Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wings_love

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 09:52

Hihi Ajesca, nu moet ik ook zeggen dat het op de foto's minder erg lijkt, maar voor ons gevoel is ze echt enorm en zeker de laatste maand is ze echt gegroeid :)
Gaat alles nog goed met de jouwe?

Venthe, er blijft tegenwoordig wat vocht hangen. Eerst liep je dat er zo uit, maar nu blijft er een beetje zitten. Maar het hoeft van mij ook niet zo hard te gaan hoor, ze moet nog 1,5 maand :D Ik moet bekennen dat ik ook wel lichtelijk nerveus aan het worden ben :x Vind het allemaal zo spannend en ik hoop zoo dat ze alles volgens het boekje doet :D

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:49

Wings_love schreef:
Hihi Ajesca, nu moet ik ook zeggen dat het op de foto's minder erg lijkt, maar voor ons gevoel is ze echt enorm en zeker de laatste maand is ze echt gegroeid :)
Gaat alles nog goed met de jouwe?

Venthe, er blijft tegenwoordig wat vocht hangen. Eerst liep je dat er zo uit, maar nu blijft er een beetje zitten. Maar het hoeft van mij ook niet zo hard te gaan hoor, ze moet nog 1,5 maand :D Ik moet bekennen dat ik ook wel lichtelijk nerveus aan het worden ben :x Vind het allemaal zo spannend en ik hoop zoo dat ze alles volgens het boekje doet :D

Haha dat herken ik wel! Als ik de fotos van fidel bekijk zie ik ook dat ze in het echt veel dikker is.
Ze doet het heel goed!
Gister had ze wel een baal momentje, ze bleef tijdens het rollen op haar rug steken want haar buik zat in de weg haha.
Dikke zucht en toen stond ze maar weer op.
Ik hoop volgende week de camera binnen te krijgen.
Vind het allemaal best heel spannend en na wat we nu de afgelopen 2 drachten meegemaakt hebben bij de andere merries heb ik best de zenuwen en hoop ik dat 3 x scheepsrecht is en dat het bij Fidelity gaat zoals het hoort.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 12:08

Hahha ik zie het helemaal voor me!!
Ik weet niet wat er voorgaande keren gebeurd is, maar ik zal voor je duimen dat het dit keer een bevalling uit het boekje gaat worden!

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:20

Ze groeit al mooi! Ben heel benieuwd naar het veulen :)

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 21:09

Jaaa, we hebben de 300 dagen mijlpaal gehaald! *\o/*
Het is niet te geloven dat ze over 20 dagen al gewoon veilig is. Dat het veulen dan al mag komen :))

Speciaal voor de gelegenheid heb ik mevrouw weer even op de gevoelige plaat vastgelegd. Ech veranderd is ze niet meer sinds de laatste keer. Het veulen voel ik nu minder vaak dan een paar weken geleden. Ze is ook echt de ene keer dikker dan de andere keer.
Wel begint ze nu langzaam aan wat tietjes te krijgen :D

Even klein zijspoor; het ziet er naar uit dat de andere drachtige merrie op stal vandaag haar veulen krijgt :):)

Afijn, hier de fotos van de Wingsie!
Afbeelding
Ze stond te eten, dus leuk kijken zat er niet in vandaag :)
Afbeelding
Afbeelding

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:42

Jaa daar is de andere skippy!
Ze ziet er goed uit hoor! Ben erg benieuwd hoelang onze dames nog nodig hebben om de veulentjes in te kleuren!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:55

Jeuh gefeliciteerd! Ze ziet er goed uit! Spannend he, het komt nu echt dichtbij :D

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 22:33

ajesca123 schreef:
Jaa daar is de andere skippy!
Ze ziet er goed uit hoor! Ben erg benieuwd hoelang onze dames nog nodig hebben om de veulentjes in te kleuren!

Hihi anders ik wel! Hoop toch dat ze ons niet te lang laten wachten hoor :)

iEmmaaa schreef:
Jeuh gefeliciteerd! Ze ziet er goed uit! Spannend he, het komt nu echt dichtbij :D

Heeel dichtbij! Jij ook gefeliciteerd met je mijlpaal he ;)

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 02:37

Gefeliciteerd met deze mijlpaal!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:39

Ik kom ook nog even volgen, spannend hoor!
Lijkt mij een hele mooie combi :j

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 19:41

Coloured, ik ben een beetje laat, maar alsnog dank je wel :o Vanaf vandaag nog maar 31 dagen, dus nog 11 tot ze in de safe zone zit :D

Pradadaan, leuk dat je volgt! Ik vind het ook zo spannend!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:57

jaaa het gaat opschieten hè ! (voor mij ook haha, morgen zit Listo op de 320 dagen) Gaan jullie zelf waken, heb je een melder of camera, of heb je het uitbesteed aan de eigenaar van de stal ?

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 16:10

ClauH schreef:
jaaa het gaat opschieten hè ! (voor mij ook haha, morgen zit Listo op de 320 dagen) Gaan jullie zelf waken, heb je een melder of camera, of heb je het uitbesteed aan de eigenaar van de stal ?

Oh bij jou gaat het echt snel nu! Alvast gefeliciteerd met je mijlpaal! Eindelijk veilig, heel fijn idee lijkt me dat!
Wij gaan zelf waken. Wilden eerst een caravan neerzetten, maar we kunnen waarschijnlijk toch niet slapen, dus dan maar in de kantine blijven zitten en elk kwartier/half uur even om het hoekje spieken en dan als het om 2 uur er nog niet naar uitziet dat het komt, gaan we naar huis. De stalbaas komt eigenlijk vrijwel altijd als een merrie aan de tijd is snachts nog een ronde lopen, dus dat is wel een fijn idee.
Edit: drukte te snel op het verzend knopje :D hoe doen jullie het? Met camera en melder of niet?

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:38

ja spannend he ! Ik ga een geboortemelder aanschaffen voor om het halster. Vind ik wel een veilig idee aangezien er bij ons niet zoveel aanloop is. Dan wordt ik gebeld door dat ding als het (onverwachts) zover is. Tegen de tijd dat we denken dat het gaat gebeuren gaan we op stal slapen, maar dan hoeven we in ieder geval niet ieder uur te kijken, want ik kan heeeel slecht tegen slaapgebrek haha. Jullie ook op naar de 320 !!!

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 20:27

ClauH schreef:
ja spannend he ! Ik ga een geboortemelder aanschaffen voor om het halster. Vind ik wel een veilig idee aangezien er bij ons niet zoveel aanloop is. Dan wordt ik gebeld door dat ding als het (onverwachts) zover is. Tegen de tijd dat we denken dat het gaat gebeuren gaan we op stal slapen, maar dan hoeven we in ieder geval niet ieder uur te kijken, want ik kan heeeel slecht tegen slaapgebrek haha. Jullie ook op naar de 320 !!!

Dat klinkt heel fijn! Ik kan eigenlijk ook niet zonder slaap, word ik heeeel chagrijnig van :+ maar voor deze ene keer dat we een veulen fokken, vind ik het bedrag voor een melder iets te hoog. Dan maar wat minder slapen :D

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:21

Ja het is ook duur, maar wij willen vaker fokken dus dan is het wel de moeite. Ben nog aan het kijken om er 1 te huren maar je moet van te voren aangeven vanaf wanneer je hem wilt. Als ze dan een maand overtijd is ben je bijna net zoveel kwijt als kopen....

JelskeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:25

Spannend ik volg

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 21:50

ClauH schreef:
Ja het is ook duur, maar wij willen vaker fokken dus dan is het wel de moeite. Ben nog aan het kijken om er 1 te huren maar je moet van te voren aangeven vanaf wanneer je hem wilt. Als ze dan een maand overtijd is ben je bijna net zoveel kwijt als kopen....

Ja als je vaker wilt fokken is het zeker de moeite waard. Huren, tja, het zou kunnen als je je merrie een beetje kent wat dat aangaat, maar wings is een maiden, dus dan is niks zeker :o

Jelske, leuk dat je volgt!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 01:52

Zelfs met een merrie die je kent jan je er behoorlijk naast zitten

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 09:52

ponyparadijs schreef:
Zelfs met een merrie die je kent jan je er behoorlijk naast zitten

Hihi ja inderdaad, als ik alleen al in het DBT topic kijk, zijn er genoeg fopmerries! We zullen het zien als het komt en of ze ons een seintje geeft :D Alles nog goed met jouw merrie ponyparadijs? Die loopt echt op de laatste eindjes he?

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 20:28

Wij hebben ook een melder gehuurd, maar die heeft ze alsnog 2 weken omgehad volgens mij. Dat kost je nog wel wat. Wij zijn wel van plan vaker te fokken maar voor zo'n ding betaal je toch wel 500 euro en eigenlijk is dat een belachelijk bedrag voor zo'n klein dingetje haha. Uiteindelijk hebben we met dat alarm alsnog de bevalling gemist en wel zo'n 100 keer een vals alarm gehad _-:(

Komt nu echt al dichterbij!

Judith68

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 07:58

Wings_love schreef:
ClauH schreef:

Dat klinkt heel fijn! Ik kan eigenlijk ook niet zonder slaap, word ik heeeel chagrijnig van :+ maar voor deze ene keer dat we een veulen fokken, vind ik het bedrag voor een melder iets te hoog. Dan maar wat minder slapen :D

Ook als je wel een geboortemelder om doet zul je last van slapeloze nachten hebben :O . Als je merrie tekenen gaat vertonen van een aanstaande bevalling is het vaak onrustig slapen.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 09:31

Judith68 schreef:
Ook als je wel een geboortemelder om doet zul je last van slapeloze nachten hebben :O . Als je merrie tekenen gaat vertonen van een aanstaande bevalling is het vaak onrustig slapen.

Die heb ik nu al :')

Judith68

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:52

Wings_love schreef:
Judith68 schreef:

Die heb ik nu al :')

Heb ik ook altijd zover van te voren. Nou ja, slapen kan altijd nog denk ik dan maar.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 10:20

Nou, laat die slapeloze nachten maar komen! We hebben weer een mijlpaal bereikt, vandaag zit wings op de 320 dagen dracht! Het buikje groeit nog steeds, het uiertje begint te groeien en Wings kan niet meer omrollen in de wei.. Wat een hilarisch gezicht is, vier van die spartelende beentjes in de lucht :')
Ter ere van dit heuglijke feit(de mijlpaal, niet dat ze niet om kan rollen), een paar foto's van afgelopen week.
Woensdag: Afbeelding
Vrijdag, oftewel, gisteren:
Afbeelding