Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KoudbloedKim schreef:Kim is inderdaad lang, volgens mij ook voor een Zeeuw trouwens.
Clck_Ability schreef:[naam] schreef:Hé, leuk om jou hier ook tegen te komen!
dank je wel, het moest er ook maar van komen he haha

KoudbloedKim schreef:NatasjavE, klopt, al is het voor Trekpaarden die echt werken op het land of voor de kar meer gewenst om een korte rug te hebben.
Maar voor het rijden is een wat langere rug inderdaad wel erg fijn!
KoudbloedKim schreef:Ah oke, ik weet ook niet precies hoe het zit, maar heb altijd gehoord dat een kortere rug sterker is dan een langere rug.
Maar uiteindelijk zal het inderdaad een rijpaard worden en dan is het toch ook wel een stuk makkelijker om een zadel aan te schaffen.
" lachte hij me uit...
Nadiine__x schreef:Ohja op die spring foto zir je duidelijk witte voetjes!!![]()
Maar ik blijf bij mijn voorspelling![]()
En betreft de rug, bij de tinkers is. Het type "vanner" de echte tuiger/menner en dat is juist het type met de lange rug.. De cob heeft. Een korte rug en zie je vaak als recreatie / show paard terug en de grai met een rug er tussenin maar slanke ranke bouw en soepele gangen weer voor de dressuur..
) moet over veel bodem kunnen gaan en zich voor deftig maken. Ze moeten in de Marathon vaart kunnen maken en dus ruimte in de beweging hebben.

Die lach inderdaad.