Klopt, daarom vraag ik heel erg door en vallen er veel door de mand. Zekerheid zullen we nooit hebben, maar we zullen er alles aan doen. Als ze weg gaat dat ze naar een goed plekje gaat
Ah leuk toch lekker springen, bij zij verrichting moest hij het ook doen, dus hij kan het wel
AM_Horses
Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-19 23:40
Mer1980 schreef:
Ah leuk toch lekker springen, bij zij verrichting moest hij het ook doen, dus hij kan het wel
Klopt ja. Dat heb ik ook gedaan, met knikkende knieën
Ik wil het blijven doen voor de afwisseling. Ik krijg steeds meer vertrouwen en Formidable vind het super leuk!
AM_Horses
Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-19 18:15
Vandaag heeft Esmeralda me laten schrikken...
Zie ik ineens dit
Gelijk dierenarts erbij gehaald. Lijkt op uierontsteking! Ze had verhoging en super gevoelig op haar uier. Ze heeft koortsremmers en pijnstillers gehad. Net heb ik haar nog metacam gegeven. Duimen dat ze snel opknapt en anders laten we de dierenarts weer komen.
Iets voor 10 uur was de dierenarts er. Gekeken naar vloeistof wat uit uier kwam. Aan de voorkant doorzichtig, achterkant gelige prut. Wat dus echt aangeeft dat ze uierontsteking heeft. Om alles uit te sluiten ook een echo gemaakt. Wat ze heeft kunnen meten was de placenta 8mm dik en dat is goed, maar was lastig te meten omdat veulen erg druk was en er tegen aan drukte. Dus de meting is niet 100% betrouwbaar. Maar zag er veder vanaf echo goed uit! Ze moet nu 2 maal daags antibiotica 4 dagen lang en nog extra novacam gekregen. Ook moeten we 2 maal daags proberen het gele goedje eruit te melken en veel stappen. Voor nu afwachten en hopen dat het uier gaat slinken
Ik weet het niet bij Wild, kan ineens snel gaan... vorige keer had ze ook echt helemaal niks tot de dag dat ze ging bevallen. In de ochtend al meer uier, 12 uur harsjes in avond liep melk eruit. Dus ja het is afwachten, hoe ze het dit keer gaat doen en wanneer
Gaat al veel beter met Esmeralda. Geen koorts en uier was duidelijk minder. Kwam nog wel gele drap uit en uier voelt nog wat hard.