Ja hoor, daar geniet ik zeker van. Dit was ook eigenlijk het plan en Veronia heeft dat boven verwachting goed opgepakt. 1 keer insemineren en drachtig, dat is perfect. Resulteert er wel in dat we een vroeg veulen (begin maart) mogen verwachten, dus hopelijk werkt het weer volgend jaar een beetje mee.
Ik heb nu al heel sterk het gevoel dat dit een hengstje gaat worden. Ben benieuwd of ik gelijk krijg! 43 dagen vandaag. Het embryo is nu een foetus met een lijfje, 4 beentjes en een hoofdje ter grootte van een olijf. Dat is al geen klompje cellen meer. Bijzonder hoe die ontwikkeling gaat he?
Eigenlijk vraagt dat om een foto natuurlijk. Elke x weken een foto van hoe zo'n foetus er nu uitziet. Ik heb zelf een verworpen veulentje gevonden bij een van mijn merries, een aantal jaren geleden. Zo groot als mijn hand. Duidelijk te zien dat het een merrieveulen was.
Ik ben benieuwd of je gelijk gaat krijgen met je gevoel .
Vandaag hebben we ons eerste kleine mijlpaaltje. Veronia is 50 dagen drachtig! Op naar de volgende 50. In de 10 dagen sinds mijn vorige plaatje heeft de ontwikkeling van het kleine spruitje (zo groot is hij/zij nu) niet stil gestaan:
Er begint al wat vorm aan te komen he? Er moet nu zelfs al wat verschil zijn tussen merrie en hengst.
Dank je Boompje en welkom Lukasje! Voorlopig heb ik nog niet zoveel nieuws te melden. Ze zit lekker in haar vel.. Alweer bijna 2 maanden onderweg, dat gaat mooi snel.
60 dagen drachtig vandaag, het veulen is nu zo groot als een, jawel, hamster . Die heeft nog wel een groeispurtje nodig zeg maar. Maar, een paar weken geleden was het nog een klompje cellen en nu al dit, met hoefjes en al
Ga je op 90 dagen ook laten scannen om te kijken of je het geslacht kan zien? Onze merrie wordt volgende week opnieuwd gescand en dan idd op 90 dagen nog een keer.
Gisteren heeft haar verzorgster (die ook op bokt zit, maar waarvan ik de boktnaam maar niet kan onthouden, maar ze leest wel mee, dus als ze hier nou ook eens even reageert hihi), haar even aan de longe gehad. Ze stuurde me daar een foto van en ik moet eerlijk zeggen.. ik vind haar nu alweer drachtig lijken qua model
Veroontje was gisteren voor het eerst sinds 2 jaar weer mee op pad en nu voor het eerst met haar verzorgster. Ze deed mee aan een clinic op de Landbouw beurs in Vlagtwedde ter promotie van het Groninger Paard. We hadden van te voren niet helemaal bedacht dat het zo'n grote en drukke happening zou zijn dus het was even slikken en hopen dat het goed zou komen toen we aankwamen, maar Veronia en haar amazone deden het super samen! Ik ben trots op beide.
Vandaag is ze alweer 70 dagen onderweg, nog maar een maand dan hebben we de eerste 100 dagen alweer gehad!
Wat een heerlijkheid zo'n koel in het hoofd paard. Die zelfs tijdens zo'n happening niet gek te krijgen is. Tis wel een hele mooie verschijning. Rond en gezond. Met een maand heb je bijna al 1/3 van de dracht gehad. Gaat hard.
Viel mij ook erg mee hoe ze dit oppakte! 1/3 dat klinkt al een heel eind he. Maar ik moet er niet aan denken dat er eerst nog een herfst en een winter moeten komen (ik hou niet van kou en nat weer haha).
AnneMarije leuk dat je ook reageert, je hebt haar heel netjes gereden zondag!