friesiszwart schreef:spannen hoor deze eerste veulentjes komen al vroeg. Waarom de keuze voor een bevalling als de winter zeg maar nog zou moeten komen?
Vanaf april begint hier het wedstrijdseizoen met de mini's en ben ik veel weekenden van huis. Dan heb ik liever geen hoogdrachtige merries meer staan en de oppas ook niet. Dit jaar wordt het dus een beetje spannend met PG en Dynamic 
De veulens kunnen hier ook direct de wei op in de winter dus dat is geen probleem. En ze kunnen lekker lang bij de moeder blijven lopen en toch voor het najaar afgespeend worden.
kayaxtg schreef:weet niet of het al gezegd is maar waarom heb je ze met dat patroon geschoren?
Ze hebben tot vorige maand 24/7 buiten gelopen en hun wintervacht was al zo dik geworden dat ze stonden te zweten op stal. Nu kunnen ze de warmte wat kwijt zonder gedoe met dekens.
Qua weer hoop ik op kou! Lekker droog vriezend weer met een zonnetje. En wat sneeuw 
Zeker straks als de veulens er zijn, ik heb ze liever in de kou dan in de nattigheid.

Als de eerste merrie richting de 300 dagen grens gaat, begint het aftellen idd echt. Nog 24 dagen te gaan voor Snazzy zover is...