ik volg ook al een tijdje stilletjes mee maar wat een knappe mama in wording

kruip weer terug onder mijn steen Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

kruip weer terug onder mijn steen

Homiafortuna schreef:Het is de mens die wil dat de veulens in het voorjaar worden geboren. De natuur houdt zich daar niet aan!
__Elizabeth schreef:Homiafortuna schreef:Het is de mens die wil dat de veulens in het voorjaar worden geboren. De natuur houdt zich daar niet aan!
Dat is niet waar! Als een paard volledig in vrijheid zou leven word een paard niet in het najaar geboren. althans dat ligt er wel aan waar. Maar in de koude maanden zal het vrijwel niet voorkomen dat een wild paard een veulen krijgt. simpelweg omdat die in het vroege voorjaar met de 1e of 2e hengstigheid gedekt zal zijn.
als ik t zo zie duurt t toch nog wel even.. gohya schreef:__Elizabeth schreef:
Dat is niet waar! Als een paard volledig in vrijheid zou leven word een paard niet in het najaar geboren. althans dat ligt er wel aan waar. Maar in de koude maanden zal het vrijwel niet voorkomen dat een wild paard een veulen krijgt. simpelweg omdat die in het vroege voorjaar met de 1e of 2e hengstigheid gedekt zal zijn.
Nou in die film van de [Nederlandse] Wildernis,die gefilmt is bij de Loosdrechtste Plassen geloof ik,daar lopen ook veulens in de sneeuw hoor.Die zijn ook laat geboren.Er loopt 1 zwart veulen bij en die overleeft de winter niet.