Almost there! Rocky Mountain x Arabisch volbloed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:45

set_elkol schreef:
Ik dacht zelf altijd dat veulens nauwelijks meer bewegen aan het eind omdat ze weinig ruimte hebben.

Hoezo eigenlijk, is dat een indicatie?

Dat is ook zo maar ik heb niet zo'n goede ervaring met merrie's die lekken, kan ook een indicatie zijn dat er iets mis is.
Maar dat is bij jou zeker niet het geval hoor, wat jij omschrijft is gewoon een merrie die op het einde loopt :)
Jij krijgt vannacht of morgen een veulen! :j
Heb je nog foto's van die drentelende set met glimmende tietjes?

Set_Elkol

Re: Almost there! Rocky Mountain x Arabisch volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 22:56

Nee geen foto's nog.

Ik dacht al dat je dat bedoelde, kreeg ook al een pb dat ik moest uitkijken voor een dood veulen omdat ze steeds ging liggen en weer opstaan. Laten we dat toch niet hopen.
Echt lekken deed ze trouwens niet, af en toe druppelen. De foto's met straal waren van een melktest-momentje en toen kwam het dus door mij.
Hoop dat alles goed is.

Vanmiddag was haar temperatuur trouwens 37.5

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:59

Ja dat bedoelde ik idd, ik durfde 't al bijna niet te zeggen. :o
Ik hoop echt dat je gewoon een gezond veulen krijgt, er zijn ook merrie's die wél druppelen voor de bevalling.
Maar houd het in de gaten ;)
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 29-08-14 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:02

Nou lekker zulke pb-s net voordat je paard moet bevallen.... :(
Mijn merrie druppelde zo erg dat je de plofjes op de grond kon horen.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:02

Nou Setje mag wel opschieten, vannacht weer buien hoorde ik! Succes! :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:05

We duimen gewoon heel hard voor een gezond veulen! (en ik ken wel meer merries die veel gingen liggen en weer staan of werd er gedoeld op het net wel/net niet willen liggen?) Anyway: vind dat eerlijk gezegd een beetje apart, mocht het veulen dood zijn (waar we toch allemaal niet van uitgaan!), kun je daar op dit moment toch niks aan veranderen dus uitkijken voor wat? Veel succes vannacht!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:06

Prada druppelde ook en vlak voor de bevalling liep het er echt in straaltjes uit (zoals op jou foto van Set)
Tuurlijk speelt het in je achterhoofd maar het is niet leuk om te horen/lezen vlak voor je merrie moet bevallen :n

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:08

anneliesdj schreef:
Ja dat bedoelde ik idd, ik durfde 't al bijna niet te zeggen. :o
Ik hoop echt dat je gewoon een gezond veulen krijgt, er zijn ook merrie's die wél druppelen voor de bevalling.
Maar houd het in de gaten ;)

Ik hou ook niet van dat lekken en onrustig zijn zo lang van te voren, maar ik had ook eens een merrie die ook een week lang druppelde en die heeft een gezond veulen gekregen.
Het lag wel verkeerd, met 1 beentje naar achter maar die hadden we er redelijk snel bij.
Succes, ik hoop dat je snel een mooi veulen hebt.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:10

Zulke pb zijn niet fijn.
maar de enen merrie doet de langer over dan de anderen.
(En ze heeft nog niet langste bokt dracht) krijgt ze ook niet begint mooi te vlotte met haar

en mijn merrie deed dat ook kegelde met 9 maanden al en is 3 weken te vroeg gezond veulentje geboren en nerrie rokde die dag ook veel dacht eerst aan koliek maar waren al voorweeen

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 23:12

ergens is zo'n pb natuurlijk heel lief bedoeld :j maar ik hoor inderdaad zo veel over druppende merries. Alleen ja dat liggen is wat anders, seeds gaan liggen en meteen weer opstaan. Ik denk dat dat onwennigheid is van Set.

even voor annelies glim-b00bies

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:14

Shine!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:15

+:)+

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:15

Zo die zien de goed uit.

het is ook lief bedoeld maar als ik zon pb zou krijgen zou ik totaal in paniek raken.
sommige mensen kunnen er beter tegen dan anderen

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 23:16

Ik kan er ook niet tegen haha, moest wel even slikken. Eerder ook al gewaarschuwd geweest voor placentitis, schrik me elke keer het apezuur.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:16

Ja, ook voor Set is het haar eerste en iedere merrie is weer anders. Tuurlijk, het kan alijd misgaan maar ik zou me niet onnodig zorgen gaan maken hoor, je hebt je hartstikke goed voorbereid en volgens mij heel veel kennis opgedaan tijdens haar dracht dus het komt vast allemaal goed!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:23

Na twee dode veulens gezien te hebben van merries die vlak voor de geboorte veel onrustig gingen liggen en weer staan, voelde ik mij verplicht op ts op de hoogte te brengen. Niet om bang te maken, niet omdat ik denk dat het hier mis gaat, maar meer met het idee: een gewaarschuwd mens telt voor 2. Ik hoop dan ook van harte dat het natuurlijk gewoon, zoals in de meeste gevallen, goed gaat. Maar voor het op de hoogte brengen en alert maken van ts ga ik me niet verontschuldigen. Omgekeerd zou ik het ook graag willen weten. Zo dat ik optijd een dierenarts erbij zou kunnen halen indien nodig.

Natuurlijk willen we allemaal dat alle bevallingen eindigen in een mooi veulentje en gezonde moeder en kind. Helaas is dat alleen niet altijd de realiteit. En daar zou iedereen ten aller tijde zich bewust van moeten zijn.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:29

Wat een glimboobies nice.
Zoals ik vaker heb gezegd vertrouw je gevoel en handel daarnaar ;)
Maar haar gedrag kan ik me ook de stress van jiu goed voorstellen en helemaal dat het veel gebeurt ze voert de spanning ook flink op met haar gedrag die soms echt van zal t zal t weer naar Set Zoals Set normaal is naar weer van gaat t dan nu naar weer Set, kan je weer zien dat elke merrie toch ook eigen voortekenen geeft en het weer uniek maakt.

Maarre het mag nu ook wel van mij wel komen hoor ben erg benieuwd naar spruitje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:30

Een gewaarschuwd mens telt voor twee en het is goed om ook die informatie die je eigenlijk niet wil horen toch te hebben.

Ik zoek zo mijn bedje op, succes vannacht! Ik hoop je morgen te kunnen feliciteren met een prachtig hengstje :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:41

set_elkol schreef:
Ik kan er ook niet tegen haha, moest wel even slikken. Eerder ook al gewaarschuwd geweest voor placentitis, schrik me elke keer het apezuur.

:(:)
Het komt allemaal wel goed, jij hebt vannacht gewoon een veulen.
Das duidelijk te zien aan die glimtietjes!

En voor zover het een geruststelling is, mocht er nu iets mis zijn dan kun je daar toch niets aan doen.

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:42

Waarschijnlijk komt er morgen gewoon een lief veulentje op mijn beeldscherm te staan, haha.
Hopelijk heb je een niet al te onrustige nacht! (al heeft dat weinig nut haha.) En succes bij de bevalling (als hij vannacht gaat komen :) )

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:45

Wendy_Komen schreef:
Na twee dode veulens gezien te hebben van merries die vlak voor de geboorte veel onrustig gingen liggen en weer staan, voelde ik mij verplicht op ts op de hoogte te brengen. Niet om bang te maken, niet omdat ik denk dat het hier mis gaat, maar meer met het idee: een gewaarschuwd mens telt voor 2. Ik hoop dan ook van harte dat het natuurlijk gewoon, zoals in de meeste gevallen, goed gaat. Maar voor het op de hoogte brengen en alert maken van ts ga ik me niet verontschuldigen. Omgekeerd zou ik het ook graag willen weten. Zo dat ik optijd een dierenarts erbij zou kunnen halen indien nodig.

Natuurlijk willen we allemaal dat alle bevallingen eindigen in een mooi veulentje en gezonde moeder en kind. Helaas is dat alleen niet altijd de realiteit. En daar zou iedereen ten aller tijde zich bewust van moeten zijn.

Maar dit is wel het eerste veulen voor de merrie, dus kan ook gewoon zijn dat ze niet weet wat ze ermee aan moet.
Maar ben met je eens dat een gewaarschuwd mens voor 2 telt, dat is ook waarom ik het noemde.

Ts je kunt het veulen ook voelen door het een duw te geven, vaak schoppen ze dan terug. Maar dat vind set misschien minder leuk.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:47

Aah op die manier Wendy, ik begrijp je punt en wat vreselijk voor de merries en eigenaren. Vond alleen dat Kat er op dit moment zo weinig mee kan, behalve in haar achterhoofd houden er er alert op zijn (wat dus ook jouw bedoeling was met de PB, even de intentie verkeerd begrepen en blij wordt je er idd niet van zo vlak voor een bevalling maar is wel de realiteit)

Ik ben ook onwijs benieuwd naar de kleine! :D

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:49

Je geeft toch een update als het er is he? Ik ga vanacht elke keer ik wakker wordt checken :D

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:52

Heel veel succes met de bevalling die vannacht komt, ik ga lekker slapen en morgen is er een gezond veulen! :)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:59

Succes TS!
Hoop dat vannacht een heel knap veulentje naast knappe mama Set staat. :D