Zes shetlandveulentjes in de maak.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 09:32

Sjirkje; niet zulke duidelijke foto's, maar toch. Ze heeft normaal zo'n mooie bovenlijn, maar dat zwangerschap je lichaam verandert is wel duidelijk :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kleine meid is de boel weer aan het inspecteren; handjes op de rug, want zo doet opa dat ook altijd :D
Afbeelding

Sonneke ook even een kappersbeurt gegeven, miss hair.
Afbeelding

Weet iemand nog leuke friese namen met een K?

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:43

Nou jullie hebben echt kwijl-merries hoor (om het maar even in bepaalde termen te houden :+ ) echt prachtige dieren, mooie fijngesneden hoofdjes en wat een behang! Dat zou mij bijna weer in overweging nemen er een mooie Shetlandmerrie bij aan te schaffen haha! Ik ben ooit begonnen met Shetlanders maar nadat ik de ASPC's heb ontdekt was ik verkocht.

En je dochtertje, te schattig gewoon met die handjes op de rug! <3

L0veMyHorse

Re: Zes shetlandveulentjes in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:29

Wat zijn het toch knapperds met die lange manen! Schattig dat je dochtertje opa na doet <3

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:42

Wat zijn jullie Shetlanders toch vreselijk knap! Dat lange volle behang ook, dat wil ik ook wel! Maar wij redden dat helaas niet met een zomereczemer.
Schattig zo met je dochter, leuk ook dat het zo klikt met Kr8patser. :)

Friese namen weet ik niet echt, maar deze ken ik wel:
Kaay, Kempe en Kanne voor een hengst
Kike, Kinke en Kunne /Kunske voor een merrie

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:33

Ik vind Katootje of Katoo wel leuk voor een merrie :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:16

Maken we er Kinky van :') _O-

Maar wat een toffe foto's weer.
Silvy doet het zo leuk haha echt geweldig. En idd gewoon opa na doen, dan komt het wel goed. ;)

Jaja beetje te rustig, die kennen we al arian. :P
Succes vannacht :D

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:23

Geen klassieke Friese naam maar een geinige, Krekwokwoe. Net wat ik wou (beetje verbrasterd). :)
Anders kom ik niet verder kan Karst of Klaske.
Stille meelezer die nu weer onder haar steen terug kruipt.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:06

Geweldig zo die foto's met je meiden. Heerlijk zo voor ze lijkt me.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 07:43

Wat een heerlijke foto's.

Kr8patser vind ik helemaal leuk. Ik smelt ook altijd als ik mijn dochtee van 3 bezig zie met haar Mil de "woeste" hengst.

Over je vraag. De pony in mijn onderschrift is arty hij heeft geen knieafwijking en is 100% shet. Mil van mij die nog hengst is een mix met een minipaardje. Nu bijna 2 jaar geleden is na een patella fixatie (knie uit de kom niet op slot). Dmv foto's aangetoont dat hik dus rechtsachter een afwijking aan zij knie heeft. Hij liep altijd apart met dat been en staat als sinds zijn 2 e op ijzers. Dat is zijn mazzel geweest waatdoor hij geen slijtage heeft gekrgen. Mennen door mul zand die ik niet meer maar gewoon lans de weg. Een gouden pony met een zeer groot hart :j
Had wel oot graag een veulem van hem gewild. Dat ik nog een nakomeling van hem had maar nu ik dit weet van zij knie (en ppid) zal ik dat nooit meer doen. (Nu vind ik het jammer dat ik arty op zijn 4e heb laten castreren := )

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 07:59

-O- , he jammer! Schoonpa mag met handjes op de rug de honneurs waarnemen vandaag las ik :D

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 08:03

Dank je Tosadog :o Het zijn zulke verschillende soorten pony's (bij jou dan paardjes) en toch zie je dan bij elkaar echt nog wel dieren waarvan je denkt 'hebben hebben hebben'. Alleen maar mooi toch? Wij letten inderdaad op mooie voorhand met veel behang, maar ook op lengte in de achterhand, mooie lange kruizen. Daar ontbreekt het nog weleens wat aan bij de shetten. Waar let je vooral op bij jouw ras? Je moet eigenlijk op een foto niet door hebben dat je naar een kleintje zit te kijken toch? Bij jullie valt die lange hals altijd zo mooi op.
Dank je Kashmino. Toevallig had ik Kempe ook al op mijn lijstje voor een hengst.
GoLizz, inderdaad leuke namen. Pony van mijn vriendin wordt al zo genoemd, dus in dat geval is het misschien wat minder leuk.
Yunomi, jij hebt mijn smaak namen! Klaske had ik inderdaad ook, en is een grote kanshebber voor een merrie. Ook al gaat die ongetwijfeld redelijk veel voorkomen (wat ik altijd probeer te voorkomen, hihi). Krekwakwou (iets anders geschreven) had ik dus ook al op mijn lijstje, en had niet verwacht dat daar iemand zo mee aan zou komen. Toeval wil dat het huisje waarin ik geboren ben ook zo heette, dus dubbele betekenis.
Nou hè Jess? Na Bonneke durf ik niet meer te roepen dat ze nog even wachten, of dat het vannacht wel komt :P Maar vannacht geen alarm gehad, dus toch rustig nachtje.
Och Nuscaniels, mooier kan bijna niet toch? Heb nog ergens een hele lieve foto van 2 jaar geleden toen Lynne haar eerste veulen geboren zag worden. Heel bijzonder, die grote ogen van dat meiske. En dan pas door hebben dat ze een veulen zag toen het begon te bewegen en hinniken :+ We krijgen dit jaar sowieso veel jong spul: konijntjes, lammetjes en kuikentjes hebben we al, maar er komen ook nog geitjes. Net een kinderboerderij :))

Nou ja, nog rustig hier. Sjirkje blijft rustig, hars blijft ook aanwezig, maar geen joekels van druppels. Moet zo weg, en mijn schoonvader hoopt inderdaad zo hard dat het dan geboren gaat worden als ik er niet ben. Met de handjes op de rug ja, haha. Ik hoop het voor hem ook, maar eigenlijk hoop ik dat ze het doet als Lynne erbij is. Dit is een beetje 'haar' pony, dus zou prachtig zijn als zij het ziet. Laat maar komen! Ook de verraderlijke Candora werkt aan een ienieminie-uiertje, en dan is het bij haar oppassen geblazen. Die is heeeel stout qua tekenen :D

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:06

Ik ken die naam Krekwokwoe ook van een huis, onze overbuurvrouw. :')

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 08:07

Haha, vandaar! Grappig, komt dus wel geregeld voor.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 08:06

Afbeelding

Mmm bijna een speelkameraadje voor Kr8patser, mits gezond natuurlijk. Zeker als je haar zo aan de wandel ziet door het weiland. Spannend!

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:15

Ooooh spannend! (Ik wil een privé-vliegtuig, dan land ik zo bij je in de wei om mee te kijken :)) )

Succes!!!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 08:29

Jaaaa, als ik er eentje had, liet ik je even oppikken hoor! :D Jammer dat we zo ver van elkaar wonen, anders kwam je maar mooi een dagje hier...

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:23

Spannend.......

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:24

Arianne schreef:
Jaaaa, als ik er eentje had, liet ik je even oppikken hoor! :D Jammer dat we zo ver van elkaar wonen, anders kwam je maar mooi een dagje hier...

Ben nu vast te laat als ik in de auto stap! _O-
Of Sjirkje wacht vrolijk nog tot morgenvroeg.. O:)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:33

Succes!!! Leuk dochters thuis, vast nu al hyper!!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 09:34

Denk dat je het nog zou redden Petra, maar beloof niets :D En als ze wacht tot vannacht: logeerbed is aanwezig :P
Valt nog mee Jobamara. Maar schoenen zijn al aan zodat ze zo naar buiten kunnen rennen hihi

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 09:47

12 minuten later: oh nee, je redt het toch niet :')
Afbeelding

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:09

Gefeliciteerd!!
Wat leuk voor je dochter dat ze er bij kon zijn!!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:16

*\o/* *\o/* *\o/* Snellllll. Proficiat, dochters genoten dus! Wat is het?

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:22

Gefeliciteerd! *\o/* Leuk dat je dochters erbij waren! Zo gaat het wel erg snel!
Nu moet ik zeker eens langskomen hè <<)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 10:22

Ging supersnel. Alarm kwam, jassen aan en bij de wei het front er al uit. Maar ze vonden het natuurlijk prachtig. Eerste kusjes al uitgedeeld.

Weer een hengst. Bij deze merrie vind ik het prima; hoop meer op merries bij andere dames :D