pony blijkt drachtig van Fries

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

inverda

Re: pony blijkt drachtig van Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:27

ook wij hbben dit gehad met onze shet 3week voor de bevalling kwamen we er achter daat ze drachtig was.
ik ga even volgen

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:40

Ik ga ook even volgen, ben erg benieuwd. Zal niet voor januari zijn met zo'n uier normaal gezien :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:55

Rowan, laatste foto's niet gezien waarbij de spenen zich toch al duidelijk vullen?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:13

Vind de uier voor een maiden toch ook al best wat, vooral de schijven rond de spenen!! Suc6!!

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:38

Mooi topic, zeker volgen!

Ik wens je veel suc6 met de geboorte.
Zal zekers nog wel eff duren.
Ik denk dat het veulen wel mooi wordt.

herous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 22:09

Net de laatste check gedaan en nog maar een hoop hooi gegeven. Ik heb de indruk dat ze nu wat vermagerd. Het lijkt wel of je een beetje de ribben begint te zien. Misschien komt dit door het gewicht van de buik maar ik ga toch wat meer gaan voederen.

Alarm weer gezet om 2u en om 4u30 al denk ik niet dat er iets gaat gebeuren, ze is heel rustig en uier is 's avonds toch altijd weer wat kleiner dan 's morgens.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:17

Doordat het veulen naar ondere zakt kunnen sommige merries idd wat magerder lijken. Kan dus zijn dat het veulen gedraaid is nu. Succes en sterkte met wakker worden, het is het zeker waard hoor! Kan je niet is informeren voor een halster alarm, zullen nu vast mensen zijn die het niet nodig hebben en wat je voor een zacht prijsje kan huren. Misschien een oproepje op DBT 2015 of 2016 zetten, en dan misschien de regio waar je woont erbij.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 06:38

Aangezien het topic is veranderd naar een merrie kijken topic heb ik hem verplaatst.

KS --> KS-MK

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 06:38

Ik ben al een tijdje een stille meelezer, wat zullen jullie geschrokken zijn.

Wij hebben dit jaar (gepland ;-) ) voor het eerst een veulen gekregen. Wij waren ook aan het wachten op de klassieke Symptomen........Onze merrie heeft niets getoond, geen volle uier (de uier op de Foto is voller dan onze merrie had de avond voor Cullan geboren was), niet kegelen, niet onrustig etc.

Ik ben de dag voor de geboorte de hele dag op stal geweest, ik had een raar onderbuik gevoel en wilde eigenlijk op stal blijven, maar omdat niets wees op een aanstaande geboorte ben ik toch Maar naar huis gegaan. Daar heb ik tot de dag van vandaag nog spijt van -O- .

De vader van de staleigenaar die "intern" op stal woont (die heeft zeker al 100 veulens gefokt) is 's nachts nog wezen kijken om 0:00 en 4:00 -er was helemaal niets aan de hand- en om 6:00 stond het veulen er al naast. Gelukkig is alles goed verlopen _/-\o_

Kortom ookal zijn de symptomen niet aanwezig vertrouw op je gevoel!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 06:41

Moderatoropmerking:
Dames, mag ik jullie er op wijzen dat je dit topic kan aanstippen linksbovenaan. Zo komt het topic in je eigen berichten terecht. Jullie hoeven dan geen "ik volg" berichten meer te plaatsen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 06:44

LadyMadonna schreef:
Rowan, laatste foto's niet gezien waarbij de spenen zich toch al duidelijk vullen?

Ja ik had ik gezien daarom zei ik ook dat ik niet denk dat het voor januari is maar juist veel eerder :P

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 06:48

Wij hebben wel een keer een geitenlammetje verrassing gehad.Ik kwam in de stal en trof moeder met lam aan.Dan sta je raar te kijken.Ze was dus drachtig toen ik haar kocht.Wel super leuk.Veel succes en plezier met het veulen.

herous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 08:41

@ Allienda, inderdaad, dat hebben al wel een paar bokkers me verteld, dat je niet altijd op de uier moet verder gaan. Daarom dat ik nu begonnen ben met 's nachts al een paar keer naar haar te gaan kijken. Als ik geluk heb (als ze in haar stal staat) hoef ik mijn bed er niet voor uit. We hebben een camera in de stal en kan dus vanop mijn Ipad naar haar kijken.

Ookal komt de bevalling dichterbij, na een paar nachten krijg je het gevoel dat het er lang nog niet ziet aan te komen en heb je de neiging er de brui aan te geven en eens lekker door te willen slapen.

Voor het zelfde geld, komt het veulen pas binnen 3 weken of zo en dan heb ik heel die tijd voor niks zo weinig geslapen 8)7

Ik hoop dat het veulen snel komt, zeker nu we stillaan naar de herfst gaan. Stel dat ze eind September pas bevalt dan wil dat zeggen dat ze maar ergens in oktober is gedekt. Dat vind ik echt raar, zo'n late dekking. Dus mijn theorie is dat ze een van de volgende dagen - week, gaat bevallen.

Fingers crossed :j

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:48

En juist wanneer je het opgeeft dan bevallen ze.

herous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 08:55

Inowa, Ik ga niet opgeven hoor, 't is alleen zo zwaar om 's nachts wakker te worden...
Trouwens, gisterenavond heb ik je topic over Aagje doorgelezen, jij hebt ook heel lang moeten wachten, maar het was wel de moeite waard, want ik vind je veulentje super mooi en de merrie trouwens ook :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:57

Ik lees al van in 't begin mee, spannend hoor! Ik denk ook dat het voor binnenkort zal zijn, ze maakt al teveel uier voor een eerste veulen :)
Zou toch eens rondvragen voor een birthalarm, dan hoef je je nachtrust niet zo te laten! 't is te zeggen: als je een toffe merrie hebt die iedere nacht eens gaat liggen word je nog genoeg wakker ;)

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:00

Eén van mijn pony's (ondertussen al overleden) leefde samen met een hengst in een eigen "kuddetje". Haar laatste veulen is indertijd geboren (heb het net opgezocht) op 17 september.

herous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 09:59

Stral, ik heb al op een paar plaatsen naar een geboortemelder geinformeerd. De prijs is 40 EUR per week. Vandaar dat ik nog een beetje afwacht. Stel dat het nog 3 weken duurt, dan kost mij dit toch aardig wat centen. Ik geloof dat ik er ook eentje gevonden had die ook 40 EUR voor de eerste week vroeg en daarna 5 EUR per dag. Dat is dan wel al iets beter koop.

Beauty gaat inderdaad wel een paar keer per nacht liggen.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:03

Dat is inderdaad best prijzig! Stom dat je niemand kan vinden in de kennissenkring die wat goedkoper wil doen. Voor dat geld koop je na een maand eentje tweedehands dus da's best wel overdreven!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:05

Is er niet een lieve bokker waar je een geboortemelder kan lenen/huren.

herous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 20:16

Beauty deze avond. Lekker rustig en véééél honger. Ze krijgt maar niet genoeg.

Haar uier is 's avonds altijd weer leeg. Ik kon hiervan geen foto maken want ik heb geen flits op mijn smartphone.

Langs één kant heeft ze nu echt een blubber kont maar langs de andere kant kan het best nog wat losser.

Lekker aan het eten (sorry voor de slechte kwaliteit):

Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:26

Het leeg lopen van het uier wijst op zucht.
Dat is de vulling van het uier zonder dat het al echt melk productie is.
Dat kan dus nog best heel lang duren.
Maar goed met een maiden kan je er ook niet te veel van zeggen.

Zo op de foto lijkt het wel dat het veulen al mooi in de geboorte richting ligt.
Dan komt het in ieder geval vast en zeker voor de kerst ;)

herous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 20:33

Voor kerst?? Ik hoop dat je een grapje maakt {:}
Ik hoop echt wel dat het deze maand nog komt hoor.

Na een dagje geen beweging gezien te hebben zie je momenteel het veulen voornamelijk onderaan in de buik bewegen.

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:38

Ik denk ook deze maand! Wel aan het einde. Maar YAY! *\o/*
Op een goede (rest van de) dracht! :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:15

herous schreef:
Voor kerst?? Ik hoop dat je een grapje maakt {:}
Ik hoop echt wel dat het deze maand nog komt hoor.

Na een dagje geen beweging gezien te hebben zie je momenteel het veulen voornamelijk onderaan in de buik bewegen.

Uiteraard is dat een grapje.
Maar goed als je niet weet wanneer ze gedekt is kan het nog wel heel lang duren.
Maar ben er 100% van overtuigd dat het voor de kerst geboren is.

Ik twijfel nog of het een september of oktober veulen wordt