2 amha miniveulens verwacht bij SKS met een lach en traan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 19:56

esje01 schreef:
Fijne Sinterklaas avond allemaal

oh ja dat is vandaag...jullie ook allemaal....

Duik mijn bedje in met koortskop.....kids inmiddels weer op de been hebben me aangestoken :brr:

oedsje

Re: 2 amha miniveulens verwacht bij SKS met een lach en traan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:17

Beterschap san

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:39

Beterschap. Het is ook koud opeens...

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:20

fijne sinterklaas en beterschap san

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:44

@Sandra, als je dichter bij mij woonde dan was ik graag komen poetsen en stallen mesten. Leuk :j
En beterschap

@iedereen een fijne sinterklaas

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:51

Ik zou t zo doen san met liefde voor de beestenbende.... Maar voor jou ook hoor. Dekentje aan, emmertje soepslobber

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:53

Oh en blonde babe komt 11 feb. Tamara dr kadootje dan *\o/*

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 14:54

pfft nog steeds koorts en brak....ik kan me wel een keer ziekmelden,het is weekend...

smileydees schreef:
Oh en blonde babe komt 11 feb. Tamara dr kadootje dan *\o/*

daar doen we het voor..... :j

Blonde heeft wel voorliefde om op goede vrijdag of paasdag te bevallen in het verleden...

Thanks iedereen :D

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 21:49

Lieve San, ga eens heel gauw kijken in je zelf of pak de spiegel en kijk in de poppetjes van je ogen. Ze is er........altijd. Ze is een deel van jou, en ik weet zeker ze komt regelmatig bij je langs.
En als de tijd daar is keert ze weer.
Liefs van je zweverige heksen vriendin

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 22:16

Lieve Es,dit was vast bedoeld in Desert haar topic? :o
Maar ja ik weet het,ik voel het ook :* en steeds meer....

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:20

San als er 1 gaat voor de paarden ben jij het :j

EN verzorgsters hou op schei uit, dat is zeldzaam tegenwoordig heb wel eens een goeie gehad maar die ging helaas verhuizen. Denk er al heel lang over na om er voor 1 dag in de week iemand bij te nemen, nu helemaal ik telkens aan het klieren met mijn nieren ben. Maar ik ben ook eeum lichtelijk kieskeurig :P
Maar goed ik ken mijn 2 draken.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:31

Ja klopt. Maar waar ik het ook zet je snapt me

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:53

Het is dat ik aan de andere kant van Nederland woon maar anders had ik je met alle liefde willen helpen! Zulke bijzondere paardjes, mooie ervaring zou dat zijn! Ik ben inmiddels alweer sinds de zomervakantie op zoek naar een leuk paardje om te verzorgen. Rijden hoeft van mij niet eens zo zeer, vind juist een band opbouwen en gewoon lekker bezig zijn zo leuk :j Maar dat is schijnbaar onmogelijk te vinden in omgeving Leeuwarden of Almere -O- Of ik mag 50+ euro per maand dokken :')

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 14:17

esje01 schreef:
Ja klopt. Maar waar ik het ook zet je snapt me

Oh ja helemaal :j

Zo koorts is vertrokken,nog wat gammel,maar ben weer beetje op de been.... ;)

Ik heb mijn tijd nuttig :+ besteed en oude topic door zitten lezen, Blonde haar gedrag is niet erg afwijkend als ik het zo vergelijk,ze was toen ook al paar maanden ervoor niet te genieten,maar ze zal nu vast en zeker Desert missen.
En oh de geboorte van kleine Nikan en al zijn foto's en filmpjes,ik werd weer opnieuw verliefd en vrolijk van dit mannetje <3

testebeest,thanks en ja dat ben ik ook vrees ik...

Smee_ optie..verhuizen???? :=

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:47

Mooi dat je weer opgeknapt bent. Misschien ook maar het oude topic doorlezen. Mijn rug is nog steeds bagger, en dan moet ik de deken afdoen van mijn 80 cm uk auw

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 18:16

even een quote van 2jaar geleden bevalling Princess....

sandra3235 schreef:
Dank jullie wel allemaal voor de felicitaties en leuke reacties :D

Paardje zonder naam :+ doet het gelukkig erg goed en Princess ook weer na die zware bevalling...
PZN is erg bijdehand,was ze gelijk al gelukkig...

Bijzonder meisje iig,mijn vader was er vast bij,Cheveyo die naar mijn vader vernoemd is,is 2 jaar geleden op 25 april geboren 00.50 uur en dit meisje ook als de bevalling sneller verlopen was.Nu 25 april 01.05 uur.
Kleur weet ik niet zeker,valk of smokey black iig,anders kan niet en ik denk (t)overo,ze heeft iig 1 blauw oog en die ander ook,maar is net anders blauw....
Iemand suggesties?Testen gaan we zo en zo.... :j

Even van me afschrijven,wie weet ook voor iemand om van te leren ;) de bevalling was een hel voor mij achteraf dan,maar op dat moment handel je.Ik zal het zonkort mogelijk verwoorden ;)
Princess begon zag ik op camera dat ze ging beginnen,dus ik had Rene wakker gebeld om even mee te kijken,dus die was ook op tijd present.
Ze lag bezweet en te kreunen maar het echte persen bleef beetje uit,hebben we haar eerst even met rust gelaten en keken toe vanaf staldeur,toen ze echt ging persen (af en toe opgevoeld),maar dat duurde al veel langer dan wij gewend waren en ineens na paar goede persweeen,weer die rode ballon,dus ik vlieg over de onderdeur heen en gelijk met handen kapot gemaakt,vloedgolf over me heen en erin met handen op zoek naar veulen en daar had ik haar,met net haar neusje eruit heb ik het vlies losgemaakt en en slijm weg gehaald en beademd,want ze zat er al lang in zonder zuurstof dan,maar misrekening ik had er maar 1 poot bij,dus ik er weer in,en dat ging niet liggend,Rene haar met moeite in de benen geholpen,ik kreeg het er niet bij,dus afgewisseld,da gebeld en toen lukte Rene het uiteindelijk wel _/-\o_ Supervent +:)+ maar Princess deed niets meer,we hebben het veulen er echt uit moeten trekken,erna zo stevig gewreven,beademd,zelfs in neusgaten gesprayd(mellisse geest spray) maar ze was al vrij alert......
Ik heb zo aan Tina (Maydine) moeten denken dus ik bleef doorgaan met wrijven ook al ademde ze goed....
Princess was erna helemaal kapot,ik heb pijnstilling gegeven en net toen ik da wilde bellen krabbelde ze overeind....

Ik heb deze bevalling wel 100 keer herbeleefd vannacht,kan me wel voor mijn kop slaan om het vlies al te breken zonder 2 poten te hebben,maar het was handelen op gevoel en ik deed dit,....Rene had het niet gedaan iig.
Wie weet was het haar redding,ik weet het niet,ik voelde me wel ergens falen na afloop,zeker vrouweneigen :o met normale bevalling doen we dit nooit zo iig,eerst 2 pootjes paraat en als ze eruit zijn,breken we het vlies als dat nodig is....

Mijn gevoel was dus ook fout,ik dacht steeds aan een makkelijke bevalling en dat ze ons eigenlijk helemaal niet nodig zou hebben,maar ik had vast bij voorbaat wel mijn ringen afgedaan en handen ontsmet,en dat doe ik egenlijk nooit,...tsja...

Maar goed,het is gebeurd en uiteindelijk hebben we het wederom samen gefixed en weer een ervaring rijker ;) En weer een veulen met navelklemmetje...
Maar wat hebben wij te doen gehad met Princess :(:) :(:) Supermerrie <3
straks meer foto's *\o/* *\o/* *\o/*

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:22

wow dat is flink stressen.
Lijkt me zo mooi om een bevalling mee te maken waar alles goed in gaat. Maar dit lijkt me enorm stressen. Ik snap dat je handelt zonder er echt goed over na te denken maar dan nog. Ik hoop dat je dit jaar gezonde veulens krijgt :)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:36

Snap het goed san, de beelden van vorig liggen ook nog in mijn netvlies en dan de stress toen de camera uitging. Ik zat hier al thuis op scherp laat staan voor jullie :(:)

Hoop echt dat jullie dit jaar eens alleen maar bevallingen volgens het boekje hebben.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:02

Jemig wat een stress. Maar ze boffen maar met een baasje als jij!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 21:03

Dit was even stukje redbag en stress van toen,ik kijk al helemaal naar de as bevalling uit...NOT :P

testebeest,ow ik ben nog geneens bij het stukje Keet,ga ik gelijk doen,oh nee dat was afgelopen jaar,ja die was echt te erg.....als ze allemaal zo waren zou ik stoppen....pffft....

xoranlover moment zelf handelen we rustig,maar ik blijf altijd nog zo nadenken erna en dan heeft mijn man zoiets van... :? het is toch goed afgelopen????

Maar geloof het of niet we hebben ook al paar keer een normale bevalling gehad volgens het boekje... :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:12

Misschien even een gesprek met Blonde dat jij het graag volgend het boekje wilt haha

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:19

Ik ga volgen!!
Ik heb een kleinzoon van Blondy (Dandy ;) )

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 21:21

Mira,Blonde doet het eigenlijk volgens het boekje,zijn we nog een pootje kwijtgeraakt gelukkig....haar bevallingen moeten we al vlug genoeg handelen.....
en beterschap voor je rug :(:)

wijkhuijs schreef:
Ik ga volgen!!
Ik heb een kleinzoon van Blondy (Dandy ;) )

Wat leuk!!!Welkom en nog gefeliciteerd met Dandy :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:18

Alleen maar goed, mijn rug is wel beter alleen merk wel dat ik dan kwa dekens liever een groot paard had gehad haha

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:22

Princess; alweer 2 jaar terug de horror bevalling. Zo knap dat jullie veulen en merrie er door heen gesleept hebben. Hoop dat het deze keer makkelijker gaat. Ik weet nog dat ik gefeliciteerd typte maar dat ik zoiets had van ik hoop dat ik niet te vroeg juich.

Hier feliciteren jullie altijd heel vlot. Bij ons op stal gebeurt dat pas na 24 uur, als ze goed gedronken hebben en de pek eraf is.