esje01 schreef:Fijne Sinterklaas avond allemaal
oh ja dat is vandaag...jullie ook allemaal....
Duik mijn bedje in met koortskop.....kids inmiddels weer op de been hebben me aangestoken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
esje01 schreef:Ja klopt. Maar waar ik het ook zet je snapt me
sandra3235 schreef:Dank jullie wel allemaal voor de felicitaties en leuke reacties![]()
Paardje zonder naamdoet het gelukkig erg goed en Princess ook weer na die zware bevalling...
PZN is erg bijdehand,was ze gelijk al gelukkig...
Bijzonder meisje iig,mijn vader was er vast bij,Cheveyo die naar mijn vader vernoemd is,is 2 jaar geleden op 25 april geboren 00.50 uur en dit meisje ook als de bevalling sneller verlopen was.Nu 25 april 01.05 uur.
Kleur weet ik niet zeker,valk of smokey black iig,anders kan niet en ik denk (t)overo,ze heeft iig 1 blauw oog en die ander ook,maar is net anders blauw....
Iemand suggesties?Testen gaan we zo en zo....![]()
Even van me afschrijven,wie weet ook voor iemand om van te lerende bevalling was een hel voor mij achteraf dan,maar op dat moment handel je.Ik zal het zonkort mogelijk verwoorden
![]()
Princess begon zag ik op camera dat ze ging beginnen,dus ik had Rene wakker gebeld om even mee te kijken,dus die was ook op tijd present.
Ze lag bezweet en te kreunen maar het echte persen bleef beetje uit,hebben we haar eerst even met rust gelaten en keken toe vanaf staldeur,toen ze echt ging persen (af en toe opgevoeld),maar dat duurde al veel langer dan wij gewend waren en ineens na paar goede persweeen,weer die rode ballon,dus ik vlieg over de onderdeur heen en gelijk met handen kapot gemaakt,vloedgolf over me heen en erin met handen op zoek naar veulen en daar had ik haar,met net haar neusje eruit heb ik het vlies losgemaakt en en slijm weg gehaald en beademd,want ze zat er al lang in zonder zuurstof dan,maar misrekening ik had er maar 1 poot bij,dus ik er weer in,en dat ging niet liggend,Rene haar met moeite in de benen geholpen,ik kreeg het er niet bij,dus afgewisseld,da gebeld en toen lukte Rene het uiteindelijk welSupervent
maar Princess deed niets meer,we hebben het veulen er echt uit moeten trekken,erna zo stevig gewreven,beademd,zelfs in neusgaten gesprayd(mellisse geest spray) maar ze was al vrij alert......
Ik heb zo aan Tina (Maydine) moeten denken dus ik bleef doorgaan met wrijven ook al ademde ze goed....
Princess was erna helemaal kapot,ik heb pijnstilling gegeven en net toen ik da wilde bellen krabbelde ze overeind....
Ik heb deze bevalling wel 100 keer herbeleefd vannacht,kan me wel voor mijn kop slaan om het vlies al te breken zonder 2 poten te hebben,maar het was handelen op gevoel en ik deed dit,....Rene had het niet gedaan iig.
Wie weet was het haar redding,ik weet het niet,ik voelde me wel ergens falen na afloop,zeker vrouweneigenmet normale bevalling doen we dit nooit zo iig,eerst 2 pootjes paraat en als ze eruit zijn,breken we het vlies als dat nodig is....
Mijn gevoel was dus ook fout,ik dacht steeds aan een makkelijke bevalling en dat ze ons eigenlijk helemaal niet nodig zou hebben,maar ik had vast bij voorbaat wel mijn ringen afgedaan en handen ontsmet,en dat doe ik egenlijk nooit,...tsja...
Maar goed,het is gebeurd en uiteindelijk hebben we het wederom samen gefixed en weer een ervaring rijkerEn weer een veulen met navelklemmetje...
Maar wat hebben wij te doen gehad met Princess![]()
Supermerrie
![]()
straks meer foto's![]()
![]()