Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:44

Zo dat zijn opeens dikke zuigspenen al. Gaat opeens rap zeg, spannend.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:22

Wat spannend TS, je verwoord het ook zo leuk en je betrekt je volgers er echt bij! Ik blijf volgen!

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:10

tietjes !! *\o/*

vervelend dat je geen datum heb he ... maar ja sommige merries laten anders ook goed op hun kind wacht -O-
hopen dat het veulen snel komt *\%/*

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:17

Wordt steeds spannender!!! Balen van de wormen TS, maar gaat vast helemaal goed komen!
Flinke vordering in zo'n korte tijd!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 20:15

Sorry dat ik je op het verkeerde been heb gezet met de smileys LOvemyhorse :o Maar als het veulen geboren is zal ik ook wel meteen een foto erbij plaatsen, dan is het niet te missen :D
Leuk om te horen AmyII, het houdt mij natuurlijk heel erg bezig en dat is super leuk om zo te kunnen delen!
Qua wormen zat haar mest vanmorgen echt helemaal vol maar vanavond zaten er al veel minder wormpjes in de mest, dus hopelijk is ze de meeste wormen nu al kwijt!
Vanavond leken haar uiers nog wel een heel klein beetje voller te zijn en ze waren heel hard. Ze blijft de spanning dus opvoeren. En wij blijven vol spanning afwachten en houden haar lekker via de cam in de gaten, toch heerlijk dat dat kan!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:23

Misschien iets voor jou Google eens op mhs melktest biest. Met teststrips kan je ph waarde van de melk meten en dit geeft schijnt een redelijke indicatie voor de komst .

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 20:28

Ik heb ph-strips in huis genja, maar het lukte vorige week nog niet om makkelijk wat uit haar uier te krijgen. Ze vind het ook niet echt heel prettig als ik er aan zit dus ik laat het maar even. Maar wel bedankt voor het meedenken!

Wendy64

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 06:13

Afbeelding

Afbeelding

Hallo allemaal,

ik lees mee omdat ik in exact dezelfde situatie zit, ook met een tinkermerrie sinds eind vorig jaar, geen import maar wel hier door derden verkocht van bij een fokker.

De veearts denkt dat ze in de laatste maand zit, verder geen enkele indicatie en na een week of 2 's nachts gaan kijken errgggg moe... Ben alleenstaande mama en er is niemand om mee af te wisselen dus alle shiften zijn voor mij :j
De foto's zijn van enkele dagen geleden, recente foto van de uier heb ik niet, die is een week of 3 geleden beginnen vol lopen maar wordt de laatste dagen wel steeds dikker, dan trekt het weer even weg, dan weer terug. Haar kling is al een stuk gerekt en de banden zijn wel slapper, maar de staart geeft toch nog wel iets weerstand.

Voor mij is het een eerste veulen, voor haar helaas al nummer 4 en ze is nog maar 8...
Ze liet zich niet graag aanraken, heeft steeds de harde hand gekend, maar sinds ik haar zo goed in de gaten hou, is dat heel erg veranderd. Toen ik haar kocht, kon ik haar zonder halster enkel aanraken aan haar hals en zelfs dat niet altijd. Nu mag ik rustig aan haar buik voelen, helemaal tegen haar leunen en ik neem elke avond haar temperatuur.

Het mag gaan komen nu ;-)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 06:25

Lukt het wel om te temperaturen TS?

Vlak voor de bevalling daalt de temperatuur met ongeveer 1 graad tot onder de 37.

Wendy64

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 06:27

Hoi Tiwi,

zoals ik schrijf, temp ik elke avond, is steeds 37.7 of 37.6 tot nu toe en dan ga ik ook enkele uren slapen.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 06:41

Wendy64, ik snap dat je het fijn vind als andere mensen je kunnen helpen, maar het is niet toegestaan om je eigen vraag te stellen in een forum van iemand anders. :)

TS, misschien moet je nog even in fluisteren dat vandaag dé dag word, het zonnetje is er in ieder geval al klaar voor! :Y)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 06:43

Wendy64 schreef:
Hoi Tiwi,

zoals ik schrijf, temp ik elke avond, is steeds 37.7 of 37.6 tot nu toe en dan ga ik ook enkele uren slapen.
Ze vroeg het aan ts.
TopicStarter. ;)

Vervelend idd Wendy,dat je geen idee hebt wanneer het veulen zou moeten komen.
En wat jong zeg,8 jaar en dan haar 4de veulen.
(dit is het topic van Swift,je kan voor jezelf een eigen topic maken? )
Succes ermee!

Nog veranderingen in de uier ts?

Wendy64

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 06:47

Dankje voor de uitleg Tinkerloos :-)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 07:09

Wendy64, wat spannend dat jij in dezelfde situatie zit! Als je zelf even een topic opent ga ik jou en je merrie ook zeker volgen.
Temperaturen heb ik nog niet geprobeerd tiwi1969 maar ik ga er vanuit dat dat wel lukt. Maar ik ben er altijd op verschillende tijden dus ik vraag me af of het dan wel zin heeft?
Ik heb haar gister al toegesproken dat vandaag toch echt de dag moet worden LOveMyHorse, vannacht toen ik wakker werd en op de cam keek lag ze echt helemaal plat, had ik haar nog niet eerder zien doen dus ik zat meteen aan de cam gekluisterd. Nu ben ik moe en er is nog steeds geen veulen -O-
Ik ben er vanmiddag weer heen Tinkerloos dus dan ga ik zeker de 'spectaculaire' veranderingen in haar uier weer vastleggen :')

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:12

wauw wendy wat een leuk beestje <3

ik ben super benieuwd voor jullie allebei, erg spannendddd!
met dit mooie weer mogen ze wel geboren worden hoor

Wendy64

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:36

Ik heb ondertussen een eigen topic geopend en ik blijf hier ook volgen :-)

Hoop dat we snel samen kunnen juichen *\o/*

Thanks for the support!

Ik heb trouwens een eindwerk gelezen van een veearts in spe over die temperatuur en temperatuurschommelingen doorheen de dag zeggen niet veel, maar studies wijzen wel uit dat inderdaad de temperatuur toch wel echt met ene graad of meer zakt enkele uren voor de bevalling. Zolang je niet echt 's morgens heel vroeg haar temperatuur neemt (dan kan die zowiezo wat lager zijn), denk ik dat het niet veel uitmaakt wanneer je juist neemt. Ik heb het de eerste dagen op verschillende tijdstippen gedaan en gaf steeds hetzelfde resultaat.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 07:56

Ik hoop ook dat het mooie weer inspirerend werkt _lisaah, Keira stond net al heerlijk in het zonnetje te dutten dus wie weet vindt zij dit ook wel een fijn veulen weertje ;)
Ik heb me ook gemeld in jou topic Wendy64, leuk om te volgen! Temperaturen kan ik dan ook nog wel even proberen, maar ik hoop dat het niet meer nodig is en ze vandaag gewoon gaat bevallen :D (een mens mag hopen). Zou leuk zijn als jou Tinker dat dan ook zou doen!

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:38

Misschien toch net iets té warm voor vandaag? {:}
Haha! Ze houd de spanning er maar goed in zeg :)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:30

Nou Keira je mag nu wel even op gaan schieten... Duurt lang! :P

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 17:54

Nou het mooie weer heeft helaas niet genoeg geholpen ;( Maar we hebben er wel heerlijk van genoten! Keira kon vandaag geen genoeg krijgen van het borstelen en bleef maar achter me aan lopen. Het veulen was vandaag ook weer voor het eerst sinds dagen super actief.
Keira eet sinds gister minder, eerder draaide alles om eten maar nu staat of ligt ze ook veel te slapen.

Ik heb uiteraard weer foto's gemaakt :o En ik vind weer dat haar uiers best wel gegroeid zijn :')

Haar uiers:

Afbeelding

Afbeelding

Kling:

Afbeelding

En de dame zelf:

Afbeelding

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:17

Wat een mooie merrie is het toch! <3

Spannend allemaal hoor

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 20:24

Dank je Patries90! Ze mag haar looks ook wel aan het veulen doorgeven ;)
Ja het blijft super spannend! We kunnen echt bijna niet meer wachten. Onze dochters worden ook echt heel ongeduldig en vragen steeds wanneer het veulen nou komt, helaas kan ik daar ook geen antwoord op geven...

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 10:58

Nu mag ik wel een beetje *\o/* zijn toch?

Uiers vanmorgen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En big mama her self (foto via cam, dus vaag):

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:05

Spannende dagen, hoor! Ik heb er geen verstand van, maar volgens mij groeit alles flink!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:07

Spannend TS! Ik heb er ook erg weinig verstand van maar het uier lijkt wel flink gegroeit ten aanzien van eerdere foto's.