[Elina] Van grote grasbuik naar wondermooie verrassing...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 00:13

Leuk, een keer een foto met haar hoofd omhoog. :+

Ik ben absoluut géén kleuren genetica kenner maar ik had Alzaro niet als schimmel herkend, ik had zelf Sabino in mijn gedachten. Alzaro zijn hoofd is nog helemaal bruin zonder de witte haren die hij op zijn lijf wel heeft en ik zie ook geen brilletje.

Waar ga ik fout ?

Licor

Re: [Elina] Van grote grasbuik naar wondermooie verrassing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 00:28

Netjes uit gelegd Nies!
Alleen is Azaro volgens mij geen schimmel maar stekelharig.. in dat geval zal het veulen dus ook niet schimmel worden

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 00:32

Ik ben zo mogelijk de slechtste kleurenkenner ooit. :+ Maar ik zag in Azaro ook geen schimmel eigenlijk... dacht dat ik het wel mis moest hebben, omdat iedereen er zo van overtuigd was dat het wel een schimmel was.

LHlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 00:37

Dit gaat echt een geweldig veulen worden de ouders hebben beide een mooie bouw vind ik en dus denk ik dat als het veulen vos is nog mooier zou zijn als valk of iets anders. Ik ga niet gokken over een datum maar ik denk dat het een vos merrie wordt met smal blesje wat beetje naar links buigtet links voor en links achter een sokje :)

Ik snap het allemaal van de kleuren gen en alles begint met zwart en vos maar hoe zijn al die andere dingen ooit gekomen zoals agouti en de creme?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 00:58

Nou, als je gezeur wil hebben, komt ie!!!!

Hoe kun je een hengst nou bij een merrie laten!! Belachelijk ook dat hij op een stal staat met veel merries!! Geen wonder dat hij er dan tussen uit glipt! Zijn hormonen schreeuwen! En dan een hengst, weet je wel niet hoe gevaarlijk die zijn?! Die bijten, schoppen en zijn je veel te snel de baas, zoals nu duidelijk is gebeurd! En dan ook nog eens vind ik hem veel te jong om een veulen te krijgen, geen vaste baan, geen inkomen, geen normale opleiding, hoe moet hij Elina en azalina gaan onderhouden? De belastingbetalers moeten zeker weer voor deze kosten opdraaien... -O-

Sneu hoor, geen andere woorden voor

LHlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 01:03

Hij heeft wel een hart uit alle merries koos hij eentje en dat was Elina. Hij is niet zoals anderen een beetje rondhangen met alle merries spelen en doen alsof ze er wat om geven... hij koos de beste Elina.
en niet naar uiterlijk ofzo kijken of verdiensten nee naar het hart en welja aangezien hij er zo goed uit ziet is dat toch wel 1 pluspuntje he.
en aangezien Elina zo een goeie ma heeft die wel wilt helpen met opvoeden is het niet werkelijk een probleem ;)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 01:05

Tja, op een oude fiets moet je het leren zal hij gedacht hebben!!
Wel jammer dat hij zijn verantwoordelijkheid ontkent!! -O-

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 01:08

Zo even alleen de reacties van TS gelezen hoor :=

Ik zeg dat ze op pagina 99 bevalt, en we op pagina 100 foto's hebben. Dus als we nou even snel dat topic vol praten... :=

LHlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 01:20

Ja das waar hij zou ook moeten helpen met et verschonen voeden boeren en al die andere dingen :(
maar ja misschien mocht ie zo wel hebben gedacht maar ik denk dat hij voor de volgende keer wel lesje heeft geleerd....
volgende keer voorbehoedsmiddelen op zak als je iets aan et plannen bent :')

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 01:22

Haha _O-

En _KiMbErLeY_, Azalina :') En voor een hengstje Eliro dan zeker :))

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 07:03

Wow, haha jongens jullie gaan ineens hard!! :')

moonforever schreef:
Ik ben erg benieuwd,,!! :D

aagh kleur zeg ook niets,
de merrie was zwart met bles, ;) en vader een zwarte tinker, en krijg 3 kleurig Bonte veuletje en is ook 3 kleuren gebleven :P
dus wordt nog spannend

Oh ook wel een grappige combi dat eruit is gekomen :D

horsies5 schreef:
Azaro kan vos doorgeven omdat vos recessief is.. hij heeft dan een gen voor vos en een gen voor zwart.. hij toont zwart omdat vos recessief is.. echter draagt hij ook agouti mee en dat gen zorgt dat zwart bruin wordt ;)

Oh ja, ik denk dat ik het snap. :) Dank je!

set_elkol schreef:
Azaro kan vos bij zich dragen, als dat zo is kan je een vos of palomino veulen krijgen want voor vos moeten beide ouders vos dragen

als hij het niet draagt kan je ook geen vos of palomino meer krijgen, niet vanuit alleen Elina

even voorbeeldje, mijn schimmelmerrie is vos geboren
hengst is in de basis bruin, maar homozygoot voor zwart, hierdoor kan mijn vosgeboren merrie geen vos of palomino krijgen ondanks haar eigen kleur!

Oh ja :) maar jij hebt wel erg leuke andere kansen he!

Missbeauty30 schreef:
Mijn 2e gokje was voor vandaag op de verjaardag van mijn oude lieverd, maar dat gaat hem niet worden denk ik....
Maar mijn merrie heeft haar 31e verjaardag goed gevierd! Ik heb haar lekker verwend vandaag!
Ik gok geen datum meer, maar blijf erbij dat het een palomino merrietje word!

Wat leuk dat je hem zo verwend hebt! :D

Yasmijntje schreef:
ik gok dat het een eenhooorn wordt :)

Zonder grapjes, het veulentje zit daar volgensmij wel prima.. Il ben zoooo nieuwsgierig!

Denk ik ook :')

Nies_ schreef:
set_elkol schreef:
ja dus zoals ik al zei als de vader niet homozygoot zwart is

Sorry, daar had ik dan overheen gelezen :)

Eigenlijk is het best eenvoudig. Er zijn twee kleuren: zwart en vos, waarvan zwart dominant is. Dan kan een paard wel of geen Agouti hebben. Agouti maakt zwarte haren bruin, dit toont dus niet op vos.
Dus, tot zo ver;
Elina: homozygoot vos, Agouti onbekend.
Azaro: Homo- of heterozygoot zwart, homo- of heterozygoot agouti.

Dan heeft Elina nog 1 cream gen, dat weten we 100% zeker, want had ze er geen was ze vos, had ze er twee was ze cremello geweest.
Azaro heeft 1 schimmel gen, dit weten we ook zeker, hij is zelf schimmel, maar een van de ouders niet (dat heb ik toch goed onthouden?). Schimmel is dominant en kan dus geen generatie overslaan.

Dus houden we nog een hoop vraagtekens over, het enige wat met zekerheid te zeggen is, is dat de kans op schimmel en cream (palomino, valk, smoky black) ieder 50% is.

Wat betreft de aftekeningen, dat zijn nog grotere vraagtekens. Zelfs klonen (hebben dus exact hetzelfde DNA/genen) hebben meestal verschillende aftekeningen, wel is de hoeveelheid wit ongeveer vergelijkbaar.

Oh ja, nu snap ik het helemaal. Azaro heeft oorspronkelijk geen bruin: dus hij heeft zwart of vos. 1 van de twee is zeker?
Als hij vos heeft kunnen we (buiten Aguti gerekend): een vos krijgen of palomino (als Elina haar cream gen doorgeeft)
Als hij zwart heeft kunnen we: zwart en smockey black krijgen (als Elina haar cream gen doorgeeft)
Als Azaro zijn Agouti doorgeeft: kunnen we bruin of valk krijgen (als Elina haar cream gen doorgeeft).

En dan hebben we nog eens 50% kans op schimmel wordend veulen...

Toch? :D

Maar zegt het iets als Azaro's papa bruin is en mama schimmel, zwart geboren? :D

Bassenqua schreef:
Leuk, een keer een foto met haar hoofd omhoog. :+

Ik ben absoluut géén kleuren genetica kenner maar ik had Alzaro niet als schimmel herkend, ik had zelf Sabino in mijn gedachten. Alzaro zijn hoofd is nog helemaal bruin zonder de witte haren die hij op zijn lijf wel heeft en ik zie ook geen brilletje.

Waar ga ik fout ?

Ik denk dat Azaro echt schimmel is hoor. De mama is schimmel en hij wordt nu steeds lichter en lichter. Het bruine aan zijn hoofd is ook al bijna weg (met winterharen toh, zomerhaar weet ik niet)

LHlovertje schreef:
Dit gaat echt een geweldig veulen worden de ouders hebben beide een mooie bouw vind ik en dus denk ik dat als het veulen vos is nog mooier zou zijn als valk of iets anders. Ik ga niet gokken over een datum maar ik denk dat het een vos merrie wordt met smal blesje wat beetje naar links buigtet links voor en links achter een sokje :)

Ik snap het allemaal van de kleuren gen en alles begint met zwart en vos maar hoe zijn al die andere dingen ooit gekomen zoals agouti en de creme?

Dank je voor je leuke reactie! :o

_KiMbErLeY_ schreef:
Nou, als je gezeur wil hebben, komt ie!!!!

Hoe kun je een hengst nou bij een merrie laten!! Belachelijk ook dat hij op een stal staat met veel merries!! Geen wonder dat hij er dan tussen uit glipt! Zijn hormonen schreeuwen! En dan een hengst, weet je wel niet hoe gevaarlijk die zijn?! Die bijten, schoppen en zijn je veel te snel de baas, zoals nu duidelijk is gebeurd! En dan ook nog eens vind ik hem veel te jong om een veulen te krijgen, geen vaste baan, geen inkomen, geen normale opleiding, hoe moet hij Elina en azalina gaan onderhouden? De belastingbetalers moeten zeker weer voor deze kosten opdraaien... -O-

Sneu hoor, geen andere woorden voor

Ja, ik denk dat hij wist dat Elina er niet ging blijven en dat hij zijn verantwoordelijkheid dus niet zou moeten opnemen. Ach hij is nog jong he, hij heeft de maturiteit nog niet om te gaan settelen!
Hhahaha Azalina! _O- _O- _O-

LHlovertje schreef:
Hij heeft wel een hart uit alle merries koos hij eentje en dat was Elina. Hij is niet zoals anderen een beetje rondhangen met alle merries spelen en doen alsof ze er wat om geven... hij koos de beste Elina.
en niet naar uiterlijk ofzo kijken of verdiensten nee naar het hart en welja aangezien hij er zo goed uit ziet is dat toch wel 1 pluspuntje he.
en aangezien Elina zo een goeie ma heeft die wel wilt helpen met opvoeden is het niet werkelijk een probleem ;)

Haha nu nog wel. Meneer kon nergens anders op met die korte stekjes :')

_KiMbErLeY_ schreef:
Tja, op een oude fiets moet je het leren zal hij gedacht hebben!!
Wel jammer dat hij zijn verantwoordelijkheid ontkent!! -O-

:') :') :')

Elina heeft weer wel wat gelegen vannacht. :D Ga straks naar haar toe!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:17

Yinthee schreef:
Haha _O-

En _KiMbErLeY_, Azalina :') En voor een hengstje Eliro dan zeker :))

:j :j Eliro is serieus wel leuk :P

Hahahaha, LHlovertje :')

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 09:20

Ik vind de Azalina combi echt wel hilarisch. :j ik denk dat dat de nieuwe titel wordt van volgende topic moest dat er komen.. Haha :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:26

Hahahaha :D

Er kan gezorgd worden voor een nieuw topic hoor :') :j :P

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:36

Misschien moeten we niet meer gokken op welke dag het geboren zal worden, maar op welke pagina van dit topic :')

*Ga terug in meeleesmodus*

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:42

Stefaaah schreef:
Misschien moeten we niet meer gokken op welke dag het geboren zal worden, maar op welke pagina van dit topic :')

*Ga terug in meeleesmodus*

_O- :')

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 10:45

Wie zoiets echt juist kan gokken, mag boktmeter van Azalina worden! _O-
Dat is echt gokken hoor :) maar dan gaan jullie misschien expres minder reageren, en dat maakt het dan weer minder leuk :D

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:51

Dan zeg ik op pagina 12 van een nieuw topic! :')

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:54

Ik gok op de 1e pagina van t nieuwe topic *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:01

Ik op pagina 99 van het nieuwe topic.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:03

Fading schreef:
Ik op pagina 99 van het nieuwe topic.

_O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:09

Sorry, ben een stille meelezer, maar dit wilde ik even reageren :+

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 11:20

Haha stel je voor dat ze het zelfs niet doet in topic 2! :D

Vandaag kan ik jammer genoeg geen update geven over uier, ze stond al vanaf half 8 smorgens buiten. En uier is natuurlijk alweer geslinkt. :) dus morgen hopelijk daarover meer.

Wat wel opmerkelijk is is dat ze hier gewoon staat te rusten in we weide en niet te eten. Dat is Elina niet! :)

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:21

Pagina 13 van het nieuwe topic :D

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:25

Pagina 11 van het nieuwe topic zal ik zeggen!