Ze is inderdaad flink. Nog 2 maandjes voor het kan komen. Dus het schiet toch al wel op! Zeil heb ik nog niet geprobeerd. Goede! Moet op de vliering nog wel een zeil hebben liggen.
Fotsy
Geplaatst: 20-03-15 19:45
en lintjes waar ze doorheen moet? je laat toch wel licht branden in de trailer als ze de trailer op moet?
Ze komt niet eens in de buurt van de trailer. Heb haar er 1x op moeten hebben, en kreeg haar alleen geblinddoekt de trailer op. Als ze in de buurt komt wil ze al steigeren etc. Inmiddels heb ik haar zo ver dat ze de trailer aan durft te raken. Lintjes is overigens ook slaapverwekkend voor haar. Ze is zo koel en rustig, dat het me verbaast dat ze zo bang is voor de trailer.
Kan je geen dakje maken van een zeil en dan zijwanden van hekje ofzo? Heb ergens gelezen dat je zo een kunstmatige trailer creëert en zo merk je ook in welk deel haar probleem zit. Dan is de stap naar een echte trailer kleiner
Dat gaan we inderdaad maar eens proberen. Denk dat haar probleem het meest aan een slechte ervaring ligt. Dat ze de trailer op zich niet eng vind, maar bang is voor het rijden oid. Haar achterbenen heeft ze wel moeite mee om op het blok te zetten. Ze stapt er het liefst overheen, maar als ze in 3x heeft kunnen leren dat er niks aan de hand is. Zal t op de trailer (mits ik haar in de buurt krijg) ook snel te leren zijn.
Als stalgenoten weg zijn geweest met hun trailer loop ik er vaak met Liberty heen. Wil dat ze snapt dat ze in de buurt kan komen zonder opgegeten te worden. Als ze dat zonder stress doet, dan de laadklep aanraken. En zo steeds een heel klein stapje verder. Hopelijk gaat ze dan de trailer verbinden met beloningen en gaat de stress zo langzaam toch weg.
moeilijke opdracht toch wel , bovendien hebben paarden van nature claustrofobie, vandaar dat trailer laden beanstigend is, zou ze nu niet te veel overladen met stress.
Ik ga nu ook niet trailer laden met haar. Is te veel stress en dat heeft ze nu niet nodig. Verder vind ze kleine ruimtes niet eng, echt alleen de trailer. Raar dier is het.
Ik heb gister voor het eerst verandering in het uier gezien bij Liby. Van strakke lege theezakjes, naar flubberige lege theezakjes. Op dag 200:
Nu:
Veel verschil is het nog niet, maar ik merk dat de achterkant van de uiers iets beginnen te zakken en dus losser wordt. En makkelijker schoon te maken gelukkig 28 mei - merrie - palomino - SoleroLove 1 juni - merrie - valk - Ankimo 3 juni - merrie - palomino - Tigear 6 juni - merrie - palomino - suus___ 7 juni - merrie - palomino - set_elkol 8 juni - hengst - palomino - Madje1992 9 juni - hengst - valk - Kelly 10 juni - merrie - palomino - JelleA 11 juni - merrie - valk - _Elke 11 juni - hengst - palomino - leny_bella 12 juni - merrie - palomino - Fotsy 13 juni - merrie - valk - xRiiannex 13 juni - merrie - valk - eldora1 14 juni - hengst - palomino - m0niekkkie 15 juni - merrie - valk - Marjolein88 17 juni - hengst - valk - Axel_Valerie
Mag toch hopen dat ze niet 20 dagen over gaat dragen haha Ik heb met haar afgesproken dat ze op 339 dagen gaat bevallen. Oftewel, op 2 juni
28 mei - merrie - palomino - SoleroLove 1 juni - merrie - valk - Ankimo 3 juni - merrie - palomino - Tigear 6 juni - merrie - palomino - suus___ 7 juni - merrie - palomino - set_elkol 8 juni - merrie - palomino - Dionnetjuuh 8 juni - hengst - palomino - Madje1992 9 juni - hengst - valk - Kelly 10 juni - merrie - palomino - JelleA 11 juni - merrie - valk - _Elke 11 juni - hengst - palomino - leny_bella 12 juni - merrie - palomino - Fotsy 13 juni - merrie - valk - xRiiannex 13 juni - merrie - valk - eldora1 14 juni - hengst - palomino - m0niekkkie 15 juni - merrie - valk - JesdaJinn 15 juni - merrie - valk - Marjolein88 17 juni - hengst - valk - Axel_Valerie 22 juni - hengst - valk - saabineex 25 juni - merrie - valk - ikheetesmee
Fotsy
Geplaatst: 24-03-15 16:18
Raar dier het is gewoon een merrie Vind dat je een goed pact hebt afgesloten dag 339 is mooi, ben best benieuwd, ze is niet op kleur getest he? Maakt het alleen maar spannender
Haha, Liberty is dan wel een merrie, heeft haar eigen wil etc. Maar ze is echt nergens bang voor behalve die trailer. Dus ja, ik vind haar raar, ze moet door smallere stukken heen dan dat een trailer is.
Ze is inderdaad niet op kleur getest, maar heb het idee dat ze wel het sooty gen bezit. Er zitten maar 3 vossen in haar hele stamboom (tot zover zichtbaar) dus verder zal ze wel gewoon (donker)bruin zijn haha. In de lente is ze stekelharig, winter donkerbruin, zomer bruin met zwart gemixte haren, en de herfst ook stekelharig-donkerbruin. Soms snap ik haar kleur niet meer haha.
Fotsy
Geplaatst: 26-03-15 13:44
Dan zal ze wel sooty dragen gezien ze vaak wisselt van jasje oh dan zo een mooie palomino met veel sooty
Qua kleuren lijkt het er inderdaad ook op. Baby mag wel sooty krijgen, maar liefst wel op zo'n manier dat je de onderliggende kleur nog kan herkennen haha.
we gaan lekker gelijk op Myrthee! Jazzy is vandaag 267 dagen drachtig van DC Alleen ik weet de kleur al van het veulen, 100% palomino. Valk ben ik ook gek op. Spannend hoor.
We gaan inderdaad heel gelijk op Setteli! Nog maar heel even, en dan kunnen de baby's komen. Ben zo benieuwd. Bij mij kan het inderdaad "elke" kleur worden. Hoop toch dat ze naar me luistert en me een valk merrie geeft. Maar zolang mama en baby beide gezond zijn, maakt het me eigenlijk niet uit wat het word.
Liberty wordt trouwens zo grijs in de lente: In de zomer trekken al deze witte haren weer weg. Blijven er wel steeds meer staan, maar mevrouw wordt in mei 21, dus vind ik dat ze grijs mag worden. Die haren staan over het hele lichaam (met uitzondering van de rug), zelfs op haar benen staan de witte haren. Vind het zo grappig dat ze zo verkleurd.
Deze foto is van vandaag, beetje van een afstand helaas. Maar ligt het aan mij of lijkt ze slanker?
In de breedte is ze gigantisch, maar erg omlaag is de buik volgens mij niet meer. Kan ook zomaar zijn dat ik aan de buik wen natuurlijk.
Dionnetjuuh
Geplaatst: 02-04-15 22:06
Het lijkt inderdaad alsof het veulen anders is gedraaid ofzo! Ik weet echt vrij weinig van drachtige merries af dus wie ben ik om dat te zeggen maar t ziet er inderdaad wel anders uit Waarschijnlijk zijn er wel andere bokkers die precies weten waarom
Ik weet wel dat de laatste draai die het veulen maakt richting beneden is. Dan zullen de flanken weer erg in gaan vallen. Verder zal het vast geen kwaad kunnen, vind het alleen grappig om die buik te zien veranderen. Net een veel te dikke shetlander zo met deze buik
Dionnetjuuh
Geplaatst: 02-04-15 22:24
Een veel te dikke shetlander Tja, zo kan je je drachtige merrie ook noemen hea, ieder zijn ding Die laatste draai wist ik inderdaad ook maar ze heeft nog alle tijd dus dat komt vast goed
Fotsy
Geplaatst: 03-04-15 05:48
Op 304 dagen was de buik bij mijn merrie ook plots verdwenen. Die witte haartjes kunnen rabicano zijn in milde vorm en ik denk niet van leeftijd hoor zeker als ze in de winter duidelijker zijn Zowieso krijgt je veulen een schitterend kleurke