Dank jullie wel allemaal!! even een verslag van vannacht:
De bevalling ging zo snel! In de avond was ze nog erg rustig. We waren zelfs nog naar en verjaardag geweest terwijl mijn moeder aan het waken was. Tijdens de verjaardag nog een paar keer gekeken en steeds stond ze rustig. Om 12 uur waren we thuis en toen zei mijn moeder dat ze toch soms wel wat onrustig was geweest. We hadden verwacht dat ze pas deze avond zou gaan i.p.v. afgelopen nacht, maar toch om de beurt opgebleven. Ik had net 2,5 uur geslapen en toen ik wakker werd zei Kelly dat ze wel wat onrustiger was. Vast een beetje schoenen enz. aangetrokken en overlegd of we wel of niet naar stal zouden rijden. Ze had nog niet gelegen dus in eerste instantie wilde we daar op wachten omdat we bang waren dat we haar anders zouden storen en ze het op zou houden. Ineens zagen we haar helemaal bol staan en haar buik helemaal verkrampt! Snel naar stal gereden! Om 4.05/4.10 kwamen we aan op stal en een halve minuut daarna ging ze liggen en was de pootjesblaas al zichtbaar. Snel handen ontsmet en Fairy omhoog geholpen omdat ze met haar billen tegen de muur aan lag. Als snel daarna ging ze liggen en ging ze persen. even opgevoeld en we konden mooi het neusje voelen. Het lag goed! opluchting nummer 1 Al snel kwam het hoofdje maar het tongetje hing eruit en leek blauw/paars! Snel vlies opengemaakt en voorzichtig aan de pootjes meegetrokken tijdens het persen. 1 beentje/schouder bleef een beetje haken dus die er snel bij gepakt en om 4.15 lag hij er helemaal uit. Tongetje was gelukkig stuk minder paars dan het eruit zag. Fairy bleef gelukkig nog een tijdje liggen zodat Kodi nog even bij kon trekken. Fairy was zo lief voor hem! Blijft toch bijzonder om te zien! Het staan bij Kodi ging wel een beetje moeizaam, hier moesten we echt even bij helpen. Toen hij eenmaal stond had hij de speen zo te pakken. De nageboorte kwam er ook snel af en ziet er goed uit.
Het is een ontzettend lief ventje, al heerlijk terug kroelen als hij kriebeltjes krijgt
Wat een verhaal als je het zo leest. Ben heel blij dat alles goed is gegaan en dat hij er nu is! En wat zij jullie toch lekker koelbloedig zo samen (in het echt is ie nog leuker dan op de foto) Zo'n lekker melkbaardje en wollig staartje, geweldig!! Op naar Wishy's veulen! xxx
Wat een mooi hengstje! Goede naam ook. Hopelijk wordt het snel goed weer en kunnen mama en kind in het zonnetje staan. Heel veel plezier ermee
sultan15
Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-15 21:27
Bedankt allemaal! En wat leuk dat er zoveel meelezers zijn! Kodi heeft vandaag heel wat uurtjes buiten kunnen staan. Hij is zo schattig! En Fairy is zo mooi zorgzaam. Wish, als leider van de kudde waar Fairy normaal bij staat, is de hele dag niet van hun zijde afgeweken. Zo bijzonder!