Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 12:26

Haha ja het is echt niet ingewikkeld, ik ben ook niet heel handig met dat soort dingen.
Je vlecht inderdaad het uiteinde mee in de volgende, beetje kijken hoe strak je het doet. Ik had de laatste denk ik te strak waardoor het fout ging.

Gewoon een keer proberen en als het toch niet mooi is dan kan je de manen alsnog kortwieken :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 23:27

Hoewel ze zich normaal niet echt druk maken met oud en nieuw vond ik het dit jaar toch wel spannend met de dracht. Maar ik kreeg net de volgende foto van mijn stalgenootje die blik heeft op de paarden.

Afbeelding

Gaat dus prima. Dus bij deze wil ik alle lieve volgers hier in het topic graag alvast een gelukkig nieuwjaar wensen. Dat er maar mooie en gezonde veulentjes geboren mogen worden! :* +:)+

Jupinkle

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:28

Gelukkig Nieuwjaar!
Voor jou een speciaal jaar met zo'n veulentje in het vooruitzicht!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:32

Jij ook een gelukkig nieuwjaar :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 21:02

Bedankt Jupinkle en Icecrystal.

Zondag is het weer tijd voor een nieuwe buikfoto, maar op zondag zit ik bij mijn vriend en ben ik pas 's avonds op stal dus ik denk dat ik even een dagje vals speel en hem zaterdag al maak. Tot die tijd kan ik nog heerlijk lachen om filmpjes zoals deze:

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:54

Jij ook een gelukkig nieuw jaar met hopelijk een prachtig gezond veulentje over een paar maandjes!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 17:19

Nou ik zou vandaag toch even vals spelen... Kirs was het er denk ik niet helemaal mee eens dat ik de regels van buikfotografie overtrad :+
Ik werd echt met een tophumeur wakker toen ik naar buiten keek, want als je 120 km autorijden op de planning hebt staan in een auto zonder winterbanden dan ben je natuurlijk dolgelukkig als het buiten zo glad is dat je op straat kan schaatsen }:0 . Helaas doe je er natuurlijk weinig aan, dus eerst maar mijn vader (met stoere auto met winterbanden) lief aangekeken of hij niet spontaan heel veel zin had om de paarden even gedag te zeggen. Gelukkig was dat geen probleem, dus had ik zelfs assistentie tijdens het foto's maken en de eerste 20 auto-km's waren overbrugt. Eitje dus zou je zeggen.
Tja, dan kom je op stal en dan staan er 3 half verzopen pony's op elkaar gehoopt in de wei, gelukkig heb je er maar eentje nodig. Vies, nat, enigszins bevroren :brr: en alleen geïnteresseerd in eten: de ultieme eigenschappen van een succesvol fotomodel. Dus snel de staart uitgeborsteld zodat ik nog het idee had dat ik iets aan haar toonbaarheid had gedaan. Dan het halster om, naar de vaste plek glibberen en na het klaarzetten van Kirs heel voorzichtig achteruit snelwandelen zodat je niet met camera en al op je plaat gaat.
Helaas stonden de oren weer in de stand ik-wil-gewoon-eten-doe-niet-zo-moeilijk. Dus lieve vader gevraagd voor haar te gaan staan en even te zwaaien met zijn armen in de hoop dat ze 2 seconden haar oren naar voren zou doen. Wat ik in mijn hoofd had met het woord zwaaien: :wave:
Wat mijn vader vol overtuiging deed: mijn commando voor het steigeren {:} .
Kirsten's reactie (steigeren is sinds de dracht verboden omdat ik het zielig vind voor Nachtmerrie): =:) :):) :):) *\%/* *\%/* :):) :):) +:)+
Ikke: :o? *-:) :=
Resultaat: onthoofde Kirsten die nog net van de grond af komt met haar dikke pens..
Afbeelding

Nadat ik had aangegeven dat ik een kleine inschattingsfout had gemaakt en dat ik liever had dat er op een andere manier aandacht werd getrokken ging het proces verder redelijk normaal. Bij deze alvast een voorproefje van het extreem elegante beeld als Kirs me heel lief van de grond af komt halen (die doosjes die klikgeluiden maken zijn erg zwaar, mensen zakken dan spontaan door hun benen als ze die gebruiken).
Afbeelding

Ik hoop nog de 100 km richting mijn vriend te kunnen rijden, maar tot nu toe is het hier nog steeds een ijsbaan voor zover ik het in kan schatten. Gaat dat niet meer lukken dan zijn er morgen misschien toch nog nieuwe actuele buikfoto's omdat ik dan gewoon overdag thuis ben. We zullen zien..

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:29

_O- _O-

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:39

_O-

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:34

Hahaha je vader schrok wel zeker?

Wij zijn vandaag van Vaals naar Rotterdam geglibberd, het was echt chaos op de weg! In totaal langs 11 ongelukken gereden en een heeeeel lang stuk max 30 km/h kunnen rijden. Maar we zijn veilig aangekomen :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 19:53

LinSa: Mijn vader heeft twee jaar terug 6 weken lang de dagelijkse zorg van de paarden op zich genomen omdat ik tijdens het herstel van een operatie niet in de buurt van paarden mocht komen (heb ik al gezegd dat ik een hele lieve vader heb? :D ). Hij heeft voor mijn pony's nooit wat met paarden gedaan, maar kan ondertussen Kirs longeren, mijn Rarebier in bedwang houden,voeren en mesten haha. Dus die is wel wat gewend, hij vond het alleen maar grappig dus :') . Hij stond ook een meter of 5 van haar vandaan, dus op veilige afstand.
Gelukkig zijn jullie veilig aangekomen! Ik durfde het niet aan, dus morgen kijken of Kirs het overleeft om nog een keer gepest te worden met foto's maken.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 18:25

En het is weer tijd voor een buikfoto, als je gisteren nog niet genoeg gelachen hebt dan kan het vandaag nog. Dat Kirsten geen grote fan is van het buikfoto proces is ondertussen wel duidelijk. Twee dagen achter elkaar is natuurlijk echt te veel van het gekke.... Dus besloot ze over te gaan op een nieuwe techniek:

Afbeelding

Natuurlijk konden we het daar niet bij laten, dus hebben we door geploeterd tot we iets bruikbaars hadden. Bij deze de reeks, de buik lijkt wel te groeien ten koste van haar hals :+ Hoe dikker ze wordt hoe erger een propje het wordt haha.
Nog even een vraagje aan jullie voor we over gaan op de foto's. Ik ben zelf niet zo van de goklijstjes, maar als jullie dat leuk vinden kunnen we er wel eentje opzetten. Laat het maar weten ;) .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:59

Ik volg ook!

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:01

In het vooraanzicht is er echt duidelijk verschil!
Een goklijstje mag trouwens altijd voor mij :o

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 21:12

Gezellig JasmijnJoy!

Klopt Jupinkle, ze draagt heel erg in de breedte. Mag van mij wel blijven, denk/hoop dat ze dan makkelijker weer terug in model komt na de dracht :) . Top, ik wacht nog even op wat andere reacties en als de helft of meer het leuk vinden dan komt er een goklijstje +:)+

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:18

Oh wat een lieve vader heb jij zeg! Heerlijk als je een back-up hebt! :)

Je ziet nu goed verschil tussen de eerste foto en de laatste zeg! Ze draagt inderdaad heel erg in de breedte. Alhoewel ze nu nog steeds niet zo'n buik heeft als mijn welsh merrie (die is drachtig van flink wat hooi :D)

Ik ben niet zo van de gokjes, ik snap nooit zo goed wat daar nou de bedoeling van is :o

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:15

Ik had je foto al op facebook gezien, maar ze schiet echt in de breedte he!
Ben stiekem echt heel benieuwd wat voor moois ze aan het maken is

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:22

Wat een onwijs leuk overzicht Mooney! Je ziet duidelijk dat ze groeit.
Ik vind gokjes wel leuk :D . Toch altijd leuk als je gokje klopt maar je moet natuurlijk doen wat jij leuk vindt!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 21:01

@LinSa: Ja echt heel fijn zo'n back-up. Jouw merrie kan er inderdaad ook wat van, terwijl ze op de bovenlijn niet heel erg in overconditie lijkt op de foto's in je profiel. Is het ook niet deels wat anders? Op mijn oude werk hadden we ook een Fjord (ruin) met een enorme (onder)buik maar die had hij ook wanneer hij te schraal werd, die had volgens mij gewoon hele zwakke buikspieren. Mijn ruin is ook vrij rond van zichzelf, deels bouw en hij heeft snel wat gas in zijn darmen.

Meile: Ze wordt echt heel rond haha, ik ben ook heel benieuwd. Hoewel ik al best wat Pjotr kindjes heb gezien kan ik me echt geen voorstelling maken van onze Nachtmerrie, spannend!

Icecrystal: Dankje!

Tot nu toe dus 2 voor gokjes en 1 tegen. Ik vind het aan de ene kant wel leuk, ook omdat je dan een beetje in beeld hebt wie er allemaal mee gokt en leuk om te zien welke dingen er gegokt worden. Maar als lezer van topics vind ik het soms wat storend omdat er steeds gepost wordt in het topic zonder dat er nieuws is, dus daarom peil ik even bij jullie.

Gisteren had ik Kirsten even aan het werk gezet om de paddock weer even recht te trekken, blijkbaar het ultieme bed gecreëerd op die manier want vandaag lagen ze lekker met z'n drieën te pitten :') . Soms ben ik een beetje jaloers op ze haha.
Afbeelding

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:09

Gokjes zijn leuk !! Dan voel je je als lezer een beetje betrokken zegmaar, tenminste dat is mijn gevoel altijd ! :o Kan me ook wel voorstellen dat het af en toe vervelend is voor volgers als je denkt dat er een update is en dat er dan alleen een gokje geplaatst is maar ik lees er altijd gewoon overheen en ga verder :')

Mooi plekje heb je Mooney :j

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:23

Hier een meelezer tegen gokje, heeft voor mij geen toegevoegde waarde aan het topic en hoop bij het zien van een nieuw bericht altijd op een leuke update en niet een gokje ;)

Maar jou topic dus gewoon lekker doen wat je zelf wil :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 23:16

Dankje Daisyjazz! Ik ben er heel blij mee, ze staan hier echt heel fijn. Het bruine paardje (Noord Zweed) is van een vriendin, de vieze schimmel is mijn Arabiertje. Lekker kleinschalig en mijn stalbaas is echt een super tof mens.

Monster_tos bedankt dat je even uit de meelezer modus komt om het te melden. En een late maar welgemeende welkom!

Ik denk dat ik een goede middenweg heb gevonden nu. Ik vind het inderdaad een beetje zonde als het topic ondersneeuwt in korte reacties met gokjes, maar ik ben dol op statjes (en volgens mij half bokt met mij :') ) en betrokkenheid is ook leuk natuurlijk. Dus ik heb even een formuliertje opgezet waarin je kan gokken, eerste pagina is standaard geslacht - kleur - datum en wie wil kan daarna nog door met een pagina gekke gokjes :+ . Dan hebben we wel de gokjes (en die kan ik bijvoorbeeld na een update even onderaan in een lijstje zetten) en eventueel statjes als dat leuk gevonden wordt, maar dan hebben de gewone meelezers er minimaal last van.
Gokje doen <<) ? Klik op deze link:
https://goo.gl/forms/ndyF1KoEu9Y7SZZJ3
Als dit nu zo'n 'gouden middenweg' is die niemand blij maakt kan je het ook gewoon zeggen, dan gooi ik hem gewoon in de prullenbak :Y) .

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:24

Ingevuld! erg leuk bedacht

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:12

Oké, ik ben verliefd geworden op jouw Penny avonturen!
Ik volg mee!

FFDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:33

Ik volg ook mee! :D
Ziet er veelbelovend uit <3