Floris BS (v. Negro) x Zilvana (v. Jazz) - 05/2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Floris BS (v. Negro) x Zilvana (v. Jazz) - 05/2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 17:19

Ze wordt morgen geinsemineerd met Guardian! Volgend jaar toto. :)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:10

Wat een stuiterbal hahah en moeders voedt haar kind goed op. Scheelt jou weer :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 01:18

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

<3

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 06:10

Knap!! Hij weet zijn benen goed te gebruiken zeg :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 11:09

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 22:09

Afbeelding

Knap hengstenkind. <3

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:13

Knappert <3

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:18

<3 benieuwd hoe hij uitgroeit

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 22:59

gett schreef:
<3 benieuwd hoe hij uitgroeit

Ik ook echt! Zie zo veel Negro in hem en toch ook de beweging van moeders (vooral haar stap en haar houding), maar kracht ook weer van Negro/Ferro. Hele goede motor van achteruit en gaat al netjes "zitten", ondanks dat ie nu best wel overbouwd staat.

Afbeelding
Zo dus! <3

Galop is ook goed, maar nu nog meer rennen, sprinten, springen, bokken en gek doen hahaha.
Stap is heeeel goed, nu al net zo ruim als moeders! :wow:

Maar goed dat gaat de komende weken, maanden en jaren toch nog veel veranderen.

Hij heeft ook heel veel bot en (spier) massa, maar wel genoeg jeugd. Nu ook nog heel veel veer en souplesse, hoop dat hij dat blijft houden (klein beetje bang voor, omdat hij nu al zoveel massa heeft, misschien voor t functionele zelfs wat teveel, maar ook dat gaat nog veel veranderen komende weken, maanden en jaren. Oh en hij krijgt vette slagroom van Zil! := ). Verder hoop ik dus dat ie genoeg souplesse van Jazz meekrijgt als ie straks een 3-jarige hengst is.

Karakter is ook goed, heel nieuwsgierig, niet kijkerig, genoeg actie erin (alles behalve lui, flegmatiek of traag oid), maar wel af en toe wat terug houdend naar mensen (komt, helaas, doordat er de eerste dagen te weinig met m gedaan is. Aangezien ik toen zelf in t ziekenhuis lag). Maar dat laatste zal vast ook snel beter worden. :)

Hoop zo dat hij zich fijn gaat ontwikkelen en stiekem droom ik al van mijn witte "Valegro", hahaha. Grapje natuurlijk, maar denk dat ik er straks wel een fijn sport/dressuur paard aan ga hebben. Als ie z'n gekke sprongen straks maar niet onder t zadel gaat doen. :D

Ach ik ben gewoon echt verliefd op mijn lieve knappe hengstenkind, al loopt ie straks als een kromme hoepel, zal m toch wel heel leuk blijven vinden. Hoop gewoon dat ik straks met hem weer terug op mijn oude niveau kan komen en liefst hoger richting midden tour. In ieder geval weer terug in de wedstrijd ring! :j

Sorry, zal m'n mond maar weer eens houden. :x
Blijf maar door ratelen over meneer Livano...

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 23:02

ik vind hem echt helemaal fantastisch! lekker foto's blijven posten, heerlijk om naar te kijken. Je merrie is trouwens ook een plaatje!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 23:05

Haha vind je post juist heerlijk om te lezen. Het is duidelijk dat je helemaal weg van hem bent.

Enn uhh je onderschrift: If you can Dream it. You van do it!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 06:10

De kwaliteiten die hij nu heeft verdwijnen niet zomaar als hij ouder wordt. Daar zou ik mij geen zorgen over maken. Die massa komt ook goed. Ik heb al heel wat Florisjes gezien, en ze gaan als jaarling allemaal de lengte in. Dan vouwen ze plots uit. Echte naarlingen om te zien, maar dat is alleen maar gunstig voor de ontwikkeling.

Vergeet niet dat er via paps (Floris ) een lijn achter zit met grootramig merries die goed kunnen lopen. Zijn moeder haalde voor de stap 75, de draf 85 en de galop 80 punten.

Ik weet dat Floris bij lang niet iedereen even bekend is. Maar echt, hij fokt tot nu toe gewoon goed. En dat is ook bij dit veulen weer te zien. Natuurlijk doet moeders ook een duit in het zakje maar maak je geen zorgen over dat de kwaliteit straks weg zou zijn.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:35

Heerlijk om te lezen hoe gek je van hem bent :) Spam maar lekker door, vind het een heerlijk mannetje :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:55

Met deze combinatie moet je ook geen scharminkeltje verwachten :D je hebt straks wel een flinke spierbundel onder je kont, maar daar is niets mis mee. Je komt dan ook echt met een paard de ring in!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 09:59

SophievdV schreef:
De kwaliteiten die hij nu heeft verdwijnen niet zomaar als hij ouder wordt. Daar zou ik mij geen zorgen over maken. Die massa komt ook goed. Ik heb al heel wat Florisjes gezien, en ze gaan als jaarling allemaal de lengte in. Dan vouwen ze plots uit. Echte naarlingen om te zien, maar dat is alleen maar gunstig voor de ontwikkeling.

Vergeet niet dat er via paps (Floris ) een lijn achter zit met grootramig merries die goed kunnen lopen. Zijn moeder haalde voor de stap 75, de draf 85 en de galop 80 punten.

Ik weet dat Floris bij lang niet iedereen even bekend is. Maar echt, hij fokt tot nu toe gewoon goed. En dat is ook bij dit veulen weer te zien. Natuurlijk doet moeders ook een duit in het zakje maar maak je geen zorgen over dat de kwaliteit straks weg zou zijn.

Ja dat is natuurlijk ook zo, hopelijk houdt hij zijn lossigheid en souplesse én mooie massa. Nu overigens krijgt hij ook slagroom van moeders. :=
Ik geloof ook niet dat hij straks niet meer kan lopen hoor, maar vanwege zijn massa misschien wat souplesse gaat missen. Maar misschien valt dat ook wel weer heel erg mee.

Natuurlijk heeft Floris ook een moeder en Liv zelf ook natuurlijk, maar zie gewoon heel erg veel Negro in hem (ben ik overigens niet de enige in). Jazz bijvoorbeeld veel en veel minder. Floris zelf ken ik wat minder goed, dus voor mij zelf wat minder vergelijking. Heb ook niet t idee dat Floris nou een hengst is met enorm veel massa, wel massa maar niet heel zwaar. Begrijp je wat ik bedoel? Zijn karakter vererfd ie in ieder geval goed, want wat een heerlijk dier is Livano. Iets wat terug houdend omdat de eerste dagen er weinig mee gedaan is (ik lag zelf toen in t ziekenhuis), maar nu begint hij je wel al echt op te zoeken. Nog wel voorzichtig, maar dat mag. Liever dan zo'n hondsbrutaal ding.

Heb je de moeder van Floris nog?

Waar zitten jullie eigenlijk ergens, zou Floris heel graag eens willen zien en gewoon "meemaken" op stal (en zijn moeder als die nog in jullie bezit is eigenlijk ook heel graag).

Ben in ieder geval heel blij met dit veulen, ook veel beter dan ik verwacht had. Ben ook enorm benieuwd wat hij gaat doen straks als 3-jarige, maar vooral ook zijn half broers en zussen volgend jaar!

Dit jaar wordt de merrie gedekt met Guardian S, twijfel sterk om haar uiteindelijk weer terug te dekken. Enige twijfel die ik heb is qua fokkerij. Wil t kwpn wel een hengst in de Gelderse richting met een Jazz moeder en willen ze in de dressuur richting wel een hengst met Gelderse vader?

Voor de sport maakt t niets uit natuurlijk, maar wil me naast de sport ook echt op de fokkerij richten. Ik kan dan ook geen antwoord vinden op deze twijfel...

Filmpje van hem gisteren op dr wei:
https://www.facebook.com/alice.huisman. ... 7061874360

Afbeelding
Dat halsje van m ook. <3
Hij doet ook aan lipworstelen.

Afbeelding

Let niet op de kale plek op m'n kop. :=

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:07

Niet dat ik er verstand van heb, maar als ik naar mezelf kijk, vindt ik het juist een super combinatie en zou ik zeker interesse hebben als in een paard zoek. Floris ben ik fan van, dankzij hem vindt ik Gelderse paarden een stuk leuker. Ben meer van de luxe dressuur paarden en denk dat die van jou het juist geweldig zou doen in de dressuur ring.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 17:22

Voor sport en/of eventuele verkoop ben ik ook absoluut niet bang voor deze combinatie. Het is echt puur papier technisch gezien. Dus voor de fokkerij.

Jazz is bij het Gelderse paard niet heel welkom (wat ik enigszins kan begrijpen) en Gelderse paarden zijn bij de dressuur fokkerij niet zo welkom (wat ik minder goed begrijp, omdat t Gelderse paard naar mijn idee een goede invloed en inbreng kan hebben op de dressuur fokkerij, denk aan voldoende bot/massa en karakter).

Liv heb ik nu ingeschreven als dressuurpaard, naar mijn mening is hij ook meer dressuur paard dan Gelders (simpel gezegd, dichtbij zo'n 75% dressuur/rijpaard gefokt). Sowieso gaat hij mijn sport paard worden en wil ik hem uit gaan brengen tot op hoger niveau (waardoor Zilvana sowieso haar eerste punt voor prestatie kan krijgen). Verder wil ik ook met Livano naar de keuring, ofwel hengstenkeuring in Zweden ofwel gewone stamboek keuring bij t kwpn (voor ster). Dit voor een punt voor het preferent predikaat voor Zilvana.

Haar hoop ik namelijk elite sport preferent prestatie te krijgen uiteindelijk. Elite sport zal ze komende winter worden als alles mee zit, anders volgende winter. Daarbij zullen sowieso haar eerste drie/vier nakomelingen gehouden worden die en mee naar de keuring gaan en uitgebracht worden in sport, merries dan wel hengsten (hengsten/ruinen dan eventueel voor de verkoop, merrie voor verder in te zetten voor de fokkerij zodra ze elite sport is). Al hoop ik dus ook eens een fijne merrie te fokken om zo mijn "eigen" lijntje op te gaan zetten met Zil als stammoeder. Voor mij zijn predicaten én sport dan ook best wel van belang en gaan dus zelfs met onze paarden vanuit Zweden straks naar de Nederlandse keuringen...

Grootste droom blijft om zelf een goedgekeurde hengst te fokken, waarvoor papier dus best belangrijk is. Vandaar dus mijn twijfels. Want dit veulen is echt heel goed gelukt, steekt heel goed in elkaar en kan ook nog eens heel goed lopen.

Hopelijk volgend jaar in ieder geval veulen van Guardian, heel benieuwd hoe die het gaat doen en wat er uit komt vallen.

------------------

Maarrr Livano was gisteren precies een maand oud! Vanochtend wat foto's proberen te maken, maar t was erg slecht weer helaas. Wel aantal redelijk gelukt, ondanks pas derde keer foto's maken van paarden met mijn nog nieuwe camera. *D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3 <3

Ze staan nu sinds vandaag (eerst stond ze alleen met de andere schimmel merrie en haar veulen op de wei) lekker met 4 merries en 4 hengst veulentjes op een heeeele grote wei! Heerlijk.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:03

TS: Ik snap je volkomen, ik zou zelf Floris ook niet gauw gekozen hebben, maar gelukkig is de hengst zelf gaaf en mag je ook wel blij zijn met een hengstveulen, deze is qua papier wellicht niet het meest interessant als dekhengst (wellicht later als hij blijkt echt goed te presteren), maar qua karakter of als sportpaard natuurlijk wel top voor zover je dat nu al kan beoordelen natuurlijk.

Ik ga ook zeker volgen betreffende het veulen voor volgend jaar.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 18:13

Mer1980 schreef:
TS: Ik snap je volkomen, ik zou zelf Floris ook niet gauw gekozen hebben, maar gelukkig is de hengst zelf gaaf en mag je ook wel blij zijn met een hengstveulen, deze is qua papier wellicht niet het meest interessant als dekhengst (wellicht later als hij blijkt echt goed te presteren), maar qua karakter of als sportpaard natuurlijk wel top voor zover je dat nu al kan beoordelen natuurlijk.

Ik ga ook zeker volgen betreffende het veulen voor volgend jaar.

Dat is t inderdaad precies! Niettemin is en blijft dit een heel goed en fijn veulen. :j

Leuk! Hopelijk is ze nu drachtig van Guardian S! Nu op stal wat veulens van hem en die zijn echt heel fijn al! Steken allemaal goed in elkaar, super karakter en heel goed lopen! Heb er vertrouwen in.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:19

Quir je bent hier in Friesland altijd welkom om Floris te komen bekijken :) We zitten in de buurt van Drachten.

Livano ziet er overigens weer super uit! Met die prachtige bruine kleur is het bijna jammer dat hij schimmel wordt. Hoewel ik een mooie blauwschimmel ook zeker kan waarderen.