Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

floripori17

Re: Mini Rebel in de maak (juni 2021)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:48

Jaaaa lammetjessss *\o/*

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 14:05

hahaha Knolselder. Ja ik hoop voor jou mini's niet dat ze een lammetje hebben op de 240 dagen. :')

Ik denk dat het ergens bij mij dus heel erg snel gaat aangezien ik middenin m'n afstuderen zit... En die deadlines die volgen elkaar iets te snel op altijd. Altijd tijd te kort zeg maar. :=

Oke, hier nog niet officieel een lammetje. Maar die komt aankomend weekend dus.
Nu kunnen we nog even op deze teren. Ben benieuwd wanneer ze het duidelijker laat zien van de zijkant. Ook al is ze voor haar doen al erg rond vanaf de zijkant t.o.v. normaal. Ik begrijp dat het voor ieders ander oog maar weinig lijkt zo vanaf de zijkant. :+

Afbeelding

Afbeelding

Nog even ter vergelijking van waar we vandaan komen...

Afbeelding

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 23:32

Je ziet toch echt een bol buikje! Zeker met de vergelijking er onder!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 23:38

Vooral bij die draf foto zie je het echt wel hoor! :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:01

Ik vind haar pensie zo heel mooi!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:46

Ze heeft een heel knap bol merrie buikje. <3

En doet goed haar best op coupe de pleeborstel :#

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:25

Jaaa haar nieuwe coupe had ik nog niet eens gezien :')

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 00:20

8 maanden update *\%/*

Oke, even iets minder vrolijk dan ik had verwacht.... Kreeg gisteren namelijk een filmpje gestuurd waar ze echt suuuuuper kreupel liep. -O-
Zag op het filmpje al dat ze een dik achterbeen had op linksachter. Nu zijn de kuddes een beetje gemengd aangezien alle drachtige dames nu bij elkaar staan zodat alle veulentjes gezellig met elkaar kunnen spelen. Heel leuk! Maar Ellie is momenteel echt een enorme draak van een merrie naar andere paarden toe...

Nu heeft ze dus zelf een tik gehad op haar linker achterbeen praktisch op de pees. |o
Maar ondanks dat ze in draf nogal kreupel erop loopt, voelt ze zich toch nog enorm fit... Ze mocht naar de weide en besloot dus in volle galop van voor naar achteren te rennen. :evaw:

Voor het schoonmaken, koelen en stappen:
Afbeelding

Na het schoonmaken, koelen en stappen:
Afbeelding

Mijn brokkenpiloot maar even weer in de gaten houden....
Gelukkig zit ze echt goed in haar vel verder en is ze echt enorm aan het verharen!

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb trouwens ook even die coupe de pleeborstel onder handen genomen... Heb haar even gevraagd waarom ze al zo vroeg aan het solliciteren was, aangezien ze functie de komende 2 maanden sowieso nog niet vrijgegeven wordt... Ze vertelde me dat goed werk tijd nodig heeft, dus dat je nooit te vroeg kunt beginnen met de voorbereidingen. -O-

Als ze niet drachtig zou zijn dan ga ik voor de 2 maanden foto als conditie! Momenteel zou ze nu echt veul en veul te dik zijn. :')

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 02:49

Ellie zit goed strak in het pakkie :)

Leuk van de drachtige merries samen! Alleen minder van dat been inderdaad... Ziet er goed dik uit .. _-:( Glimt wel als een spiegel.. en een enthousiaste instelling kunnen wij alleen maar waarderen. _O-

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 08:35

Oeh wat zuur van dat been. Hopelijk alleen een oppervlakkig wondje en loopt ze snel weer goed :(:) .

Heerlijk zo'n bescheiden buikje, die heb je straks zo weer terug in conditie :D .

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 09:40

Hahahaha, ja ik dacht nog... Geef haar expres geen pijnstilling want misschien doet ze dan wat rustiger aan. Die vlieger ging niet op. :roll:

Maar we denken dan maar dat ze zich toch nog goed genoeg voelt en dat ze momenteel extra voorzichtig met zichzelf is door er (naast die galop) niet teveel op te steunen? Gelukkig liep ze in stap gewoon goed, dus hoop dat 't gewoon goed beurs is. En tja, meer rust dan nu kunnen we haar niet geven he.

Ja ze draagt van de zijkant echt super bescheiden! Bij haar zie je 't vooral aan de voorkant. Moet zeggen dat ik ook niet verwacht had dat ze het enorm zou gaan laten zien (doet ze al meer dan ik had verwacht eigenlijk). Ze is namelijk zo rank van zichzelf en normaal moeilijk dik te krijgen. Gelukkig gaat dat sinds de dracht wel goed.

Dat terug in conditie zal dit jaar nog niet van toepassing zijn. Ik laat haar dit jaar sowieso weer dekken! Als ze haar veulen heeft gehad laat ik haar nog eens checken door een dierenarts/chriropractor/osteopaat. Eens zien wat hij ervan vindt... Als ze dan vervolgens wel goed loopt en het werk wat op zou kunnen pakken dan weet ik dat voor 't jaar erop. Een jaar meer of minder maakt voor haar ook allemaal niet meer uit na 5 jaar revalideren en proberen....
En als dan blijkt dat ze toch niet meer goed gaat lopen dan is ze alsnog drachtig en is 't sowieso prima.

Ik hoop dat ze wel gewoon goed gaat lopen... Dit hoeft niet ohz, maar gewoon los bewegen en het vrijspringen. Wil haar toch nog erg graag ster proberen te krijgen. Gelukkig hoeft ze daarvoor niet per se ohz.
Laatst bijgewerkt door Selente op 02-03-21 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:59

Hopelijk is haar been snel weer de oude en was het "gewoon" alleen het wondje. :(:)

Arme pech Ellie.
Ze ziet er verder wel echt goed uit! Spiegeltje. <3

Ster zou wel heel mooi zijn. *\o/*

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:09

Ik volg mee! Knappe combi hooor <3

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:39

Ooohw domme knappe Ellie! Hoe is haar been nu?
Jeutje wat glimt ze _/-\o_

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:27

Hoe loopt ze nu?

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 14:28

Geen idee hoe de glimworm momenteel loopt. Ben doordeweeks erg druk met afstuderen en de andere paarden trainen. Dus ga er dit weekend weer naartoe.
Daarbij wil ik ook absoluut niet naar haar toe als ik al op de andere stal ben geweest. Even extra voorzichtig i.v.m. rhino.

Kans is klein, maar beter een keer te voorzichtig dan een keer te weinig....

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:01

Dat kan ik goed begrijpen ja. Hopelijk komend weekend vooruitgang bij haar.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:32

Ohw jah... Rhino is er ook nog... :(

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:21

BEllieee. *\o/*
Je moet nog een paar foto's delen. <3

Wat gaat het traag nu he. -O-
Al zal het voor jou minder traag voelen met het afstuderen haha.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:43

Je hebt het wel druk :wow: hoe hou je het allemaal vol _O-

Hopelijk is ze beter!

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 12:22

Het gaat wel de betere kant op gelukkig! Ze loopt nog lang niet rad, maar het been is duidelijk niet warm als ik haar uit stal haal, enkel een beetje op het wondje wat ik geen vreemde reactie vind.

De wond zelf is wel dicht, leek in eerste instantie vies te zijn maar kwam vooral door mest en stro wat erop zat. Nadat ik het met betadine had gewassen was het mooi schoon. De binnenzijde van 't been leek dikker dan de buitenzijde wat ik in eerste instantie wat vreemd vond, maar toen ik ging voelen liep de wond toch verder door dan ik in eerste instantie dacht (tot mijn vinger).

Afbeelding

Momenteel hoef ik haar zelf niet te stappen, zodra ik haar in de bak zet dan stapt ze zichzelf. Super handig voor het been, maar wat minder voor een standfoto als ik alleen ben... :')

Afbeelding

Quir bij mij voelt het inderdaad niet echt traag... Mijn planning zit zo vol dat ik eigenlijk geen tijd heb om na te denken! Het gaat pas lastig voor mij worden als de mini er is.... Om dan aan m'n afstuderen te zitten i.p.v. continu op stal. :')

Knolselder, ach niet veel drukker dan iemand met een fulltime baan en paarden ernaast hoor! Misschien wel wat meer kopzorgen. _O-

Oh ja, en zoals je ziet was de correctie van de 'coupe de pleeborstel' van korte duur... -O-

Edit -
Ze kan echt niks of niemand luchten momenteel behalve mensen.... Ik liep met een ander paard bij haar langs (eerste keer want er staat weer een paard terug dat ik gereden heb), daarna was ze super beledigd en was ze zelfs boos op mij. >;) Zelfs haar buurman mag niet bewegen, terwijl hij haar beste vriend was toen ze vorig jaar hier op stal kwam (en dus niet drachtig was)...

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:41

Hahahaha, ook al zo’n bitchface :')

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:11

Wat fijn dat haar been weer wat beter gaat!

Hoe durf je ook een ander paard aandacht te geven >;) . Haar baas, haar aandacht :=

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:11

Aaah ik kom hier ook volgen!
Gelukkig gaat het de betere kant op met der :j
Benieuwd wat hier uit komt hoor, spannend *\o/*

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:13

Haha, merries - heerlijk :P