YvonneV schreef:Waarom heb je overdag het alarm niet om? Vrienden van mij waren er van overtuigd dat het veulen 's nachts zou komen want dat deed deze merrie altijd. twee weken gewaakt. 's middags rond drie uur ff boodschappen doen en toen werden ze gebeld. Kijken op de camera en toen lag het veulen er al naast.
Heb ik inmiddels wel, heb haar sinds vandaag ook op haar eigen weide gelaten met inloop naar de stal zonder dat de ruinen daar kunnen komen en halster met alarm om. Ik hoop dat ze zo iets meer rust kan pakken overdag, waardoor ze misschien snachts ook wat minder last heeft of het aandurft overdag te gaan bevallen. Ondanks weinig tot geen uier (vanmorgen wel dikke zucht) vertrouw ik het niet zo meer na die onrustige nachten.
Ik deed 'm overdag niet om omdat ik haar nog tussen de ruinen had staan en dat zijn bij tijd en wijle dikke hufters dus die mogen graag even halstertje-trek doen. Ook heb ik veel bomen en hagen in mijn land en omdat Kruimel zo jeukerig is, durfde ik het niet aan om haar tussen de bomen te laten met halster om, straks gesmoord door het halster bij het schuren.
Dus toen ze nog niet echt tekenen vertoonde en redelijk rustig was snachts durfde ik het wel aan overdag zonder alarm en met camera-toezicht op de wei. Ik heb 6 camera's op de wei en heb die op mijn werk gewoon op het 2e scherm open staan, dus ik kon haar de hele dag door in de gaten houden. Maar vanaf nu dus besloten om haar toch met alarm in haar eigen weide te zetten, en ik moet zeggen dat ik haar vandaag al een paar keer even heb zien staan rusten op stal. Dus wie weet brengt dat in de nacht ook wat meer rust waardoor ze zelf ook wat beter de bevalling in gaat.