Wij verwachten een mini-Khaleesi!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Indi_Vito

Re: Wij verwachten een mini-Khaleesi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 23:11

Ach nee wat jammer :'( sterkte!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 00:29

Ah nee toch, heel veel sterkte. Gelukkig is Khaleesi in orde!

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 01:50

Ah nee, heel veel sterkte ermee!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 03:05

Ahhh wat rot zeg! Geen mini Khaleese in de wei.
Je keek er zo naar uit :(:) Sterkte!

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 03:06

Ach wat sneu, je had je er zo op verheugd! :(:)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 04:16

Bedankt voor alle lieve berichtjes.

Het veulen is al eerder in de dracht gestorven en het lichaam heeft dit opgenomen. Ze is later in de dracht nog wel drachtig gescant, maar hierna is het dood gegaan. Omdat we niets gevonden hebben na deze scan en omdat ze wel steeds dikker werd ( wat wil je met een hoop eten en zwangerschaps verlof ) wisten we dit niet. Laatst heb ik haar nog laten scannen omdat ik zo blijf twijfelen, en daarop was ze “drachtig”. Gister toch nog inwendig laten scannen en helaas toch niet. Ben er echt even kapot van.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 05:07

Wat raar dat ze dan vorige week nog wel als drachtig is gescand.
Nu dan maar flink trainen ivm haar overgewicht... Heel zuur hoor! -O-

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:08

ach lieve Maartje, wat vind ik dit erg voor jullie. Je keek er zo naar uit, een veulen van je lieve meisje was zo welkom. Helaas gebeuren zulke dingen, soms met reden, maar vaak ook zonder. Heel veel sterkte met deze tegenslag.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 15:43

Wat vreselijk verdrietig!
Heel veel sterkte, gelukkig is moeders wel oke! :(:)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 23:49

Wat vreselijk sneu, ik was er al bang voor.
Maar 26 juni heb je nog laten scannen van buitenaf, de merrie was toen al overtijd en dan mis je toch een heel veulen op de scan, hoe hebben ze dan zo zeker tegen jou kunnen zeggen dat ze hartstikke drachtig is als er helemaal geen veulen in zat, wat hebben ze dan aangezien voor het veulen want verschil in skelet van moeder en veulen zie je toch echt wel als je de scan op een hoogdrachtige merrie zet. Dit is wel een erg domme fout hoor ... ik hoop dan ook dat ze je wat gecompenseerd hebben of minstens excuus hebben aangeboden. Niet dat jou verdriet daar minder om zal zijn, maar je werd wel eerst helemaal gerustgesteld om vervolgens een week later in zo'n diep gat te vallen.... wat zal je je 'belazerd' voelen na al die tijd afwachten, dromen, nachten wakker door alarmen en dan blijkt er geen veulentje te komen... ik vind het echt heel naar voor je....
Wat ga je nu doen? Haar gelijk weer laten dekken?

Een veulentje wordt trouwens alleen opgenomen door het lichaam vroeg in de dracht als het nog een vruchtje is, niet laat in de dracht, later in de dracht wordt het verworpen, als het dan blijft zitten kan het inkapselen en verstenen of de merrie wordt heel ziek. Van het verwerpen hoef je niks te merken...het is niet heel vreemd als dat eens gemist wordt, vooral niet als ze dag en nacht buiten staan...
Erg naar allemaal in ieder geval.... gelukkig gaat het met de moeder goed, ze ziet er ook echt top uit op de foto's, heel erg veel sterkte... hoe gaat het nu met je?

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 10:20

Manda schreef:
Wat vreselijk sneu, ik was er al bang voor.
Maar 26 juni heb je nog laten scannen van buitenaf, de merrie was toen al overtijd en dan mis je toch een heel veulen op de scan, hoe hebben ze dan zo zeker tegen jou kunnen zeggen dat ze hartstikke drachtig is als er helemaal geen veulen in zat, wat hebben ze dan aangezien voor het veulen want verschil in skelet van moeder en veulen zie je toch echt wel als je de scan op een hoogdrachtige merrie zet. Dit is wel een erg domme fout hoor ... ik hoop dan ook dat ze je wat gecompenseerd hebben of minstens excuus hebben aangeboden. Niet dat jou verdriet daar minder om zal zijn, maar je werd wel eerst helemaal gerustgesteld om vervolgens een week later in zo'n diep gat te vallen.... wat zal je je 'belazerd' voelen na al die tijd afwachten, dromen, nachten wakker door alarmen en dan blijkt er geen veulentje te komen... ik vind het echt heel naar voor je....
Wat ga je nu doen? Haar gelijk weer laten dekken?

Een veulentje wordt trouwens alleen opgenomen door het lichaam vroeg in de dracht als het nog een vruchtje is, niet laat in de dracht, later in de dracht wordt het verworpen, als het dan blijft zitten kan het inkapselen en verstenen of de merrie wordt heel ziek. Van het verwerpen hoef je niks te merken...het is niet heel vreemd als dat eens gemist wordt, vooral niet als ze dag en nacht buiten staan...
Erg naar allemaal in ieder geval.... gelukkig gaat het met de moeder goed, ze ziet er ook echt top uit op de foto's, heel erg veel sterkte... hoe gaat het nu met je?

inderdaad echt heel bizar dat ze haar drachtig gescant hebben.
Maar sommige dierenartsen zijn gewoon echt su...ls hoor. Ik liet mijn merrie met 5 maanden inwendig scannen en ik wist ook 100% zeker dat ze drachtig was, nee ik kan niets vinden hoor want dit is de blaas, terwijl dat dus het veulen was. Dat zag ik als "leek" zelfs.
Bij een andere merrie zelfde verhaal, was 4 weken ongeveer en bleef ze ook maar over een blaas zeuren terwijl er toch heel duidelijk een vruchtje te zien was.
frustrerend zulke dingen, en zeker met zo'n valse hoop zoals bij Maartje onacceptabel vind ik.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 11:14

Hoe het ok gekomen is. Zuur is het echt. Al dat waken, al dat hopen en dromen en instellen op een leuk veulen. Hoe verdrietig ben je dan als toch waarheid wordt waar je al bang vor bent. Heel erg verdrietig. Wat overblijft is straks het enorme balen, maar de merrie heeft geen schuld. Soms gebeuren zulke dingen. Gewoon nogmaals proberen en dan hopen op een vldragen dracht en een pracht van een veulen. Het komt allemaal wel goed Maartje. Daar ben ik van overtuigt.
Soms gaan dingen zoals ze gaan. Hoe naar het ook allemaal is. Dus bij deze een grote virtuele knuffel. :(:)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 15:26

Super bedankt voor alle lieve berichten. Helaas maken mensen nu eenmaal ooit fouten. Ik ben dankbaar dat er niets met mijn meisje is, en ik mag haar nog een keer laten dekken :)

Vandaag zijn we lekker even samen in het bos gaan rijden. Het blijft gewoon stom, maar ik geniet elke dag van Khalies en dan blijf ik doen. Hopelijk mogen we ooit nog een kleintje van haar verwelkomen :)

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:36

zo is het meis, positief naar de toekomst kijken.