Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 08:58

:(:) arm ding ziet er ook erg oncomfortabel uit

Cennin

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:10

Ach arm ding. Ik hoop voor jullie beide dat het veulen zich snel aandient! :knuffel:

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:36

Tjonge, wachten duurt lang!!!
Zou zo fijn zijn als het veulen zou komen en merrietje en veulen gezond en wel de wei op kunnen samen.
Op bokt lees je ook van alles, de mooie verslagen maar ook verslagen waar het mis ging. Misschien maakt dat het extra spannend.
Dus hoop voor je dat het wachten snel voorbij is!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:49

Waarom heb je overdag het alarm niet om? Vrienden van mij waren er van overtuigd dat het veulen 's nachts zou komen want dat deed deze merrie altijd. twee weken gewaakt. 's middags rond drie uur ff boodschappen doen en toen werden ze gebeld. Kijken op de camera en toen lag het veulen er al naast.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 14:03

Ik hoop voor de pony en voor jou dat het veulen snel komt.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 15:30

YvonneV schreef:
Waarom heb je overdag het alarm niet om? Vrienden van mij waren er van overtuigd dat het veulen 's nachts zou komen want dat deed deze merrie altijd. twee weken gewaakt. 's middags rond drie uur ff boodschappen doen en toen werden ze gebeld. Kijken op de camera en toen lag het veulen er al naast.

Heb ik inmiddels wel, heb haar sinds vandaag ook op haar eigen weide gelaten met inloop naar de stal zonder dat de ruinen daar kunnen komen en halster met alarm om. Ik hoop dat ze zo iets meer rust kan pakken overdag, waardoor ze misschien snachts ook wat minder last heeft of het aandurft overdag te gaan bevallen. Ondanks weinig tot geen uier (vanmorgen wel dikke zucht) vertrouw ik het niet zo meer na die onrustige nachten.
Ik deed 'm overdag niet om omdat ik haar nog tussen de ruinen had staan en dat zijn bij tijd en wijle dikke hufters dus die mogen graag even halstertje-trek doen. Ook heb ik veel bomen en hagen in mijn land en omdat Kruimel zo jeukerig is, durfde ik het niet aan om haar tussen de bomen te laten met halster om, straks gesmoord door het halster bij het schuren.
Dus toen ze nog niet echt tekenen vertoonde en redelijk rustig was snachts durfde ik het wel aan overdag zonder alarm en met camera-toezicht op de wei. Ik heb 6 camera's op de wei en heb die op mijn werk gewoon op het 2e scherm open staan, dus ik kon haar de hele dag door in de gaten houden. Maar vanaf nu dus besloten om haar toch met alarm in haar eigen weide te zetten, en ik moet zeggen dat ik haar vandaag al een paar keer even heb zien staan rusten op stal. Dus wie weet brengt dat in de nacht ook wat meer rust waardoor ze zelf ook wat beter de bevalling in gaat.

Afbeelding

Afbeelding

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:28

Oe, ik ben nog net op tijd om te volgen zie ik *\o/*

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 20:38

Joepie regen! Bij ons heeft het echt al weken niet geregend dus dit was wel even welkom. Vond Kruimel ook, ze mocht van mij even zonder halster rondscharrelen tussen de rest toen ik ging uitmesten en voeren vanavond, en het eerste wat ze deed was even lekker rollen in het natte zand, even lekker in de drek paneren :o

Afbeelding

Afbeelding

Ze was wel goed te pas vanavond, lekker opgefrist door de regen en misschien toch minder moe doordat ze nu niet bij de ruinen heeft gestaan en echt meerdere keren zelf op stal is gaan staan soezen

Afbeelding

Heb haar geïnstrueerd nog even goed naar het stippenpatroon van Regliss te kijken, ga nog maar even goed kleuren :D (voor het idee nog even hoe ukkie ze is, Regliss die voor haar staat is slechts een D-pony van 1.48, Sven die achter haar staat een Welsh van 1.35)

Afbeelding

En zowaar, haar uier lijkt weer wat te doen. Nog lang niet wat ik zou willen zien, maar hey, er zit weer wat beweging in (of zucht, dat vooral _O- )

Afbeelding

Dag 335 zijn we voorbij, ik ben heel benieuwd hoe komende nacht gaat, of ze meer rust heeft of dat het weer hele nacht ruk gaat. (Of dat er een veulentje komt := )

Afbeelding

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:03

Ik ben voor dat laatste *\o/*

Lekker een paneerkruimel
Echt een Ukkie inderdaad. Dat wordt een ienieminie veulentje <3
Ik hoop ook op wat regen, fijn dat Kruimel even opgefrist is en rust heeft gehad

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:08

Ik heb het mssn ergens gemist, maar wat is Kruimel haar stokmaat?
Ik hoop dat ze nu echt bijna klaar is met stipjes plakken hoor.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 21:30

Bootsiebob schreef:
Ik ben voor dat laatste *\o/*

Ik ook, en hoewel ik in waakstand op de bank ga, gok ik het er nog niet op a.s. nacht.

Vrijdag de 13e is wel leuk, Kruimel is zelf 13 mei jarig en ik ben op Vrijdag de 13e geboren (maar dan in Juli), dus doe dan die maar :+

@Jeetje77; ze is 78 centimeter :)

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:41

Oef, dan is Kruimel nog kleiner dan mijn verzorgmini, die is 81 cm heb ik laatst gemeten.

Echt sterkte met de laatste lootjes. Kruimel kom op, je kunt dit :j

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 22:01

Kom op Kruimelina!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 22:07

Oew regliss is ook wel heel mooi getekend <3
Ik denk dat ze nog een paar dagen wacht hoor, vind haar buik nog niet heel erg naar achter getrokken.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:40

Heb je iets kunnen slapen vannacht of ben je nu een living zombie? :+

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 14:19

Daan13 schreef:
Heb je iets kunnen slapen vannacht of ben je nu een living zombie? :+

Dat laatste ;(

Doe vanavond even weer update, nu nog aan het werk (met toezicht en alarm uiteraard ;) )

Afbeelding

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 17:06

Kan me voorstellen dat je toezicht nodig hebt na al die gebroken nachten _O-

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 20:39

truus1957 schreef:
Kan me voorstellen dat je toezicht nodig hebt na al die gebroken nachten _O-

Hahaha ochgut ja, ik ben momenteel inderdaad er zo aan toe dat iemand ook wel over mij mag gaan waken :')

Afgelopen nacht was weer ruk. Opzich heeft ze me de eerste uren nog even laten slapen, om kwart over 2 belde ze en daarna heb ik geen oog meer dicht gedaan. Weer hetzelfde liedje, puffen, kreunen, krampen, staan, liggen, plassen etc. :O

Ik leer er wel een hele boel van, zo weet ik dat het om kwart over 4 licht begint te worden. Ook weet ik dat dan de vogels direct aan gaan en starten met hun fluitconcert. Tevens ben ik tot de ontdekking gekomen dat om een uur of 4 een bakje thee of koffie met een stukje grilworst best in te nemen is :9 (je moet wat om wakker te blijven ;) ) Ohja en dat je 'snachts de hond kwijt kan raken in je eigen woonkamer. Heb zelfs nog met een zaklamp onder de bank geschenen, en kwam op een gegeven moment tot de conclusie dat ze zich had opgerold in het uiterste hoekje van mijn dekbed :+ Ook totaal niet reageren dat ik haar riep ofzo.. >;)

Enniehouw, we hebben vooruitgang! Kleintjes, maar ik ben allang blij dat het toch echt een merrie aan het einde van haar dracht lijkt te zijn, en niet een veel te dikke pony met overactieve darmen :')

Verandering 1; het uier, dat lijkt toch voorzichtig vorm te krijgen en te houden. Oké ik weet, vergeleken met alle dikke tieten foto's hier op bokt slaat het nergens op, maar hey, ik doe maar net alsof ik die niet gezien heb... :x

Afbeelding

Afbeelding

Verandering 2; Ph, met die enorme tieten van haar heb ik vanmorgen een poging gedaan om er wat uit te krijgen, wonderwel spoot er al makkelijk wat uit. Ph testen, ja duhh, dikke donkere 8. Niet dat ik iets anders verwacht had, was allang blij dat ik bij het punt beland was dat ik eens testen kon.

Afbeelding

Vanavond weer eens proberen, huh al naar 7 in 12 uur tijd, dát had ik dan dus niet verwacht :oo
Vind het overigens wel dom aflezen, er zitten 2 kleurkaartjes bij waar ik de kleuren best op vind afwijken t.o.v. elkaar bij dezelfde waardes. Maar hey ook hier weer, er gebeurt tenminste iets wat er op wijst dat er toch wat gaande is daarbinnen :)

Afbeelding

Verandering 3; we hebben een pleeborstel! Als ik de topics hier mag geloven is dat in geval van drachtige merries ook iets positiefs toch ? :))

Afbeelding

Dus ik zie nu toch dat er vorderingen beginnen te komen. Ga er nog steeds niet vanuit dat er op mega korte termijn een veulen naast staat, maar wie weet gaat ze nu toch haast maken. Van mij mag ze. Dit weekend zou wel heel fijn zijn, dan heb ik alle tijd. Maandag en dinsdag moet ze overslaan, dat zijn altijd hele drukke dagen op mijn werk, daarna meer ruimte om verlof op te nemen dus als ze het weekend overslaat mag ze vanaf woensdag weer :j

Zonet mocht ze weer even scharrelen zonder halster buiten haar eigen plek, nieuwe ritueel is dan eerst een dikke zanddip. Arme ziel kan niet meer over haar rug rollen en lijkt wel een spartelend schaap :=

Afbeelding

Na het omscharrelen hoef ik maar te fluiten en dan komt ze met haar bescheiden lijfje graag haar brokjes weer halen.

Afbeelding

En dat was dag 336, we zijn er nog steeds niet en die nachten zijn echt zwaar verrot, maar ik ben echt blij dat er nu toch weer iets lijkt te gebeuren =:)
Laatst bijgewerkt door SANEX op 12-05-22 20:58, in het totaal 2 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 20:52

Ik heb het echt met je te doen. Sterkte!!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 21:00

Nou, ik vind die tieten nog hé-le-maal nergens op lijken. Als ik al die rondborstige foto’s hier op bokt zie……..
Die foto’s klik ik snel weg als er een familielid langskomt, tieten van Kruimel durf ik wel te laten staan, daar kijkt echt niemand raar van op.
Maar goed, mensen die het weten kunnen zeggen dat dat niet alles zegt. Ik duim voor je

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 21:07

Die staart!!

Arme jij, ik hoop zo dat ze zich aan vrijdag de 13e houdt. En anders inderdaad tot woensdag wacht.

De hond kwijt zijn _O-
Ik heb ook echt met je te doen.
Maar als veulie er is, was het het vast helemaal waard

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 21:11

De 13e is een goed idee!

Maar zeg dan wel ff welke maand je bedoelt..... :D

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 22:19

Oh sorry, ik heb echt met je te doen. Je slaapritme, lijkt op dat van mij. En dan heb ik er geen drachtig beest bij.

Verder schrijf je echt hilarisch.

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 08:00

Ik heb wel met je te doen, hopelijk komt het veulen snel. Betrap me er zelf op dat ik 's ochtends als eerste je topic open om te kijken of het veulen er al is.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-22 08:34

Thanks voor jullie reacties,

Afgelopen nacht heeft ze me laten liggen tot bijna 5 uur! *\o/* Ik schrok me dood toen ik wakker werd, dacht echt dat de boel niet gewerkt had dus als een dolle inloggen op de camera. Maar dat deed het wel, denk dat ze veel staand heeft geslapen want vanmorgen ging ze pas liggen.
Gisteravond heeft ze best lang door staan vreten, terwijl ze normaal al in de ruststand ging en voor 12 uur al een keer gelegen had. Zou ze een vreetkick hebben net zoals zwangere vrouwen op het laatste moment ? Zou ik dan nu ook op de meest vreemde tijdstippen met ijsjes moeten aankomen bijvoorbeeld ? :D

Nog in ruststand vanmorgen, tis net een dikke pinda zo
Afbeelding

En we hebben tietenprogressie! Truus1957, ik denk dat je je scherm al bijna dicht moet klappen als er familie voorbij komt :j :D

Links gisteravond, rechts zonet. Now we are talking, dat begint er op te lijken. Ik kan nu ook mee doen met echte uiertjegroeifoto's :+

Afbeelding

Ik gok niet vandaag, eigenlijk hele weekend nog niet, ik denk aankomende week ergens ( Ze zal vast exact de maandag of dinsdag voor me uitzoeken, als het eigenlijk niet kan :o )
Voor volgend weekend wil ik gewoon een veulen, klaar