3 Quarter/Paint veulentjes verwacht in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 19:45

Kan idd klopt, het hangt echt van de binnenkant af, hoe het binnenoor gekleurd is.
2 paarden die er uiterlijk hetzelfde uitzien qua aftekeningen daarvan is het perfect mogelijk dat de ene doof is en de andere gewoon kan horen...

En ja idd, identieke genetische klonen zien er dikwijls helemaal anders uit qua aftekeningen, raar maar waar :)
Aftekingen zouden vooral bepaald worden aan de hand van ligging in de baarmoeder heb ik eens ergens gelezen

Evelien__

Re: 3 Quarter/Paint veulentjes verwacht in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:50

Heb ik bedacht toen ik de kloon van Air Jordan Z zag. Bles "kwam wel overeen", maar ook de witte voeten waren anders, of hoger of lager, dus zelfs een kloon is nooit hetzelfde.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:00

Je hebt toch zo'n polo stal die het hele poloteam (muv de mensen) gekloond wil hebben.... al die hengstjes hebben andere aftekeningen... vond ik toen wel apart! Teven mijn verwachting in zeg maar (en geheel off-topic)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:13

Tinniie schreef:
Aftekingen zouden vooral bepaald worden aan de hand van ligging in de baarmoeder heb ik eens ergens gelezen

Kan wel (deels) kloppen. Waar het eigenlijk op neerkomt is dat tijdens de hele embryonale ontwikkeling genen worden aan- en uitgezet. In elke cel is het DNA hetzelfde natuurlijk, en op die manier weet een cel of die een niercel of huidcel moet zijn en waar weefsels moeten stoppen met groeien. Dat mechanisme bepaald dus ook in welke huidcellen de aanmaak van pigment is en in welke niet, wat voor aftekeningen zorgt. Dat aan- en uitzetten gebeurd vooral door de omgeving van de cel. Het kan zijn dat omliggende cellen stofjes uitscheiden die de cel vertellen wat het moet doen, maar die stofjes kunnen ook van moeders afkomen. Geloof best dat er aan de ene kant van de baarmoeder een hogere concentratie kan zijn van bepaalde stoffen (dichterbij eierstokken bijvoorbeeld) die op die manier invloed daarop hebben.

Goed tot zover de details in Jip en Janneke taal. Ik zit weer eens in een tentamen periode waarin ik dit soort dingen dus moet leren, dus vandaar dat ik hieraan moest denken. Op dit moment heb ik het over de embryonale ontwikkeling van de hersenen :+

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 21:31

eefj33 schreef:
Tinniie schreef:

Kan wel (deels) kloppen. Waar het eigenlijk op neerkomt is dat tijdens de hele embryonale ontwikkeling genen worden aan- en uitgezet. In elke cel is het DNA hetzelfde natuurlijk, en op die manier weet een cel of die een niercel of huidcel moet zijn en waar weefsels moeten stoppen met groeien. Dat mechanisme bepaald dus ook in welke huidcellen de aanmaak van pigment is en in welke niet, wat voor aftekeningen zorgt. Dat aan- en uitzetten gebeurd vooral door de omgeving van de cel. Het kan zijn dat omliggende cellen stofjes uitscheiden die de cel vertellen wat het moet doen, maar die stofjes kunnen ook van moeders afkomen. Geloof best dat er aan de ene kant van de baarmoeder een hogere concentratie kan zijn van bepaalde stoffen (dichterbij eierstokken bijvoorbeeld) die op die manier invloed daarop hebben.

Goed tot zover de details in Jip en Janneke taal. Ik zit weer eens in een tentamen periode waarin ik dit soort dingen dus moet leren, dus vandaar dat ik hieraan moest denken. Op dit moment heb ik het over de embryonale ontwikkeling van de hersenen :+

Love diergeneeskunde! Bedankt voor de uitleg :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 21:58

Ja inderdaad, kei interessant! :)

Dussss hopelijk hebben de babies van Jade en Satinka een goed plekje uitgezocht en krijgen ze mooie aftekeningen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:47

Studeer geen diergeneeskunde :D Mijn studie is een mix van celbiologie, biochemie en biotechnologie. Verdiep me nu een halfjaartje in de moleculaire mechanismen van de hersenen. Maargoed :P

Ik hoop het ook! Ben gek op mooie vlekjes :D

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 00:20

eefj33 schreef:
Studeer geen diergeneeskunde :D Mijn studie is een mix van celbiologie, biochemie en biotechnologie. Verdiep me nu een halfjaartje in de moleculaire mechanismen van de hersenen. Maargoed :P

Ik hoop het ook! Ben gek op mooie vlekjes :D

Haha oke, ik had het in diergeneeskunde gezien , embryologie daarmee :p

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 15:00

Sinds een paar dagen is niet Jade, maar Satinka baas op de wei :P
Echt raar, ze komen wel heel goed overeen, het is precies gewoon stilzwijgend gebeurd :D

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 16:07

Zo he Satinka laat er geen gras op groeien zeg.
Zolang het maar een stilzwijgend contract is dan is het toch ook oke +:)+ .

Is het normaal voor Jade dat ze al een beetje verandering aan haar uiers heeft, ze is dan al erg vroeg ermee.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 16:28

Ze is wel vrij vroeg.
Ben even gaan terugkijken en 2 jaar geleden begon ze op 280, vorig jaar 270 echt duidelijk, maar schreef ik rond 245 ook al dat ze stillaan begonnen leek te zijn... dus ze zit wel op schema voor weer een vroege baby denk ik :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 19:59

Stilzwijgend contract wat een topmerrie's

Oh jade al begonnen die gaat inderdaad weer een vroege baby afleveren.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:36

Ze was leuk <3 en het was gezellig! *\o/*

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 17:33

Jepjep <3
hopelijk verloopt alles nu verder zoals plan en komt er dus volgende zomer nog een droom-merrie bij :D

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:03

Gave hengst Tinne! Benieuwd wat daar uit komt rollen!
Ook erg benieuwd naar de veulens van 2017!
En voor Satinka volgend jaar Arany?

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 22:50

Ja inderdaad :D
Én als alles gaat volgens plan ook nog een heeeeele leuke 3e combinatie... maar dat hangt nog van een paar dingetjes af dus kan ik ook nog niet te veel van openbaar maken :D pas volgende zomer officieel en dan zou ze in principe ook al drachtig moeten zijn :P

Ik kan echt niet meer wachten, ik wil nu 2 maanden fastforwarden en dat het dan daarna maar snel zomer is :D :D ik ben echt kei enthousiast, Haha :):) *\%/*

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:52

Sowieso is een fast forward naar de zomer best Ok....;).
Maar je maakt ons ook heel nieuwsgierig!!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:05

Nu maak je me echt super nieuwsgierig :D , gemenerd :P.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:53

Voor mij mag het ook wat sneller gaan,zodat het weer snel zomer is.

Ik ben erg benieuwd naar de veulens van 2017 maar stiekem ben ik nog meer benieuwder welke veulentjes in 2018 gaan komen.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 13:34

:):)

Ja ik ben ook zoooo benieuwd naar de komende 6 veulens :P
Wat heb ik toch mooie paardjes......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Crome wilde niet niet op de foto :P)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 11:18

Afbeelding

:D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:21

:') :') _O- ik kom niet meer bij, heb die foto ook opgeslaan voor geval Kristof hier begint te zagen ;)

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:41

Ha ha geweldig dit. _O-

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 13:15

Ja en echt toepasselijk hier, maar nu is het Jef met wilde plannen, misschien moet ik binnenkort weer de topictitel laten aanpassen :P

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:19

Hahahaha _O- ben benieuwd :P