[VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:01

Hlíf betekent schild/bescherming/iets in die trant en Hjalta is de vrouwelijke vorm van Hjalti, iemand die van Shetland (eilanden) komt. Ken daarom een shet met die naam :D

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:22

Hier staan een hoop merrienamen met de H (en andere letters): http://home.arcor.de/fakur/en/names-f.html#H[/quote]
van Fenrir (nog niet helemaal handig met quote :o )

En op die site staan ook veel hengsten namen (misschien tref je nog een speciale ;) )

Wat een leuke up date ...
Stein vind ik ook geweldig <3
En een lieve pup

Groet Karin.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:35

daisyjazz schreef:
IK HEB JULLIE VOLGENDE WEEK ECHT IETS LEUKS TE VERTELLEN !!!!*probeert jullie allemaal heel nieuwsgierig te maken hihi* ~~}> ~~}> ~~}>

Oke oke, een hint;

......

Het heeft met paarden te maken O:) O:)

Ik gok dat jullie een nieuwe topper er bij krijgen

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 13:18

Aangezien ik van de week natuurlijk fanatiek aan het oefenen geslagen ben met mijn nieuwe camera (en nogsteeds lekker aan het stoeien met alle instellingen :roll: ) besloot ik ineens dat ik oogjes foto's wilde maken !

Dus zo gezegd zo gedaan en er zijn toch wel een paar leuke plaatjes uitgekomen. Oke ik vind ze niet allemaal super, zeker niet als je ze onder elkaar zet, maar ik moest even een topic vullen vond ik zelf. O:)

Halla staat er natuurlijk ook tussen dus hierbij de link naar het topic dat ik gemaakt heb :
[ITP] The Soul of the Icelandic Horse

Hopelijk vinden jullie ze een beetje leuk :o

Goudlokje1

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:08

Ik hou van oogfoto's.. En dat blauwe oogje was echt de kers op de taart!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 18:03

Wij wensen jullie alvast een vrolijk kerstfeest en een heel gelukkig nieuwjaar ! +:)+

Mooie lieve Halla <3
Afbeelding

Halla en Stein toen de liefde nog van 2 kanten kwam O:)
Afbeelding

Helaas kwam daar met al die drachtige merrie hormonen al snel verandering in..
Afbeelding

Stein pestkop :=
Afbeelding

Ze laat het nog redelijk over zich heenkomen onze prinses :o
Afbeelding

_O- Doei muts
Afbeelding

En als laatste moest Stein er zelf ook even aan geloven, ik denk dat Halla hem toen stiekem aan het uitlachen was ~~}>
Afbeelding

En ik stel jullie meteen voor aan Halla haar 2e vriend die nu tijdelijk even niet bij haar in de wei staat, al mist ze hem niet heel erg geloof ik := Dit is Sleipnir
Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:24

Wat een leuke foto's :D

Ken(de) een ijslander die Hatid (Hátíð) heette, dat was ook een merrie :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:27

Ahaha ik lig in een deuk om die serie foto's van die muts die eraf gehaald wordt :')

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:37

Gave foto's ! Zowel in t topic als hier :D
Spam voor al door :o

De ijsco's bij ons zijn zaterdag aan de beurt voor de foto. Ik heb mn nieuwe lens gister binnen canon EF 70-200mm 2.8f dus lekker lang in de weiland zitten hahah

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:36

Leuk, ik ga volgen! Erg mooie merrie en een hele knappe hengst!!

Die kerstmuts fotos _O-

Die 3e van onder ook echt, je ziet naar denken, zucht... :')

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 11:38

_KiMbErLeY_ schreef:
Leuk, ik ga volgen! Erg mooie merrie en een hele knappe hengst!!

Die kerstmuts fotos _O-

Die 3e van onder ook echt, je ziet naar denken, zucht... :')

Leuk dat je gaat volgen Kimberley ! Hihi jaa Halla liet het maar over zich heenkomen, net of ze alvast aan het oefenen was voor der veulentje, echt zo van; ik doe maar net of dit een veulen is... :')

Chasey schreef:
Ahaha ik lig in een deuk om die serie foto's van die muts die eraf gehaald wordt :')

Hihi ze zijn geniaal he :') Steinn nam ook nog een hapje van Halla haar ketting maar dat vond ze echt niet oke, toen keek ze echt even flink zuur want je komt natuurlijk niet zomaar aan de bling bling van deze prinses :+
Naaoommii schreef:
Gave foto's ! Zowel in t topic als hier :D
Spam voor al door :o

De ijsco's bij ons zijn zaterdag aan de beurt voor de foto. Ik heb mn nieuwe lens gister binnen canon EF 70-200mm 2.8f dus lekker lang in de weiland zitten hahah

Dankjewel ! :D Ik ben heel benieuwd naar jou foto's ;)

Solleke_Noah schreef:
Wat een leuke foto's :D

Ken(de) een ijslander die Hatid (Hátíð) heette, dat was ook een merrie :)

Dankjewel, ik zet hem op het lijsje ! Via PB heb ik ook een paar leuke namen gehad, dus ik heb inmiddels al een aardige lijst ! En dat lijstje van Fenrir is helemaal top ;) Nog bedankt ! +:)+

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:04

_O- geweldig die kerstmuts die er afgehaald wordt!

Rijtje met namen wordt steeds groter straks wordt het nog moeilijk kiezen......
En in die namenlijst van de Fakur vond ik de betekenis van mijn paardje, erg leuk!

Groet Karin.

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:12

Haha, Steinn heeft wel humor zeg! :D

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 16:22

Hihi jaa Steinn is echt geniaal gewoon. _O- Hij heeft echt gevoel voor humor idd :')

Ik heb vandaag een nieuwe mijlpaal bereikt ! Ik heb namelijk voor het eerst met een handpaard gereden, iets typisch IJslands dus dat moest ik natuurlijk ook proberen. Ik zal jullie even een verslag van de dag geven ;)

Halla kende dit trouwens al wel, maar de witte had dit ook nog nooit gedaan dus ik was best benieuwd hoe hij zou reageren, zeker omdat het een beetje een blijf van mijn lijf paard is :=

Afbeelding
Afbeelding

Halla had iets leuks verzonnen namelijk dat als we even stil stonden dat ze dan wel haar hoofd op de voorkant van mijn zadel kon leggen, en dan even wat kriebels kon ontvangen/eisen _O-
Dan krijg je dus zoiets:
Afbeelding
Afbeelding

Maar daarna kreeg Sleip toch ook nog even een kusje van haar omdat ze hem als hoofdsteun mocht gebruiken :+:
Afbeelding

Na het ritje was helaas die liefde snel over toen ze beide vonden dat ze als eerste hun koekje hoorde te krijgen..
Afbeelding
Afbeelding

Natuurlijk sluiten we het af met heeeel veeeel liefde <3 <3 2 blije eitjes
Afbeelding

Kortom ik ben super trots op mijn 2 fantastische paardjes :j <3

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 16:39

Allegra schreef:
Ik vind Hlíf mooi, of Hind, of Hjalta :D

Niet met een H, maar ik kwam laatst in WF serieus een paard tegen dat Pizza heet... Hoe verzin je het!

Er is ook een Pinkpop :))

IJslands is toch niet perse verplicht? Meer gewoonte dat iedereen dat doet?

HRINGIÐA en HRYÐJA vind ik ook leuk, geen idee wat het betekend :')

Staan er geen betekenissen van namen meer op tolt? :?

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 16:44

Skessa_ schreef:
Allegra schreef:

IJslands is toch niet perse verplicht? Meer gewoonte dat iedereen dat doet? :?

Tegenwoordig is het wel verplicht. het moet een naam zijn die in de worldfengur database staat of als je met iets origineels komt moet t goedgekeurd worden als zijnde ijslands!

over de achternamen is nog steeds discussie. maar waarschijnlijk moeten nederlands gefokte ijslanders verplicht een Nederlandse stalnaam krijgen!

goed bezig daisy! t zijn toppers!!!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:09

En als je dat niet doet krijg je geen stamboek papieren? :wow:
Het wordt steeds beter bij het NSIJP of niet dan :=

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 17:13

Jep wat Romy zegt klopt :j
Skessa_ schreef:
En als je dat niet doet krijg je geen stamboek papieren? :wow:
Het wordt steeds beter bij het NSIJP of niet dan :=

Daar komt het op neer, en ze zijn idd ook bezig om te regelen dat alle nieuwe stalnamen dan Nederlands moeten zijn. Dan krijg je dus een IJslandse voornaam met een Nederlandse achternaam... Dat vind ik dus nergens naar klinken.. Gelukkig is onze stalnaam al een hele poos geleden aangevraagd *\o/* Ons veulentje gaat de naam H.... frá Silfursandi dragen +:)+

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:18

Nou wat bijzonder weer. Als jij je paard Pietje Puk wil noemen moet je dat zelf weten lijkt me :=

Wat betekend jullie stalnaam Daisy? Fijn dat jullie dat in ieder geval al geregeld hebben!

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:20

Volgens mij komt t trouwens niet van t nsijp maar is t iets internationaals maar dat weet ik zo snel even nie zeker. stom is t wel :)

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 17:22

Skessa_ schreef:
Nou wat bijzonder weer. Als jij je paard Pietje Puk wil noemen moet je dat zelf weten lijkt me :=

Wat betekend jullie stalnaam Daisy? Fijn dat jullie dat in ieder geval al geregeld hebben!

Hihi jaa dat mag je ook doen, maar dan krijgt je Pietje Puk geen IJslands Paspoort :') En dat met die IJslandse voornamen komt idd niet van het NSIJP maar van de FEIF geloof ik, alleen die achternamen is wel initiatief van de NSIJP.

Onze stalnaam betekend; van het Zilveren Zand. Silfur is zilver en sandi is Zand ;) Ik ben er heel blij mee, het was best even zoeken naar iets wat nog niet bezet was. En ik wilde heel graag een makkelijk uit te spreken naam, dat is best gelukt vind ik zelf O:)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:27

Ahw oke, wat ontzettend stom. Stalnaam kan ik me nog iets bij voorstellen, want volgens mij is het in DL en Engeland bv ook dat ze daar stalnamen in eigen taal hebben.

Mooie naam en idd makkelijk uit te spreken!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:44

Skessa_ schreef:

Zelfs je kind mag je op IJsland niet zomaar Pietje Puk noemen, dus dat zullen ze wel doorgetrokken hebben naar de paarden. Mijn naam zou bijv. niet kunnen op IJsland omdat het op een e eindigt en dat mag/kan niet (omdat het niet juist te vervoegen is). Toen ik op IJsland werkte hadden ze er in het begin soms ook wat moeite mee, maar uiteindelijk toch mijn originele naam gebruikt, omdat varianten er op gewoonweg echt niet klinken (bij sommige buitenlandse namen veranderen ze e in een a, bijv.)
De IJslanders zijn nu eenmaal erg strikt qua taal, is ook wel wat voor te zeggen ergens.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 21:18

Fenrir schreef:
Skessa_ schreef:

Zelfs je kind mag je op IJsland niet zomaar Pietje Puk noemen, dus dat zullen ze wel doorgetrokken hebben naar de paarden. Mijn naam zou bijv. niet kunnen op IJsland omdat het op een e eindigt en dat mag/kan niet (omdat het niet juist te vervoegen is). Toen ik op IJsland werkte hadden ze er in het begin soms ook wat moeite mee, maar uiteindelijk toch mijn originele naam gebruikt, omdat varianten er op gewoonweg echt niet klinken (bij sommige buitenlandse namen veranderen ze e in een a, bijv.)
De IJslanders zijn nu eenmaal erg strikt qua taal, is ook wel wat voor te zeggen ergens.

IJslanders zijn een bijzonder volkje :j Met de IJslandse voornamen heb ik geen moeite, ik had mijn veulens toch wel IJslandse namen gegeven, zou het alleen zonde vinden als dat met die achternamen doorgaat. Ergens snap ik het ook wel, maar het klinkt gewoon niet; Sleipnir van de zonnehoeven ... Sleipnir frá Skidbakka 3 klinkt gewoon beter :') :') Het liefst willen ze dan wel dat je als stalnaam je woonplaatst of straat pakt dus dan zou ons veulen bv; Hlíf van Tilburg heten ofzo .. Opzich is dat op IJsland natuurlijk wel hetzelfde principe, de achternamen zijn vaak plaatsen of streken. Ik kan er gewoon niet aan wennen ofzo :P Gelukkig zijn wij veilig hihi

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 22:56

Oh, dat gedoe met die namen, nogal overtrokken hoor. Van mensen hier in de buurt ook een mooie voornaam afgewezen. Maar ach, ik noem ze toch zelden bij hun volledige naam, kwibus en essel is het in de praktijk. Jouw stalnaam is zeker goed gelukt!