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 17:25

Ja dat vind ik ook zo moeilijk Azmay.
In België zie ik net hetzelfde. Heel onvoorspelbaar.
Paarden die enkele weken eerder in België maar middelmatig scoren worden dan ineens kampioen in Nederland (met andere keurmeester). Pff.

Ze is niet erg barok, maar ook niet erg modern. Een convex profiel heeft ze niet inderdaad.
En haha ja dat buikje is vanzelf al aan het slinken, is nog een beetje overgebleven babybuik.

Ze gaat sowieso wel aan het werk over enige tijd, want ik wil haar graag gaan beleren. Dan komt ze vanzelf wel in keuringsconditie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:34

Is lastig inderdaad, een jury blijft een mens met een eigen idee erover. Ik zie veel verschil in de paarden die kampioen worden elk jaar. Dus durf niet te zeggen wat voor types ze willen zien.

Buiten dat heb je een hele leuke merrie dus als je het geld kan missen zou ik haar gewoon opgeven als ze haar babyvetjes kwijt is. Het is al een leuke ervaring en prijzen zijn dan alleen maar extra meegenomen toch?

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:53

Waarom zou je niet gewoon meedoen met je merrie?
Het is hartstikke leuk en leerzaam. Iedereen heeft altijd een mening maar wat de keurmeester vind is dan toch echt het belangrijkste, hij staat daar om je paard te keuren.Ik kan me zo ergeren aan al die'' juryleden'' aan de bakrand, die lopen altijd commentaar te leveren op de jury. Rioja was een kiloknaller en heel zwaargebouwd voor een 3 jarige volgens een paar deskundigen aan de kant ppfff
Yeah right een vetklep die kampioen word, en ik effe blij dat ie toevallig lekker in het spek zat want voor de rest is het een waardeloos paard? Wat onbeschoft dat mensen dat hardop gaan roepen terwijl ik ernaast sta...ik heb het op film zelfs hahaha ik denk eerder afgunst maar goed!

Er zijn gewoon voorschriften voor de jury dus hij kan niet op eigen houtje gaan bepalen wat een goede PRE is. Vorig jaar riep iedereen dat hij op zware barokke type's viel maar het jaar daarvoor werd had Rio ook megahoge punten dus ik snap de redenatie niet. Als je graag je paard wilt laten beoordelen dan moet je dat gewoon doen zou ik zeggen en als het niet is wat je verwachtte dan moet je je daar gewoon bij neerleggen en genieten van je mooie merrie waar jij ieder dag voor zorgt en gewoon trots op mag zijn :-)
Heel veel succes en mss zen we elkaar dan in Heeze? Ik ga wss met Elegante mijn vosmerrie van 2, hoplijk is ze vet genoeg in september _O-

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 18:04

ik zeg meedoen :D

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 18:06

Als ik deelneem zal het niet in Heeze zijn paintedblack, maar wel in België (Oud-Heverlee) eind augustus.

Misschien kom ik wel weer eens kijken in Heeze als toeschouwer.
Het eerste jaar heb ik toen Rioja niet kunnen zien, maar wel gehoord over de hele ophef rond de zweep :\
Dat is ook wel een verhaal dat ik in het achterhoofd hou in mijn beslissing.

Ik zou heel graag deelnemen, maar heb geen zin in negatieve reacties. Ik ben zo trots op haar.
Kritiek op mijn oogappels kan ik maar moeilijk verdragen :') Slechte eigenschap, ik weet het, maar ken jezelf hé :+

Ik ben het uiteindelijk meestal wel eens met de keuzes van de jury hoor. Het zijn geen idioten idd.
Maar het valt soms wel op hoe de smaak van een jury voor een bepaald paard enorm kan verschillen, waardoor eenzelfde paard in België bijvoorbeeld middelmatig scoort en enkele weken later in Heeze ineens kampioen wordt :o .

Ik maak me zelf ook soms wel eens schuldig aan bakrandcommentaar :o Maar dat is dan gewoon eigen smaak en bevindingen, niet commentaar op de punten van de jury.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:22

Ik zeg ook meedoen !! :j Denk dat je met die merrie een behoorlijke score kunt halen !
En dan kom ik kijken in Oud-Heverlee...is hier niet zo ver vandaan :D

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 20:17

Dankjewel voor jullie enthousiasme :)
Ik ga toch al kijken om me in te schrijven :D

Pandora2: super leuk, supporters zijn altijd welkom :D

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:37

Crines, ik root ook voor jou he ;)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 09:19

Haha ik verwacht je paraat inclusief spandoek en vlaggetjes Bumblehorse ;)

Eventjes een update over Imperiosa (vandaag dag 334): haar billen zijn geen betonblokken meer *\o/*
Er zit dus wel vooruitgang in. Het is nog geen drilpudding, maar haar banden beginnen nu toch duidelijk slapper te worden.
Uier doet nog niets.
Maar als volleerde fokmerrie denk ik dat ze dat wel op korte tijd kan klaren als ze wil :D

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:26

@crines...spannend!!!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 09:31

Hallo allemaal.

Misschien begonnen sommigen zich al af te vragen waarom het hier zo stil is, ondanks het feit dat Imperiosa bijna aan de uitgerekende datum zit?

Vandaag namelijk op 340 dagen en er is nog helemaal NIETS te zien :+

Echt waar een compleet lege uier. Alleen haar banden zijn dus al wat slapper en haar vulva is al wat langer.

Ik hoop echt dat ze als doorwinterde fokmerrie in een week tijd haar uier van niets naar bomvol kan krijgen, want anders ga ik wel hééééééééél ongeduldig worden vrees ik :D

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:32

Ooooh dat meen je niet!
Ze laat ons wel in spanning zitten :')

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:32

Saai zeg :')

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 17:13

Haha, het spijt me, ik wil ook liever wat spannender nieuws komen brengen :D

Maar misschien een zoethoudertje voor de fans, zodat jullie niet helemaal op jullie honger blijven zitten.

Ik zie overal hengstenkeuzes voor 2017 voorbij komen en ik kan het niet laten om mijn keuze nog een keertje te tonen.
(foto van de hengstenkeuring, toen hij nog een kleine (1m70 :Y) ) guppy was van net 5 jaar 8-) Nu is hij een kleine guppy van 6 jaar :D )
Afbeelding
Afbeelding
Zo trots op mijn lieverd <3 En super benieuwd natuurlijk naar zijn eerste nakomelingen volgend jaar :):)
Afbeelding
(foto's door Elien Cu*ypers Fotografie, er rust uiteraard een copyright op)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 10:25

Toch nog een merrie-update ook.

Gisterenochtend was mevrouw Houdini (aka Sierra) weer uitgebroken (de dag ervoor ook al) en tegen dat ik 's avonds toe kwam was het weeral van dat. Ze sleurt die kleinen mee in de criminaliteit :=
Alleen Imperiosa blijft altijd aan de juiste kant van de draad, ondanks het feit dat die volledig plat gewalst is door Sierra :D
Ik kon er echt niet mee lachen want ik vind het zo vreselijk gevaarlijk voor die kleine hummel. Ik mag er niet aan denken dat die in de draden verstrikt raakt of iets dergelijks. Pff dit weekend weer slecht weer, maar zal toch weeral een weekend omheining zetten worden (zoals al wéken het geval is).

Ik had Sierra dan nog even aan de longe genomen om even te kijken of ze dat ooit eerder gedaan had. 20 seconden heeft ze aan de longe gestaan, toen liep Furioso ineens in razende vaart super ver weg, helemaal naar de stal en dus uit haar zicht. Ze twijfelde geen seconde, draaide zich om en ging aan dezelfde vaart erachteraan. Mijn vingers hebben het geweten #) (had nochtans handschoenen aan) ^)
Het heeft een kwartier geduurd vooraleer ik haar heb kunnen pakken, want ze maakten er met drie een leuk spelletje racen van 8)7 Helemaal dolgeslagen die paarden van mij. ~~}>

Daarna toch nog een poging gedaan en Sierra heeft dus echt nog nooit aan de longe gelopen hé (of anders is er toch niets meer van te zien). Kan je je dat nu voorstellen. Een paard van 11 jaar oud :? Maar ze luisterde wel redelijk.
Kleine Furioso was echter al snel aan het blazen en gaf het op om met mams mee te lopen en die hield het dan ook voor bekeken.
Maar wat een bewegingen heeft Sierra zeg :wow: Zelfs in haar normale arbeidsdraf liep het kwijl al uit mijn mond :') Volgende keer neem ik de camera mee *-:)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:33

Heb je nog foto's van imperiosa nu? O:)

Haha dat longeerprobleem ken ik wel een beetje, Diva kent het gewoon nog niet maar Kim hadden ze met de zweep nagejaagd dus die knalde de volte af. Leuk hoor die spanjaarden :p

Jij heb iig nog genoeg te doen voorlopig :=

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:05

Oeff! Dat is een actief dagje geweest voor je, haha!
Ik ben heel erg benieuwd naar foto's van Sierra! :D

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:10

Ze houden je wel bezig zeg! De avonturen van Crines en haar Spanjaarden :D Stoute merries ;)

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:38

Hehe, ze maken het wel spannend :D Ben wel benieuwd naar foto's van Sierra!!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:56

Haha, met dat 'saai zeg' bedoelde ik niet dat je paarden maar eens ongein moesten uithalen, sorry :+ :+ Wat is je hengst toch knap zeg.. Wauw!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:39

Oh die hengst <3 wat een stel benen staan daaronder zeg :wow:

Gaat ook lekker met Sierra zo te lezen...houdini ~~}> !

Dit weekend geven ze veels te slecht weer...zal het 2e veulentje nog wel even warm bij mamsie blijven 8-)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 21:54

Pandora: dankje, hij is echt mijn oogappel. Mooi hoog op de benen hé :j mooie aanvulling op Imperiosa :D

Ja kleine van Imperiosa komt nog niet direct hoor. Ze is morgen uitgerekend en zit dan op 342 dagen, maar er is echt nog niets te zien.
Ze heeft nog niets van uier. Ik gok dat het nog 2 weken duurt.

Azmay: dit weekend hopelijk nieuwe foto's :)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 00:35

Na een heel weekend weidepalen zetten (de hoekpalen staan er *\o/* ) blij om eindelijk mn bedje in te kunnen kruipen, maar ik wilde toch nog eventjes een Furioso en Imperiosa-update plaatsen.

Imperiosa is nu officieel over tijd. Ze zit nu al op 344 dagen en het ziet er nog niet naar uit dat het voor direct zal zijn. Haar banden zijn precies terug minder slap, maar ze is wel EINDELIJK begonnen aan haar uier :D
Afbeelding
Haar buik begint nu ook eindelijk voorbij haar billen te groeien :+
Afbeelding
Afbeelding
En dan haar uier. Het is weinig, maar het is een begin :j
Afbeelding

Kleine Furioso is intussen al niet zo heel klein meer. Hij is nu 4 weken oud :D
Afbeelding
Afbeelding
En hij is zo'n eigenwijs kereltje. Dat zie je ook gewoon aan zijn ogen :P
Afbeelding
Het is niet evident om met zo'n stelten bij het gras te kunnen :D
Afbeelding
Lieve moeder-zoon foto <3
Afbeelding
Furioso begint nu ook echt gras mee te eten en ook de korreltjes uit mama's voerbak beginnen hem te smaken :)
Maar ezelssnuiten trekken kan hij ook als de beste hoor }:0
Afbeelding

Wat denken jullie, is hij gegroeid? :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 00:54

spannend zeg wat een donder

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:06

Die is zeker gegroeid! Wat een knappe bink <3

En leuk dat het bij Imperiosa eindelijk wat begint te vorderen, ook al is het nog minimaal :+