Welk kleurtje krijgt Jessies veulen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinniie

Re: Welk kleurtje krijgt Jessies veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:09

Ooh amai kei goed!
Ben nu toch wel benieuwd aan het worden wat ze ervan gemaakt hebben

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 08:26

Ja echt he. Vertelde gisteren ook aan Wim en die kende de hengst van naam niet tot hij zag dat hij ne 74 had gelopen en welke trainer erop zat. Goeie keuze zei hij.

Begin het ook wel zeer spannend te vinden en ik moe :') vooral ook omdat ik de geboorte echt niet wil missen. Maar ze schiet niet echt op nu. :')

Afbeelding

Buikje lijkt terug puntiger te worden, dat wel.
Mooi maar koud weer vandaag. Ze geven wel paar dagen zonnig en droog dus ideaal weer zeker? Hint hint. <<)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:33

Ze wacht netjes tot 13 april. O:)

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:38

Zo hee een hele mooie score !
Nu hopen dat het veulen veel van de moves van paps weg heeft dan heb je een toppertje erbij.

Ik zag wel van het weekend een livestream voorbij komen van reining .
Ik heb af en toe gekeken, echt geweldig om te zien . Ook 1 valpartij gezien gelukkig goed afgelopen .

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 22:27

Net testje nog gedaan en die zit nog steeds zelfde aan de 7.5 dus we wachten nog af.
Vandaag men dierenarts op bezoek gehad. Hij heeft straks al meer slapeloze nachten dan ik. :j Arme man leeft altijd zo mee. Is ook een vriend aan huis geworden. Ken hem nu al 14 jaar en woont op 5 min hiervandaan.

Oh en is toch men topic maar deze wil ik toch nog eens met jullie delen.

Tis precies een echte aan het worden, ons lileke

Afbeelding

Je hebt zo van die trainers die echt het beste in jezelf en je paard bovenhalen.
Ook al stopke gedaan en voelde al zand langs me passeren en was nog maar in draf.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:42

Wat leuk Fotsy, dat ziet er super uit!

Nog even geduld dus met Jessie. De melk moet nog even slagroom worden en verf voor de witte voetjes is nog niet droog ;)

Heb je voor dit jaar nog fokplannen?

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 05:19

Lily <3 <3 <3 en natuurlijk Fotsy ;) , jullie gaan super vooruit!
En het ziet zo gemakkelijk uit bij Lily.

De melktest moet nog zakken , ik denk zelf niet meer voor deze week.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 13:42

Oh je geeft me hoop Joey :') nou ja Kristof is volgende week ganse week thuis en ik ben altijd vanaf half twee thuis dus ze blijft mooi onder toezicht dan.

13 april zal het komen. ;)

Begin het toch echt wel spannend te vinden. Ben zo benieuwd en kreeg van de eigenaresse van de hengst ook al berichtjes :D

Fokplannen oh ik zit met men handen in men haren.
Lily loopt zo goed dat ik haar toch niet ga laten dekken. Dat paard is zo klaar om verder doorgereden te worden. Die vindt echt alles leuk en zo slim. Zo oefende we dinsdag de roll back. 1 keer en de 2de keer deed ze al bijna een perfecte roll back. Nu ik nog mee in de draai zijn en dan komt dat wel goed. Dus die laten we leeg en blijven we werken.
Dan Jessie ja groot dilemma. Elena is van haar pony gevallen nadat ze er vandoor ging en die pony trapte nog eens lekker na. Gelukkig haar niet geraakt maar dit zijn dingen die ik niet tolereer. Bovendien wil ze er nu niet meer echt mee rijden. Dus zij gaat de verkoop in. Nu zijn we op zoek naar een klein quarterke dat goed gereden is waar elena mee aan de slag kan. Of we moeten Jessie dan toch terug in training zetten en inschakelen voor elena. Elena heeft haar al paar keer gereden en dat klikt wel en Jessie is echt heel braaf en geen wegloper.
Maar dan is het helaas stoppen met fokken of ik zoek me nog een fokmerrie of we rijden met Jessie tot Uinta goed is gereden ofzo en dan kunnen we terug beginnen met fokken.
Ik weet het even niet meer.

Hoop dat de tijd het wel zal uitwijzen.
Want tot hiertoe vind ik eigenlijk wel veel paarden die goed gereden zijn (heb best hoog budget) maar die zijn allemaal toch nog heel jong. Zoek ook iets meer richting pleasure.
Al moet ik zeggen dat paarden niet braver worden met ouder worden. Flo blijft ondanks haar leeftijd heel erg voorruit in het rijden. Heb er vorige week eens mee gereden.

Nou ja luxe probleem zeker :o

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:38

Oei Jammer van Elena en Lieske. Maar ik begrijp je om haar te verkopen. Eraf vallen is 1 maar ook nog natrappen dat is echt not done :n . Ze zal nu wel even schrik hebben om weer op n paardje te stappen of valt dat mee?

Ik zou zeggen doe de combi van Jessie en Elena een paar maanden uitproberen dan kun je altijd volgend jaar nog beslissen om haar te laten dekken. Dan heb je 1 jaartje geen veulentje. Of een nieuwe fokmerrie kopen als Lieske weg is want dan heb je weer plaats ;)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 14:49

Gelukkig op een paard kruipen, is niks. Schrik valt dus mee maar op lies wil ze niet meer. Elena was zelf wel heel hard geschrokken van haar reactie. Nou elena is er veel te braaf tegen maar ja liesje dit liesje dat. Ik had er zoveel geduld niet mee gehad.
Ja denk dat dat misschien de beste oplossing is. Eerst eens proberen wat dat geeft met Jessie en dan kunnen we nog zien en wie weet wat komt er nog uit de bus. Ze hoeft ook niet te rijden van mij want is ook allemaal lastiger maar ja kan ze ook niet tegenhouden he. Pfff kinderen en paarden.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:12

Ik kom uit een GEEN paardenfamilie. Ik was de enigste die iets met paarden had. Ik was ook elk weekend bij de boer te vinden waar ik op de haflingers mocht rijden.
Ik ben er god weet hoe vaak niet afgedonderd , alleen dat vertelde ik dan niet aan mijn ouders := .
Ik was daar kind aan huis, ik deed ook veel repareren of verven of paarden klaar maken als er mensen kwamen rijden.
Ik deed ook de stallen schoonmaken enz. En dat allemaal om dan gratis te kunnen rijden.

Als mijn moeder toen wist wat ik allemaal heb uitgespookt met en tussen de paarden :o .
Ik zou veel dingen never nooit niet nog eens doen :o

Fijn dat de schrik alleen maar bij Liesje is en niet voor andere paarden.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:13

Keuze is begrijpelijk maar wel lastig.
Toen ik mijn paard 2 maand terug nog had en hij heel lastig gedrag had twijfelde ik al omdat ik geen tijd meer had eigenlijk.
Toen hij plotsklaps na achteraf neer incidenten iemand van 14 met een zware hersenschudding het ziekenhuis in schopte was de maat vol en is hij ook verkocht.
Ik tolereer veel maar dat niet. Je moet er niet aan denken

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 18:49

Ja het is echt lastig maar we moeten van ons hart een steen maken want dit gedrag loopt uit de hand als je dit niet correct aanpakt en dat kan elena helaas niet.
Op zich wel erg leuke pony met het juiste kindje. Men verzorgsterke kan er alles mee maar die is heel correct en veel ouder.

Oh Joey zo was het bij mij ook precies. Geen paardenfamilie. Op vijf min fietsen woonde een handelaar en gans de vakantie ging ik helpen om gratis te kunnen rijden. Ben wel ook paar keer heel hard gevallen en toen zelfs maanden niet meer gereden maar het kriebelde veel te hard. Heb ook dingen gezien die ik niet wil dat elena ooit moet meemaken. Maar ja die slachtpaarden die dan gered werden van de slacht waren niet bepaald brave beestjes. Die man werkte in een slachthuis dus zat aan de bron. Gelukkig kan dit allemaal niet meer nu. Geenenkel paard op men hof kan of mag naar de slacht.

Ze wou vandaag nog eens gaan wandelen. Maar je ziet dat ze op sommige momenten echt dat vertrouwen niet kan geven als de pony het nodig heeft. Je kent dat he als je paard niet door de plas durft, zorgt de ruiter wel dat hij dat doet en dan is het ok. Dat kan elena dus echt nog niet. Lies heeft haar best gedaan en het is leuk geweest en elena heeft ervan geleerd maar hier stopt het dan.

Afbeelding

Begint saai te worden in men topic he.

Jessie doet ook niks nul komma nul vorderingen. Uier blijft zelfde niet meer niet minder. Ze maakt alle dagen een puinhoop van haar stal en ligt wel heel veel. Ja dus ik veel wakker.
Ze heeft ook soms slappere mest dan anders maar das al paar dagen ook zo. Buik blijft levendig tekeergaan.
Heb de indruk dat veulen al ingedaald ligt of hoe zeg je dat want zag deze nacht echt haar vulva en kont klappen incasseren.
We wachten af. Het komt als het klaar is.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:58

Ach wat jammer, die vervelende ervaring van Elena. Ik snap je keuze tot verkoop goed. Je wilt niet wachten tot het echt foute boel is. Misschien een gekke gedachte, maar je zegt dat Flo het nog zo fijn doet onder het zadel.. zou Elena daar niet op passen/kunnen? Daar zou ze best nog wat jaartjes op vooruit kunnen en t paardje heeft ervaring. Lisanne heeft ook een oude leermeester maar dat was echt een gouden keuze. Zij is ook niet zo zeker met het rijden en dat diertje geeft haar zoveel zelfvertrouwen.

Dan zou je Jessie terug kunnen laten dekken.

Dat je Lily eerst laat vind ik wijs. Dat komt nog wel, laat haar eerst maar lekker een beetje sporten. Doen wij ook met Veronia.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 21:17

Nee helaas Murosch is Flo echt niet meer geschikt om te rijden en ondanks haar leeftijd is die nog steeds zeer vooruit en ze loopt ook helemaal uit elkaar en zwalpt echt als ze draaft. Ze zakte zelfs paar keer door haar achterhand. Die achterhand stelt niks meer voor na drie veulens en ongetraind. Heb er onlangs nog eens mee gereden en amai ik herkende haar niet meer. Behalve dat je nog steeds in de rem moet gaan zitten. Bovendien is draf ook nooit haar goeie gang geweest en ze is eigenlijk best misgereden geweest door mij. Ja een eerste paard rij je beetje naar de zak zeggen ze. En idd nu leer ik heel veel andere en nieuwe oefeningen op nageeflijkheid enz dus Flo heeft dat nooit geleerd zo dus is geen optie meer.
Jessie is bovendien eigenlijk ook best klein maar 1m44 dus dat past al beter dan eentje van 1m52.

Allez we zien wel en tijd zal raad geven.

Elsa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:26

Hele gave ouders! Ik denk dat ik een gokje doe op een palomino merrie. :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 21:41

Oh leuk gokje en dat zegt men gevoel ook al van in het begin. :')

Madame stond zich net weer tegoed te doen met der kont aan de eetbak. Arme eetbak := duidelijk druk naar achter toe.
Uier pfff ik zie niks veranderen

Afbeelding

En testje ook nog steeds zelfde, was wel al doorgekleurd want blijkbaar was de foto die ik heb genomen heel wazig en donker. Dus nieuwe foto genomen maar ik zag dat ph nog steeds zelfde is.

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:57

Fotsy schreef:
13 april zal het komen. ;)

:D *\o/*

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 16:11

Zo en nu zag ik je ondetschrift en kom ook volgen nog. Nog beetje druk nu ;) , maar komt goed

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 16:38

Oh leuk welkom jobamara

En er zit schot in de zaak, eindelijk kleurde het niet meer zo snel en bleef toch duidelijk op een 7 staan dus we gaan de goeie kant op. :')

Afbeelding

Afbeelding

Nog paar dagen. Zal deze avond/nacht nog eens testen. Vocht komt er ook heel makkelijk uit.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:11

Ze is eindelijk weer op weg!
Vanaf volgende week word het weer warmer. :D

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:38

Ja ze mag niet morgen he :') :P

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 20:41

Mooie merrie, zo schoon!!!
Vanaf maandag beter weer dussss

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 22:00

Tinniie schreef:
Ja ze mag niet morgen he :') :P

>;) Samen met die van jou. }>

Ja morgen. *\%/* *\%/*

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 23:22

Gefeliciteerd *\o/* Marcella met je verjaardag

Hahaha neeeeee niet morgenmiddag en zeker niet samen met jade, morgenavond is wel ok he tinne. Baasjes zijn dan terug thuis. :')
heb dan wel een nieuwtje te vertellen. :o :D

Kon net niet testen, kwam niks en ze vond het niet zo leuk precies.
Gans stal was weer verbouwd jeetje zeg die kan er wat van.