5 shetlandveulens op komst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 13:16

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:20

Zo dat is een ECHTE uier ja!!

De tweede van rechts op de laatste foto heeft precies ook een fikse buik. :D

Arianne

Re: 5 shetlandveulens op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 13:28

Nou hè? En dat heb ik bij haar echt nog nooit gezien! Apart....
Haha, dat is Candora; dat is inderdaad een buik op pootjes momenteel :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:34

Ik denk ook dat Vera het anders dan anders gaat doen dit jaar,geen idee waarom,in elk geval heeft ze nu nog lekker niks van uier. :P
Ik hoop voor je dat ze dan niet het hele scala aan voortekenen gaat doen,zal wel niet!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 14:03

Ik ga het maar 'geduldig' afwachten!
Gek dat je dan soms zo'n voorgevoel hebt hè? Hoe doet Vera het normaal?? Ze schiet ook al op nu, leuk!
Over voorgevoelens gesproken; heb het gevoel dat het a) een hengstenjaar wordt en b) dat er ergens iets mis zal gaan. Gek is dat toch: normaal heb ik daar nooit zo'n gevoel bij. Aangezien Sonneke anders is dan normaal, hou ik haar al extra in de gaten. Hoop zo dat het goed gaat. Helaas weet jij er alles van dat het ook mis kan gaan...

Oh ja, WendyShet; ben je nog naar Haarlemmermeer geweest? Wat vond je ervan?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 14:13

Ai dat is niet fijn dat voorgevoel. :n
Ik hoop van harte dat je het fout hebt!
Ik had dit jaar iets van "komt goed",naja het gevolg staat in mijn onderschrift.
We kunnen maar proberen te doen wat we moeten doen en de rest is nog een portie geluk hebben ook.
Dat hengstenjaar klopt hier al aardig trouwens!

Wat Vera al 4 veulens op rij doet,is een heel scala aan schijnbewegingen uitvoeren maar qua uier niks te doen. Ook niet qua banden trouwens. Meestal begint ze een dag of 4 voor de bevalling ineens "wat" uier aan te maken. Sowiezo heeft er maar een klein schattig uiertje. De dag voor/van de bevalling denk je "hmm het uiertje lijkt toch vol te zijn" (van ver want ik mag er NIET aankomen) en dan "plop". O:)
2 jaar terug zag ik 's morgens een drupje opgedroogd bloed aan haar kling,ik laat ze in de wei en ze gaat liggen en begint te bevallen. :+
Maar ik moet er ook bij zijn want ze heeft ooit jaren geleden eens een placenta-loslating gehad en haar nageboorte gaat er ook niet altijd even vlot af. Dus beter is het erbij te zijn en alles goed te kunnen opvolgen na de bevalling. Ze heeft ook altijd flinke naweeën. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 16:13

Ik hoop heel erg voor je dat het goed gaat!! Dat zijn geen fijne voorgevoelens. :(
Je hebt echt hele leuke pony's! :))

Mocht je het een leuk aanbod vinden, ik kom graag langs als fotograaf als de veulens er zijn!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:51

uuuh niet zo raar dromen jij he!! _-:(

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:11

Arianne, Ja ben geweest. Het was een beetje chaotisch door dat het geluid niet helemaal mee werkten.

Wat is jullie Giddy een heerlijke eigenwijse frummel! maar zeker een terechte kampioen, wat een beweging!

Geen fijne voorgevoelens idd, hopelijk hebben jullie binnenkort gezonde veulentjes in de wei.
Ik ga het ook volgen :D

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:39

Het begint op te schieten nu!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 10:13

Saskia9 schreef:
Het begint op te schieten nu!

Inderdaad! :j Laat maar komen; prachtig weer, ik wil wel in de wei rondhangen hoor ;-) Sonneke is een beetje hetzelfde als gister, maar kan maar zo gebeuren. De andere 2 zie ik nog niet gelijk komen. Vandaag dus Son aan de datum, morgen de andere 2. Eens zien wanneer ze hun baby's gaan laten zien.

Haha Wendy, onze Giddy eigenwijs? Welneeeeee _O- Ze was echt aan het klooien hè? Thuis is ze megabraaf, maar op ander terrein is het een heethoofdje. Een vriendin van mij was er ook (had de veulenkampioen bij zich) en die kreeg al bijna een tik. Oeps! Maar ben blij dat ze zich in een paar rondjes ook liet zien zoal ze kan, en wat leuk te horen dat jij dat ook vond +:)+
Afbeelding
Afbeelding
Irritant hè, dat geluid?! Was niet handig en daardoor kwam de show ook wat minder uit de verf vond ik. Nou ja...
Foto's maken? Altijd leuk! Ik heb het zelf ook als hobby, dus foto's genoeg over het algemeen. Maar als je het leuk vindt eens samen aan de gang te gaan ben je altijd welkom!

Mira283Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:43

Lees al een tijdje mee. Prachtige merries heb al is Chester ook een knappe hengst! Hoop dat alles goed gaat en je een merrie jaar krijgt. Wat ben ik jaloers op de lange manen van je merries....

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 08:19

Dank je wel Mira *D
Nou, vandaag dus drie merries die hun tijd uitgedragen hebben en nog niets >;) Je verwacht toch eigenlijk wel dat 1 van de 3 voor de tijd het veulen krijgt, maar nope... Persoonlijk denk ik dat Sonneke dit weekend haar veulen wel heeft, maar hey, wie weet wat ze in petto heeft, haha.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:20

Fopmerries :P

Reken je 340 dagen of hoe reken je?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 08:21

Met strak 9 maanden :D Dat komt eigenlijk ook altijd wel ongeveer uit; paar iets eerder, paar iets later.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:41

Ah dus 9 mei gedekt zeg jij = 9 april uitgerekend.
Ja dat is ongeveer 330 dagen dus dat is wel mooi om aan te houden ja. :j

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 08:56

Klopt, zo rekenen wij. Lekker makkelijk, en voor bij de shetjes komt dat prima uit merken wij. Dus waarom moeilijk doen? :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:18

Ik reken het ook eerst zo uit maar later in de dracht kan ik het dan toch niet laten om de exacte aantal dagen te berekenen. :o :D

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:11

Ik kom toch ook even meevolgen, want zo'n schattige pony's die dan ook nog eens allemaal nog veel schattigere veulentjes verwachten, dat kan niet anders dan leuke foto's opleveren als ze er zijn! :)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:22

Arianne schreef:
Met strak 9 maanden :D Dat komt eigenlijk ook altijd wel ongeveer uit; paar iets eerder, paar iets later.

Ik zou er nog wat maanden bij optellen... :D
of hebben we het toch over mensenbaby's :p

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 17:37

:') _O- 8)7 Foutje!
En dan zouden ze inderdaad wel wat laat zijn :P

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:41

:D
ik ben wel erg benieuwd inmiddels!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 19:11

Anders ik wel. Net telefoontje van een klant dat hij een merrie veulen heeft. Dat is merrie nummer 2 dit jaar voor Chester. Hopelijk heeft hij zijn vaste harem ook nog wat vrouwelijks toebedacht O:)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:30

Jaaaa ik hoop dit weekend veulentjes voor jou!
Zul je zien dat ze achter elkaar gaan,slapeloze nachten voor jullie misschien dit weekend :Y)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 08:03

Nou, ik heb zo'n vermoeden dat er dit weekend wel wat loopt. Zelfs Candora gaat ook veranderen en maakt, jawel, uier aan! Schiet mij maar lek. Ik had al jaren eerder topics aan moeten maken; brengt geluk. Als zelfs de twee merries die nooit wat laten zien opeens tekenen gaan geven??!! Maar je hoort mij niet klagen hoor! :+ PH bij Candora was gisteren 6 - 6,5, bij Sonneke 6,5 - 7.
Slapeloze nachten valt gelukkig wel mee; 1x standaard checkrondje en meestal maar 1x alarm; mooi te verdelen. We slapen alleen gescheiden tegenwoordig, haha. Ook Bonneke de melder maar op gedaan; er lopen er dus 3 met melder op 's nachts. De oudste melder heeft niet zo'n groot bereik, dus die heeft Sonneke om die voor het huis loopt. En ik lig op mijn matrasje in de woonkamer bij die melder 8-) Gezellig hoor :')