Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
set_elkol schreef:kappiegirl schreef:Kan er overheen gelezen hebben hoor maar waarom heb je uitgerekend voor deze hengst gekozen? Wat waren volgens jou de verbeterpunten van de merrie en wat wil je graag dat ze gaat behouden? En waarom niet een arabier? Geen kritiek hoor gewoon interesse want ik kijk graag naar verbeterpunten en welke hengst dat dus dan bij welke merrie voor elkaar krijgt.
Ik probeer een paard te fokken dat goed is in de endurance. Nou zijn Arabische Volbloeden uitermate geschikt, maar deze kruising wordt in Frankrijk veel gefokt voor de endurance maar dat komt nog niet door in Nederland. Ik ben zelf erg benieuwd of dit waar is. Ik wilde er vooral niet op achteruit gaan met de kruising omdat Set al 100% geschikt is voor de endurance. Enige wat Rockys ook hebben is een ontzettend cool karakter en super relaxt zijn. Verder hebben beide rassen droge benen, goed karakter en veel uithoudingsvermogen. Ik heb dus niet exact naar het exterieur gekeken. Nu er een kruising komt kan ik wel goed zien wat Set qua AV vererft en als ik in de toekomst een volbloed wil fokken ik beter weet waar ik naar op zoek ga. Want dan fok ik wel gericht op exterieur al naar gelang de rasstandaard.
Dankje Lilianen Nicky