ik ben nu toch serieus aan het twijfelen over de dekdatum van Joanna, het kwam eigenlijk doordat ik gisteren een foto van haar uier in het dikke buiken topic plaatste, ze zou volgens mijn berekening nu 260 dagen moeten zijn, dit is de foto van gisteren
toen zei iemand, kan ze niet een cyclus eerder gedekt zijn? en na wat zoeken en vergelijken , zou dat best eens kunnen eigenlijk, dan zou ze nu 290 dagen moeten zijn ongeveer, ik heb mijn notities er eens bijgehaald, ik schrijf altijd alles op:
DEKDATA 2014 8 juni 2014 billy geboren 18 juni 2014 , Yuma bij de dames gezet, Glowy lijkt wel interesse te hebben, maar Joanna springt ertussen, beide dames hangen tegen de hengstigheid aan. 21 juni 2014, Volgens gerard is joanna gedekt, hij heeft het gezien, ikzelf niet, glowy hebben we nog niet gedekt zien worden maar ze is wel heel vies vanachter, dus dat zou best ook kunnen 24 juni 2014, beide dames zijn gedekt, ze waren erg vies geworden en tess en ik hebben ze gewassen, over ongeveer 18 dagen zouden ze weer hengstig kunnen worden, 12 juli dus 2 juli 2014, Glowy is hengstig? Yuma dekt haar in elk geval, hij heeft geen enkele interesse in Joanna, dus goede hoop dat Joanna drachtig is 16 juli 2014, joanna is weer hengstig en word gedekt 21 juli 2014, joanna word niet meer gedekt\yuma heeft weer interesse in glowy 22 juli 2014, glowy word weer gedekt 27 juli 2014, glowy word niet meer gedekt
Ja ze is lekker rond jolanda, maar zou t gewoon in de gaten blijven houden
jolandje
Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-15 12:58
ik hou ze gewoon goed in de gaten hoor, binnenkort de camera's maar even weer installeren en het halsteralarm komt zaterdag, als ik het niet vertrouw gaat er een halster om met het alarm, Joanna gaat eigenlijk nooit in de wei plat liggen, die wil of in de paddock of nog liever in de stal bevallen, maar ik hou zeker rekening met een maand eerder
Tosadog
Geplaatst: 08-04-15 13:03
Ze is echt al behoorlijk dik Jolanda!
jolandje
Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-15 13:09
best spannend eigenlijk zou zo maar een maand eerder kunnen zijn, dus nog een week of 5 á 6